E-post: separera inkorgarna vid flera konton?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Teenzlayer, 30 nov 2016.

  1. Teenzlayer

    Teenzlayer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en N6P med Nougat på (Stock).
    Kommer från en Note 3 som jag starkt överväger återvända till då jag ser flera fördelar med den över N6P.
    Men jag ska ändå ge den en chans. Har två e-postkonton i N6P, g-mail samt ett pop-konto. Är det möjligt att separera inkorgarna? Nu kommer ju all mail in i en å samma säck. Helt värdelöst i min mening.
    På min Note 3 har jag separata appar för g-mail och pop-mail.

    Tack!

    Robert
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Klart du kan ha separata appar! Inte för att jag känner till vara sig N6P eller Nougat, men jag kan inte föreställa mig att du inte kan ta hem en app som du använder till din pop. Rn mail-app som jag gillar skarpt är TypeApp, ( https://play.google.com/store/apps/details?id=com.trtf.blue&hl=sv ) men det finns ju massor av mail-appar.
     
  3. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    E-postklienten som kommer med Android är ungefär lika funktionsrik som en gråsten. Du borde ge K9 en chans! Det är en klient baserad på öppen källkod och som har alla tänkbara funktioner. Den har kanske inte utseendet med sig, men som alla vet är det insidan som räknas. ;) Och dom jobbar på att uppdatera GUI:t till Material Design.
     
  4. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Hur har du satt upp dina konton och vilken app använder du för att läsa mail?
    Om du använder Gmail och har satt upp olika konton så ser du varje konto för sig om du byter mellan dem och tittar i inboxen istället för att använda valet "All inboxes".

    Vad är nackdelen med att se alla mail i samma inbox?
    Personligen jobbar jag för att alla mail ska hamna på ett och samma ställe. Så alla mina olika konton vidarebefordrar mailen till min Gmail. Då slipper jag dubbelarbete med att kolla mail på flera ställen. Alla mail som kommer till mig vill jag ju läsa. Annars ska jag inte ta emot dem. De mail jag inte vill läsa ser jag till att jag slutar få.
     
  5. Teenzlayer

    Teenzlayer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svar.
    Jag vill kunna separera jobb och privata mail. Får mkt mail och det blir genast rörigt med alla mail i samma säck.
    Ska prova någon av föreslagen app. Minns bara att i min Note 3 konfade jag ett konto till utöver gmailkontot och då dök det upp som en egen ikon (ingen särskild app).
    Kommer nog växla tillbaka till Samsung. Gillar inte gränssnittet på Nougat i kombination med Nexus 6P. Den må va snabb å så men jag ser till funktion före annat.
    Tack för svar!
     
  6. Teenzlayer

    Teenzlayer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Laddade ned och installerade BlueMail som ser ut att vara en fantastisk e-postklient.
    Tack för all hjälp!
     
  7. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Precis det du vill göra gör jag med TypeApp (och går säkert alldeles utmärkt med den du laddat hem). Det går att göra även med GMail, men tycker inte det är like tydligt där. Jag har både jobb-och viss privatmail i TypeApp och även om jag ofta kör visning med alla inkorgar tillsammans ligger det separerat och är lätt att titta på en enskild korg. Det är också lätt att sätta widget med "aviseringsbricka" för de enskilda inkorgarna om man vill det. Allt detta kan man troligen göra även med den app du tagit hem.
    Tillägg: Länkar till en diskussion om widget för inkorgarna. https://swedroid.se/forum/threads/separata-ikoner-foer-olika-inkorgar-e-post.137234/