Nu är den här: Mozilla Fennec

Diskussion i 'Applikationer' startad av Norsehawk, 29 jul 2010.

  1. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Nu nu här den här, Mozilla Fennec. Den finns dock ännu inte på Market men för er som är lika ettriga som jag kan ladda ned den här. Den sparas som en vanlig app på datorn så det är bara att flytta över den till dina andra appar i luren.

    Ska själv testa den och utvärdera om den är bättre än Opera Mini eller inte. Blir ett litet test på min blogg, så håll utkik! ;)
     
  2. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Oh, intressant! Kör också Opera Mini nu, ska se om den är bättre
     
  3. kottkrig

    kottkrig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fennec är inte klart på långa vägar och detta är inte ens en ordentlig nightly-build. Den här builden är specialgjord för att testa en specialfix.

    Vill man testa senaste nightlyn så är det qr-koden på den här officiella sidan som gäller: https://wiki.mozilla.org/Mobile/Platforms/Android

    Att utvärdera en webbläsare som inte ens är i alfastadie än känns inte riktigt rättvist imho.
     
  4. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    En kort fråga: Varför står det detta då

    http://ftp.mozilla.org

    ? :)

    Länken jag gav var en FTP-länk som ÄR från Mozillas hemsida, men visst haha :D Varför i katten skulle den länken jag gav ut vara fake? :P Ett tips: Kolla lite noggrannare nästa gång. :teeth:
     
  5. kottkrig

    kottkrig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alltså länken i sig är ju inte fejk. Den kommer ju från mozilla och är byggd av mozilla-utvecklare. Det är dock ingen officiell fennec-build. Det är en testfix för ett specifikt problem. Läs och ladda ned från den officiella sidan.
     
  6. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Vad menar du? Om du menar här så är det inte samma app som jag laddat. För att komma till saken så hittade jag nyheten om detta här. Ja, den är fortfarande under en test-version men i morgon lär jag se om den funkar eller ej på min Desire. Så nån bullshit är det inte på långa vägar. Den är snart färdig ska du se och snart lär den komma på Market. Tror de lär släppa den samtidigt som Froyo. Om jag var högsta hönset på Mozilla så skulle jag göra så - lätt! :P
     
  7. kottkrig

    kottkrig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Läs kommentarerna till din sista länk:

     
  8. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Och jag kan säga att den inte är färdig på lååånga vägar, buggig som fan. Dessutom tar den i dagläget ut sjukt mycket minne så om man inte kan installera på SD så är det ganska kört också.
     
  9. PoomaP

    PoomaP Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fattar inte riktigt vad Norsehawk blir så aggresiv för. Det är ju klart och tydligt en väldigt tidig version som inte är redo för några jämförelser med någon webbläsare. Sen är det så klart bra om du vill testa den och komma med kommentarer så vi vet hur den funkar och vad vi har att vänta.

    Jag har skrivit om Fennec på min blogg om någon är intresserad: Fennec går framåt
     
  10. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Han blev inte aggressiv... Han försökte visa sin ståndpunkt att detta bara var en testfix, och inte en nightly build (Alfa-version), och att den inte borde jämföras med en färdig Opera Mini. Han menade mer att det inte vore fair play.

    Och han ville väl mest bara poängtera det för alla som mozilla-lovers som skulle bli i extas om en Fennec-release kom . :)
     
  11. hofland

    hofland Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu blandar du nog ihop de två skribenterna :)

    Hur som helst håller jag tummarna för denna, då jag inte hittat en enda browser (förutom original) som känns bra.