Övrigt: [Tele2] rörligt pris abbo finns inte längre

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Haasm, 27 okt 2016.

  1. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 374
    Mottagna gillanden:
    2 815
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Kan vi få ett svar från @Fracis kanske ?
     
  2. Francis

    Francis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    308
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    Som sagt tidigare så skapade det rörliga priset förvirring för våra kunder, och många av de som hade den rörliga prisplanen ringde/smsade så pass mycket att de betalade mer än ett fast pris skulle kostat dem. Utöver detta så skapade det många onödiga samtal till kundtjänst. Givetvis låter vi alla behålla sina abonnemang om de vill, men precis som du säger kan man inte längre byta datapaket. Jag förstår att ni blir upprörda, och ni har givetvis all rätt att (och bör) byta operatör om någon annan erbjuder något som skulle passa er bättre.

    Jag tycker att Tele2s erbjudande fortfarande är något av det bästa du kan hitta på marknaden, och genom att ta bort det rörliga priset skapas möjligheter att skapa bättre erbjudanden för majoriteten av kunderna.
     
    Last edited: 22 nov 2016
  3. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Ja så har ju Tele2 Amigos prisplan på Comviq Kontant. Det är ju en rörlig prislista.
     
  4. RNB

    RNB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Man kanske kan säga att du har ett ganska uppenbart incitament för att uttrycka att Tele2:s erbjudanden, som du säger, är bland det absolut bästa som finns. Det är dock lika uppenbart att inte alla på forumet håller med dig i den frågan. Jag tror samtidigt att du i egenskap av företagsrepresentant bör hålla dig med saklig och arbeta med sakfrågorna i diskussionen snarare än att söka utrymme för att propagera för din arbetsgivares produkter.

    Ett uppskattat initiativ vore att grundligen ta upp att en tydlig kundgrupp nu söker efter andra operatörer som supplement eller tom ersättare. Naturligtvis ligger det *inte* i ditt intresse att uttrycka förståelse för sådan kundrespons utan ett mer lämpligt sätt att möta det felsteg som företaget oavsiktligen tagit är att ta frågan seriöst, se djupet i efterfrågan, och sedan ta det internt inom Tele2. Tack ivf för att du är mottaglig för kundernas uppfattning om sin operatör.
     
  5. Francis

    Francis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    308
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    Jag håller med dig! Jag är inte en officiell representant och förstår om det lätt kan uppfattas som att jag är här för att sälja in Tele2, vilket absolut inte är min tanke! Jag försöker alltid vara så ärlig jag kan, och informationen jag förmedlar om det rörliga priset är helt enkelt vad Tele2 faktiskt haft för tanke bakom att sluta ta in nya kunder på det rörliga priset.

    Jag tycker att Tele2 är en bra operatör och jag tycker vi har ett bra erbjudande, men jag har i andra trådar också uttryckt att många andra operatörer också är jättebra, det beror helt på vilka behov man har som kund! Jag tycker att alla operatörers erbjudande är bra, och att det finns något för alla oavsett vad man är ute efter. Tele2 är inte alltid billigast eller bäst för just dig, men jag tycker att vårt erbjudande står starkt och särskiljer sig på ett bra sätt. Jag tror definitivt att konkurrensen och valbarheten på mobilmarknaden är och har varit jätteviktig för dess framväxt, och är faktiskt otroligt stolt över Tele2/Comviqs roll i det hela. Men återigen, så tycker jag att mobilmarknaden idag är bra då det verkligen finns något för alla. Är du utomlands mycket så är Telenor möjligtvis det givna valet, vill man ha en billig telefon och bor i en storstad är Tre kanske ett vettigt val. Efterfrågar man helhetslösningar med fast bredband, mobiltelefoni och TV så kanske man väljer Telia och ringer man mycket utomlands så passar t.ex. ett Comviq Amigos-kontaktkort utmärkt. Vill man ha mycket data, friheten utan bindningstid, ha både MBB och telefoni, tillgänlig kundtjänst (butik, chatt, mail, telefon, facebook) eller har många uppkopplade prylar så har Tele2 ett attraktivt erbjudande.

    Jag är givetvis mottaglig för all feedback, och jag för alltid all värdefull sådan vidare. Precis som jag skrev så bör man också visa sitt misstycke genom att faktiskt byta operatör om någon annan erbjuder något man tycker är bättre, så att vi i sådana fall får den feedbacken på så vis också. Givetvis görs också långa övervägningar innan man beslutar om någonting som berör prisplanerna. I detta fallet har man konstaterat att det skulle bli bättre för många kunder på längre sikt genom att slopa de rörliga priserna. Givetvis är det också en fråga om ekonomisk lönsamhet, och att det blev svårt att ha bra dealer på telefoner som bygger på att man är kund när folk tog rörliga abonnemang bara för att sedan avsluta dem.
     
    Last edited: 23 nov 2016
  6. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 374
    Mottagna gillanden:
    2 815
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Fast Comviq är dyra på surf, de kan iaf inte ge mig 20 GB surf och rörligt pris för 149 kr.

    Min surf tog slut igår iaf på mitt Tele2abonnemang och att byta datapaket är uteslutet då det skulle innebära en massa samtalstid och meddelanden som jag aldrig skulle använda, men behöva betala för! Och då påstår ni dessutom att det har blivit billigare med de nya abonnemangen än tidigare då man kunde välja rörligt pris.


    Tråkigt att ni skyller på era kunder, varför inte bara kontaktat dem där ni såg på månadsförbrukningen att det skulle löna sig med fastpris ? T.ex genom ett sms ?

    Och vad ska man ha 9 surfsimkort
    till ?

    Denna förändring, till ett dyrare Tele2 kom ju väldigt lägligt som uppköpet av TDC samt att ni flyttar till nytt huvudkontor, självklart är det vi kunder som betalar allt sådant - genom dyrare abonnemang.
     
    RNB gillar detta.
  7. RNB

    RNB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Då får du istället ursäkta mig, och då nöjer jag mig med konstaterandet att det är i egenskap av privatperson du uttrycker dina ståndpunkter. Och i egenskap av privatperson hoppas jag då du använder en operatör du själv tycker fungerar bra, precis som vi andra. Eftersom du uttrycker att du inte agerar i form av officiell representant skulle jag också uppskatta om du inte upptar det utrymme som du gör dig i anspråk av, och istället låter diskussionen föras av forummedlemmarna. Du är dock naturligtvis alltid välkommen att uttrycka din personliga åsikt, eftersom du trots allt uttrycker att det är i egenskap av privatperson du skriver här.
     
  8. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Låt kunderna som har kvar rörligt pris ha det tills man väljer att uppgradera till fria samtal/sms. Har man väl uppgraderat så borde man inte ha en möjlighet att gå tillbaka till rörligt pris. Men att inte låta kunderna byta datapaket för att man har ett abonnemang med rörligt pris var riktigt kundfientligt. Hade jag varit i @6150@6150 situation hade jag nog redan börjat leta alternativa operatörer.
     
    Kaka!, RNB och 6150 gillar detta.
  9. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag måste hålla med i den här diskussionen och angående rörligt pris. Det borde definitivt finnas kvar som alternativ för dom som inte ringer så mycket.
    Varför ska man tvingas och betala för nått man inte använder?
    För min egen del så är detta ingen dealbreaker då jag är nöjd med mitt fast pris ab.
    Näää tbaks med rörligt pris på samtal och sms @Francis@Francis. Ni säger ju att ni lyssnar på kunderna [emoji6]
     
    Kaka!, RNB och 6150 gillar detta.
  10. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 374
    Mottagna gillanden:
    2 815
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Ska leta annan operatör, Tele2 har blivit lite som 3, att man bara kör över kunderna utan att fatta att det är kunderna som får det att gå runt.

    Har ni någonsin hört t.ex en småföretagare som jagar bort sina kunder ? Nä...

    Att jag har Tele2 i en egen mobil är för att jag har två nummer, numret hos Tele2 är bara för inkommande samtal samt surf och det hos Telia är mitt "huvudnumner" där jag faktiskt har fastpris (därför behöver jag inte ringa med Tele2), har ca 250 GB surf / månad hos Telia så surfmängden är egentligen inget problem för mig, Telia har ju dessutom större nät än Tele2 samt fri roaming.
    Och om jag behöver mer surfmängd hos Telia så köper jag bara det,
    100 GB för en vecka (199 kr)
    100 GB för en månad (379 kr)
    400 GB för en månad (796 kr).


    Tele2 har jag valt att ha fram tills nu på grund av säkerhetstänkande, fast bäst säkerhet får man dock med Telia samt Telenor då de inte delar nät någonstans. Tele2 och Telia delar ju delvis 3G, så där finns det en koppling som kan strula.

    Blir troligen så att jag flyttar över mitt Tele2-nummer till en mobilanslutning hos Telia för 149 kr, det blir smidigast + att jag får bra mkt mer surf på mitt nuvarande Tele2-nummer.
    Säkerheten får jag ta via ett Telenor kontantkort, eller så flyttar jag Tele2-numret till Telenor.

    Har inte bestämt mig ännu.
     
    Last edited: 23 nov 2016
    RNB gillar detta.
  11. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 374
    Mottagna gillanden:
    2 815
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Jobbar du åt Tele2 eller inte ? Kommenterar du här på forumet som privatperson eller anställd/ på uppdrag av Tele2 ?

    Blir fundersam då du skriver som du gör i en annan tråd, se bild. Du skriver "vi" istället för t.ex Tele2.[​IMG]


    Inlägg:

    https://swedroid.se/forum/index.php?posts/1969830
     
    inact_0025 och RNB gillar detta.
  12. jespersundqvist

    jespersundqvist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2014
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Jaha, då blev det inte Tele2 nästa gång det ska bytas abonnemang, var för övrigt väldigt nöjd med dem, tills jag läste detta...
     
    inact_0025, 6150 och RNB gillar detta.
  13. RNB

    RNB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Mycket relevant synpunkt. Det känns som Frans är lite tvetydigt ambivalent i rollen som säljare-kundkontakt/privatperson. Jag kan tycka att det är ett ganska gravt felsteg att låtsas om som att man är privatperson (uttrycks analogt enligt vad Frans säger ovan) när man i själva verket agerar kundbearbetare och företagsrepresentant. Får erkänna att min syn på Tele2 förvärrats markant bara av intrycket av denna person, som på något mystiskt sätt ändå verkar vilja framhäva Tele2:s klara fördel i alla aspekter och som i endera fallet uttrycker som som "jag", endera "vi". Det här var riktigt destruktivt för mitt anseende av Tele2.
     
    6150 gillar detta.
  14. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Kanske är så simpelt så att han är anställd av Tele2, men inte hitskickad som officiell representant. Håller dock med om att han borde klargjort vad han gör här på forumet från början.
     
  15. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Alla företagsrepresentanter på Swedroid forum har blivit verifierade av oss och syns tydligt med sin blå bricka under namnet där det står "Verifierat konto".

    mvh
     
    Moby gillar detta.
  16. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Syns det på något sätt även i Tapatalk appen?
     
  17. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Nån sån bricka ser inte jag på Francis.
     
  18. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Nej tyvärr Tapatalk verkar inte redovisa användargrupper annat än moderatorer och administratörer.
    Det stämmer bra, han representerar inte något företag.
     
    Asawi gillar detta.
  19. Francis

    Francis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    308
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    Uppskattar er feedback och förstår att min roll på forumet är otydlig! Jag vill givetvis finnas tillgänglig för att svara på era frågor, men vill samtidigt inte förvirra någon. Jag har börjat försöka skriva Tele2 istället för "vi" (vilket jag tyvärr lätt skriver utan att tänka mig för). Jag tänker också att jag skall göra en tydlig signatur som förklarar.

    Skulle uppskatta fler förslag ifrån er om hur jag skulle kunna göra det tydligare då mitt mål är att kunna informera och hänvisa kunder till hur de på bästa sätt kan lösa sina problem. Jag arbetar på Tele2 och har god insikt i organisationen och hoppas därför kunna tillföra saker till diskussioner här men framförallt som en kanal för information (åt båda hållen). Att skriva här är något jag gör på min egna tid för att jag tycker det är kul och givande men om ni upplever att jag stjälper istället för hjälper så vill jag givetvis sluta med det!
     
  20. RNB

    RNB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Har du kollat med företaget du arbetar på - Tele2 - om du äger rätten att representera det i forum på det sätt du gör?