LeEco Le Pro 3

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Droid82, 1 okt 2016.

  1. mrfrozen

    mrfrozen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Kör in CM13 baserat på S19, den rullar på riktigt fint jämfört med EUI tycker jag.
     
  2. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Kopplar bort har nog inget med vilka band som stöds utan är just mjukvarufel.
     
  3. Barnis

    Barnis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Leeco Le Max 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Leeco Le Max 2
    Du får jämföra speccen själv, det står lite olika men denna lur är inte efterföljaren till Le Max 2, Le Pro är en annan serie lurar helt enkelt.
     
  4. Droid82

    Droid82 Guest

    Ingen har påstått någonting annat än att det är olika modellserier, men ok, du vill inte svara på vilka hårdvarudetaljer som saknas på Le Pro 3 men som finns på Le Max 2 som gör att du avråder från att köpa Le Pro 3, uppfattat.
     
  5. Barnis

    Barnis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Leeco Le Max 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Leeco Le Max 2
    Det tar några minuter att jämföra spec... Det är Sony Exmor RS sensorer i bägge, en lite nyare i! Le Pro 3 men Le Max 2 är speccad med bildstabilisering, har inte Leeco Le Pro 3 det så krävs det att man är stadig på hand. Skärmen i Leeco ska va av Ips typ med bra betraktningsvinkel, men Le Max 2 är av LTPS typ och det är det strömsnålaste som görs. Sen sätter jag ett frågetecken på fingeravtrycksläsaren, t.ex fabrikat? lika med quick charge, är det Qualcomm 3.0? Le Max 2 är mer än dubbelt så snabb som Elephone P9000. Sen går det inte att gnälla efter rena rommar som CM som många gör när de redan köpt luren för det kommer inte.
     
    Micke_A gillar detta.
  6. Droid82

    Droid82 Guest

    Ja Ois är helt klart en bra grej, sedan vet jag inte vilken kamera som generellt sett är bättre. Det finns för och nackdelar med allt, Le Pro 3 har lägre ppi vilket jag tycker är bättre för prestanda och batteritid, bättre storlek för mig, mycket större batteri, nyare processor, har sett de som testat båda som säger att den har bättre skärm(visuellt, färger, svärta, betraktningsvinklar osv), och quick charge och fingeravtrycksläsaren vet vi alltså inte vilken som har bättre eller sämre eller om det är lika. Så kvar är typ Ois(fastän kameran överlag kanske är sämre på Le Max 2) då Le Pro 3 högst sannolikt kommer att ha bättre batteritid med tanke på de faktorer jag nämnt.
     
  7. zykoz

    zykoz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har funderat på denna mobilen ett tag nu.
    Det måste väl ändå vara mest bang-for-the-buck? eller?
     
  8. Barnis

    Barnis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Leeco Le Max 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Leeco Le Max 2
    Om du går på hårdvaran så ja, sen är frågan om du har tänkt köra root och ev. vill köra annan rom, om inte så får du stå ut med EUI en lång stund innan Leeco släpper källkoden, den är släppt precis till Le Max 2 så innan det kommer stabila rommar så dröjer det. Min Le Max 2 har bara ett jätteproblem, lite längre telefonsamtal bryts, ca efter 3 min. Textar man enbart så är det lugnt, men det är en chansning med lurar gjorda för Kina, de är liksom inte optimerade för svensk glesbygd.
     
  9. isakk1

    isakk1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    LeEco Le pro 3 börjar säljas i USA den andra november för 299$ under en period för att sen höjas till 399$. Det lär ju öka användar basen utanför Kina enormt vilket förhoppningsvis kan ge oss i alla fall en stock rom utan kinesiska inslag. Förhoppningsvis släpps även källkoden till denna mobil och då blir nog rom stödet enormt
     
  10. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Faan va sugen jag är, så sjukt mycket för pengarna. Men samtidigt är jag supernöjd med min Mi 5 som dessutom har officiellt cm13 nu.. Ändå svårt att låta bli att beställa denna bara för att leka lite, frågan är hur mycket man förlorar om man beställer den för att leka en vecka o sen sälja här på forumet, hmm..
     
  11. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Är också bra sugen, men blir nog en redmi note 3 Kate istället. Men köper du en och vill göra dig av med den senare kanske jag är intresserad...
     
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Bra jämförelse:
    View: https://youtu.be/yUh5rzRzx94


    Le Pro 3 känns som ett riktigt bra köp utifrån jämförelsen med Mi 5s och Mi 5s Plus. Batteritiden verkar vara något i hästväg.
     
    Droid82 gillar detta.
  13. Barnis

    Barnis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Leeco Le Max 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Leeco Le Max 2
    Kvalitetsmässigt är Le Max 2 den bästa lur jag haft och nu har det kommit en indisk version av 19s som gör att samtal inte kopplas ned, den innehåller heller ingen bloatware. Men det hade varit bättre om det funnits en europeisk version av telefonen med svenska och snabbare uppdateringar. Visst Le Pro 3 har en hästkrafter som heter duga, men om inte Leeco släpper källkoder direkt alternativt en väl anpassad mjukvara för EU, så spelar hästkrafterna ingen större roll.
     
  14. xTQ

    xTQ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    106
    Jag vill inte var den som är den. Men det är ett absolut underbetyg om en telefon inte klarar av det den primärt är till för. Nämligen samtal. Jag förstår att telefonen är bra på många sätt men det är ju bedrövligt om du inte kan prata i telefon mer än 3 minuter? Hur förklarar man det för en potentiell arbetsgivare som ringer? En kundtjänst som ringer tillbaka för återkoppling i ett ärende? Ett larmsamtal till 112? Ja.. The list goes on..

    Hoppas att du hittar en lösning på det där!
     
    Droid82 gillar detta.
  15. Barnis

    Barnis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Leeco Le Max 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Leeco Le Max 2
    Exakt, men lösning fanns som det verkar i den senaste indiska versionen och fram tills nu har flera med mig haft samma problem. Jag har levt med problemet i två månader och nu förhoppningsvis är det löst, jag har inte ringt tillräckligt mycket för att vara 100%. Jag tror det är bättre att köpa genomarbetade produkter, istället för haffsverk från giriga kinesfirmor som lockar med lister, krom och stora motorer men där ratten sitter i skuffen. Jag har sett ett test av Le Pro 3, kameran och fingeravtrycksläsaren är bevisligen sämre än Le Max.
     
  16. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Drog iväg en beställning på 6 GB / 64 GB varianten, återkommer med recension när det kommit :)
     
    Mi5 och Droid82 gillar detta.
  17. Droid82

    Droid82 Guest

    Kul, var köpte du den? Jag är riktigt sugen på en beställning också, men kommer nog köpa 4 gb-versionen.
     
  18. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Sky-Way på Aliexpress. Skapade ett nytt konto och lyckades då fixa en 30 dollar rabatt på köp över 300 dollar, så då kände jag att det va lika bra att köra på 6/64. 313 dollar landade det på då vilket kändes riktigt värt, är rädd för skatt och tull bara :(

    https://www.aliexpress.com/item/Ori...32741955670.html?spm=2114.13010608.0.0.Kw70vW

    Edit: rättade felskrivning!
     
    Last edited: 24 okt 2016
    Droid82 gillar detta.
  19. Droid82

    Droid82 Guest

  20. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Oj ja 6/64!
     
    Droid82 gillar detta.