Problem problem problem.....

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av lockdown, 6 nov 2016.

  1. lockdown

    lockdown Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej alla glada!

    Har kort och gott inom loppet av ungefär en månad fått tre lite halvt störande problem med min S7 edge, varav två uppkommit den senaste veckan.

    1. Lodrätt rosa streck över skärmen. Det är uppenbarligen ett ganska "vanligt" fel på denna telefonen vad jag märkt efter lite letande runt google.

    2. Galleriappen svarar sällan, videos jag nyss spelat in går inte att kolla på, och det går inte att föra över saker till datorn. Galleri och överföring gäller både minneskortet och det interna minnet, det verkar vara något annat som gått fel i luren. Detta problem inträffade för ungefär en vecka sedan.

    3. Telefonen upptäcks av datorn, men det finns inget på telefonens lagring, varken SD eller intern. Kies hittar telefonen, men inte vilken modell. Det går heller inte att ansluta telefonen till kies utan där uppkommer bara felmeddelande efter felmeddelande.

    Har gjort både fabriksåterställning och cachewipe utan framgång. Värt att notera är att telefonen hänger sig på AOD ibland, vilket tvingar mig att göra en force reboot (power + volym ner).

    Jag har pratade med telenor i tisdags om problemet med skärmen och lustigt nog uppkom resterande problem dagen efter jag besökte deras butik. Har mailat både samsung och telenor, men bara fått svar från samsung som ursäktar att ärendet kan ta längre tid än vanligt då deras servicecenter i nuläget har en kö på ca 2 månader.

    Någon som har en idé gällande vad felet kan vara? Går det att kräva reklamation hos telenor även fast jag haft telefonen i 7 månader? Känner mig inte så sugen på att få en till S7 om problemen skulle uppstå där också.

    Vet heller inte riktigt hur det blir med min telenor change om jag får utbyte/reklamerat denna vara. Kommer tiden "startas om" för change eller kommer den fortsätta räkna från 7 månader?

    Ursäktar om min ton är lite tråkig, och jag ber om ursäkt ifall jag försämrar någons lördagkväll men detta är oerhört frustrerande.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 763
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hej @lockdown@lockdown & välkommen till Swedroid :)

    Problemet med skärmen är inte helt ovanligt och är hårdvarurelaterat. En fabriksåterställning kommer därför inte att hjälpa dig. Du behöver lämna in telefonen.

    Telenor kan ge dig en ny telefon av "goodwill", men de är inte skyldiga att göra det om de kan reparera produkten inom skälig tid (vilket brukar anges till 30 dagar numera). Telenor change kommer inte att förändras/nolsltällas för att du lämnar in telefonen på lagning.

    Jag hade lämnat in den till Telenor, så får deras servicepartner fixa telefonen. Dvs om Samsung menar att de har två månader kö, vilket ju låter helt barockt. Alternativt kan du skicka in den till Samsung, vänta 30 dagar, och sedan krångla med att göra en anmälan till ARN eftersom du fått vänta "oskäligt länge", så att de får skicka dig en ny telefon istället.


    Vad gäller USB-problemet: Drar du ned notifikationsfältet och väljer "MTP/Dataöverföring" efter att du anslutit telefonen till datorn? Har du testat avinstallera/installera om KIES?
     
  3. dunderbusen

    dunderbusen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Halebop 4G+
    Telefon:
    Mi9 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop 4G+
    Telefon:
    Mi9 128GB
    Lämna in mobilen för strecket. Min byttes mot en ny.
     
  4. kbtb579

    kbtb579 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Du kan ju testa att gå in i "test interface". Knappa in *#0*# i telefonappen. Växla mellan "red", "green" och "blue" tills strecket försvinner. Du behöver dubbeltrycka på tillbakaknappen varje gång för att komma ur den färg som visas. Har inte testat själv men har fungerat för vissa. Kanske inte löser problemet permanent, kommer det tillbaka så är det väl lika bra att lämna in den.
     
    jnsson gillar detta.
  5. SiggeDestroy

    SiggeDestroy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2014
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Lämnade in min pga spricka i skärmen. Telefonen var 8 månader gammal och jag fick ut en helt ny då Samsung har problem att få ut nya skärmar.
     
  6. DaddyCool

    DaddyCool Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    SM-P605
    Är du 100 på att det inte är ditt minneskort?

    Vad kör du på din dator? Jag kör Win10 och behöver inte Kies eller nåt för att komma åt intern och externt minne.
    Har du en schysst USB-kabel?
    På en äldre dator hade jag problemet att jag var tvungen att ansluta USB-kabeln till bakre plåten istället för chassit.