TrueCaller - Nummerpresentatör

Diskussion i 'Applikationer' startad av mamedi, 24 sept 2009.

?

Vad anser du är ett rimligt pris för denna typ av app?

Poll closed 26 okt 2010.
  1. 49 KR

    6 röst(er)
    10,7%
  2. 39 KR

    4 röst(er)
    7,1%
  3. 29 KR

    31 röst(er)
    55,4%
  4. Gratis

    15 röst(er)
    26,8%
  1. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    Nä ingen ny installation eller för första gången. Jag har otroligt svårt för att se charmen i denna funktion tillgänglighet. Och du har säkert belägg för det du säger även om jag har svårt att se att det skulle stämma att majoriteten uppskattar den funktionen. Men om nu folk uppskattar den och jag inte gör det så behöver ni inte forcera på mig om funktionen - i got the message och jag vill inte ha den så please sluta spamma det. Ställ frågan få svar och gå vidare. Men gång på gång på gång... snacka om bli illa omtyckt på en bra grundtjänst.

    Funktionen är avstängd, varit det sedan länge. Men får ändå meddelande (just för att den är avstängd) Så ditt tips hjälper inte mig.
    Anledning: Jag inte vill att folk, världen och inte ens vänner ska veta när jag sitter i telefon. Jag har dessutom funktionen samtal väntar så vill någon mig något så bestämmer jag om jag tar det eller inte. Kan ju sitta och smålöka länge i telefonen med någon och så enligt ert sätt och se det så ska jag skicka ut till omvärlden att jag är upptagen fast jag kan ta emot samtal.

    Summering - sluta spamma när jag redan sagt att jag inte vill ha den extra fina populära tilläggstjänsten från er. Förut så var det er messenger tjänst och er dialer. Vad kommer här näst?
     
  2. Kamran Mamedi

    Kamran Mamedi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2016
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2
    @humble@humble

    Hej! Tack för ditt svar. Förstår din poäng och ska föra dina ord vidare till produkt-teamet. Vi älskar feedback och vi bygger appen utöver vad våra användare tycker och har därför gjort 'tillgänglighet' frivillig att använda samt annan information som ska synas när någon söker på ett nummer.

    Hur som helst så tackar jag/vi för feedback och sluta inte ge oss det.

    Ha en fortsatt trevlig dag.
     
    humble gillar detta.
  3. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    @Kamran@Kamran Vill du ha tips på utveckling och inom ert område så kolla efter Facebook sync. Alla appar är spärrade för tredjepart sedan en längre tid tillbaka. Men när någon ringer så spännande nog så plockar TrueCaller upp bilden från Facebook, ganska unikt. Idag är det bara "ContactSyncDuck for Facebook" som funkar och den är en del handpåläggning på varje kontakt, man måste manuellt lägga personernas facebook id nummer på kontaktkortet på ett visst sätt.
    Precis som ni hämtar nummer idag som tjänst som efterfrågas så efterfrågas lösning på contactsync också som facebook spärrat - där ni redan är och pillar i och har den rakt framför er näsa.
    Spar man ner kontakten från er så bör den ta med den sökningen ner så bilden inte försvinner som den gör idag (om man inte har att TC ska även söka på befintliga kontakter. Den har jag avstängd för att slippa få dubbla, andoid och er float vid inkommande samtal)
     
    Last edited: 7 nov 2016
  4. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    @Kamran@Kamran
    skall ge er ett snabbt och effektivt råd.
    MINSKA STRÖMFÖRBRUKNINGEN, FIXA WAKELOCK PROBLEMET! min telefon fick helt plötsligt halverad batteritid, från att ha haft 2 dagars batteritid till under 16 timmar! när jag kontrollerade vilka program som dragit ström hade truecaller tagit 980mA och samtliga andra inklusive skärmen tagit 960mA! att programmet blivit en batteritjuv parat med dessa envetna reklampopupper om att få mig att föreslå truecaller till allt och alla gjorde att jag valde en annan leverantör av samma tjänst. jag kan också meddela er att nej, truekaller kommer inte att kunna installeras så att man kan se om personen är upptagen på en fast telefon!

    detta är numera ett bannlyst skitprogram som jag rekommenderar alla att avinstallera! det finns bättre alternativ.
     
    Lasslo gillar detta.
  5. Kamran Mamedi

    Kamran Mamedi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2016
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2
    @drzap@drzap
    @humble@humble

    Tack för era råd. Jag ska kika det ni nämnt.
    Angående batteri problemet, jag kör reklam-versionen jag med och har inte upplevt att Truecaller drar mer än vanligt. Vilken telefon använder du? Och gör du många samtal per dag?

    Truecaller är enbart kompatibel för mobil telefoner i dagsläget, ingen fokus på "hemtelefoner".

    Mvh,
    Kamran
     
  6. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    kör en z3c, har använt truecaller länge och problemet har nyligen uppkommit (c.a en månad sen) testat med avinstall och ominstall med samma resultat. gör 2-4 samtal per dag, samma som innan appen började dränera mitt batteri. den app jag använder idag dränerar ungefär 10mA på samma tid som truecallerskiten tog 980mA
    men så konstigt att det inte är kompatibelt, förklara då att popuppen säger att "telefonnummer 060xxxxxx har truecaller, aktivera tjänsten xxxxxx så ser du när denne är upptagen" och annat jävla spam!
     
    Lasslo och BennyB gillar detta.
  7. BennyB

    BennyB Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem med att den sög batteri och när den började spamma på med pop-uper så åkte skiten ut. Tråkigt när ett vettigt program blir fullt med onödig funktionalitet och spam. De folk vill ha är ett program som söker inkommande samtal och möjligheter till spärra säljare INTE popup:er, tillgänglighet eller notifieringar om avicii jävla ringsignaler.
     
    humble gillar detta.
  8. freddan83

    freddan83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    tog också bort skiten idag, skapar mer spam än den stoppar...
     
    humble, Snah, Kaka! och 1 annan gillar detta.
  9. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Detta var verkligen en av mina favoritappar förut, men jag stod inte ut med alla popups så jag valde att radera appen istället. Jag saknar en vettig nummerpresentatör på mobilen idag, men hellre det än att stå ut med TC's jobbiga popups.

    Hur länge ska TC ignorera vår feedback?
     
    humble, Snah, BennyB och 1 annan gillar detta.
  10. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Jag ledsnade idag också pga påminnelser om tjänster jag redan tackat nej till....
    Nästintill mer enerverande än de säljare den blockerar!
     
    humble, Snah, BennyB och 1 annan gillar detta.
  11. michael.f8

    michael.f8 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2014
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag har också tagit bort appen, saknar original versionen.
     
  12. freddan83

    freddan83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

  13. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
  14. Relativity

    Relativity Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Måste tyvärr instämma med andra. Allt för mycket "popups" om allt möjligt med massor av funktioner och dialers. Inte något jag vill ha och ingen möjlighet att stänga av helt.
    Så tyvärr, detta har varit en av mina favoritprogram men utvecklarna valde att gå fel väg(enligt mig), nu kan det bara gå utför.
    Har nu avinstallerats...:(
     
    Snah och Cygnus gillar detta.
  15. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    äsch jag kör vidare på TC ett tag till, vill helst inte byta nu om det ska bli mer popups å liknande... får se.
     
  16. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Någon kanske har kvar en version som var dräglig och kan slänga upp den någonstans?
     
    michael.f8 och Relativity gillar detta.
  17. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Synd att tc blundar för kritiken. Vill inte heller ha en dialer tex.. Appen borde vara mer simpel inte så överambitiös. Grund funktionen är bra och eran databas bra.. Har räddat mig från många telefon försäljare på sistonde
     
  18. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    michael.f8, inact_0049 och Snah gillar detta.
  19. start79

    start79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag, instämmer. Vill bara ha nummersökning. För mycket trams nu.
     
  20. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Installerat den tidigaste versionen som fanns där nu. Ska testa några dar och se hur den flyger. Om den störtar kanske Aptoide har äldre versioner.

    Tack för länken!
     
    michael.f8 och chraist gillar detta.