Problem: Ansluta smartband2

Diskussion i 'Moto Z / Moto Z Force / Moto Z Play' startad av Herman8, 30 nov 2016.

  1. Herman8

    Herman8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hej har försökt ansluta mitt smartband2 från sony. Men min moto z vill inte parkoppla med smartbandet.
    Någon som har något tips?
     
  2. pacc

    pacc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2016
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    335
    Ta bort alla bluetoothenheter som varit parade innan,
    håll inne knappen på smartband riktigt länge så att den fabriksåterställs.
     
  3. Herman8

    Herman8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hållit inne knappen till tummen blev blå men inte hjälpte det! ;-) När jag håller smartbandet2 mot mobilen blippar det till men dom hittar inte varandra. Men dom känner av varandra för mobilen byter skärm och det plingar.
     
  4. pacc

    pacc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2016
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    335
    Att NFC triggar mobilen betyder tyvärr nog ingenting, det kan vara en passiv krets.
    Burr eller leds i smartband är nog det du kan gå på, jag hade nog mest problem när det var parat till en annan mobil och jag skulle byta.

    Testa någon generic bluetooth analyser som "nRF connect",
    om bandet lever något som helst eget liv kanske man kan få den i aktivt läge
    (blikande orange med kontinuerlig pulsmätning) då ska det detekteras som
    en standard BT-pulsmätare och inte tas upp av sonys appar.
     
  5. Herman8

    Herman8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Bandet durrar när man försöker parkoppla och mobilen byter sida på skärmen.
     
  6. Hermes

    Hermes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Factory reset dags. Att bluetoothen hän gersig på sony smartbanden när man byter telefon är en vanlig issue som tyvärr beror på BT standarden.

    To perform a factory reset

    1. Turn on your SmartBand 2, open the SmartBand 2 app on the phone and tap the option icon and select “Forget SmartBand 2”.
    2. Clear Host App data at Phone Settings > Apps > SmartBand 2 > Storage > Clear data, or uninstall SmartBand 2 app.
    3. Turn off your SmartBand 2
    4. Press and hold down the power key for more than 10 seconds.