Diskussion: Den stora tråden om Huawei Honor 8/Honor 8 Pro

Diskussion i 'Honor' startad av Oceanic, 12 jul 2016.

  1. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Vi har våra ställda på smart och dom verkar då använda den prestanda som krävs vid behov. Har även testat att köra med prestanda inst. men märker ingen skillnad, möjligen vid prestandakrävande spel som kräver optimal prestanda hela tiden. Om det blir nån större skillnad mellan smart och prestanda för batteriåtgången vet jag inte, men ingen större vad jag märkt.
     
  2. Sampe

    Sampe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Laddade ner "firmware finder" för att försöka hitta emui 5. Funkade inte. Tills alldeles nyss då appen uppdaterades. Är på 20 procent i nedladdningen. Modellbeteckningen matchar min. Jag är inte rootad. Vågar man prova installera tro?
     

    Bifogade filer:

  3. KällarErnst

    KällarErnst Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2014
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Har både P9 och H8, och trots att H8 ska vara en budget variant så slår den P9 på allt, P9 känns mer exklusiv bara. Med honor får man en quickcharge laddare och den har fjärrkontroll, inget som kommer med P9. Även kameran känns bättre i H8, men dom ska vara lika så vad vet jag.
    Vad ljudet beträffar så är det inte alls så dåligt som någon tidigare nämde, har även en galaxy S7 som jag kör viper4android på och H8 låter nästan lika bra, både trådat och blåtand. Så lyssna först innan du dissar H8...
     
  4. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Ska komma i december!
     
  5. Rocco420

    Rocco420 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    802
    Mottagna gillanden:
    613
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Hur kan jag ändra standard mail app?
    Alltså om jag klickar på en mail länk på en webbsida så startar standard mailen men jag vill ju kunna välja Gmail eller vilken jag nu önskar.
     
  6. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Du kan inte installera den som vanlig update via dload metoden, du måste låsa upp bootloader och installera TWRP.
     
  7. stingfoot

    stingfoot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej! Har redan slagit till på en H8 och jag är enormt nöjd. Gick emot det jag läst och är nöjd med både ljud, kamera - ja allt! Känns verkligen premium, och detta för runt två tusen spänn. Helnöjd!
     
    Finskpinne, Bosse.K, Englund81 och 1 annan gillar detta.
  8. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Du kommer få en faktura av dom att betala. Så gjorde dom med mig. Jag skickade dock även in en telefon till dom så det tog lite tid då de skulle säkerställa att telefonen jag skickade in var okej. Så du borde få en faktura av dom så snart du sagt upp abbonemanget.
     
  9. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23

    har du lyckats installera?
     
  10. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 429
    Mottagna gillanden:
    3 213

    MINA ENHETER

    Kan du inte ta kort med båda samtidigt då man kan se om det är någon skillnad på kamerorna och lägga upp här,görna ett kort i lite mörk miljö?
     
  11. daniel_se

    daniel_se Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    Har H8 sedan ett par månader. Otroligt nöjd!

    MEN, fick B131 för ett par veckor sedan och min telefon har nu börjat starta om sig med jämna mellanrum. Framför allt när jag lyssnar på Spotify, men det kan vara en slump. Någon fler som haft det?

    Är det fortfarande innan årsskiftet för EMUI 5 tro?

    /Daniel
     
  12. nizzehult

    nizzehult Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har haft Samsung i flera år, båda en S3 och sista två åren en S4+ men den sög batteri så förbaskat - fick ladda efter 8-10 timmar trots nytt batteri - samt att det förekom lagg och halvdålig mottagning så till slut tröttnade jag.
    Efter att ha försökt sätta mig in i vad marknaden kunde erbjuda för max 4.5' så fastnade jag för en Honor 8 och när det sen dök upp en i osprättad kartong och med kvitto för bara 3' så slog jag till.

    Första intrycket:
    Hal som en tvål! Här blir det till att skaffa ett skal snabbt!
    Gillar fingeravtrycksläsaren, snabb som attan.
    Ovanligt lite bloatware - tack för det.
    Helt OK skärm.
    Hörlursutgången på undersidan? Jaja, det får väl gå.
    USB-C. Tja, det kommer väl snart att bli de facto standard så det är bara att gilla läget. Snabb laddning i alla fall.
    Inget (enkelt) utbytbart batteri? Och varför är baksidan i - glas?? Opraktiskt så det förslår.
    Smart funktion för att sätta in SIM och minneskort.

    Nåja, vi kör väl igång då.
    Kom med Andriod 6.0 men det ville ändå åka på två olika större uppdateringar.
    Klart man är ovan hur vissa funktioner nås och körs när man kört Samsung och Android 5 tidigare men det ska nog gå att lära sig.

    Först försökte jag föra över filer/inställningar med NFC enligt den guide som startade men det funkade aldrig och det är tydligen fler som haft samma problem.
    Sen laddade jag ner Phone Clone programvaran och då gick det något bättre. Allt kom över men man var tvungen att konfa om alla program, blev som dom var nyinstallerade. Nåväl, bättre än inget.

    Batteritiden verkar grym! Satt och lekte med den en hel eftermiddag och då hade jag ändå 83% kvar.
    Mycket skön och följsam scrollning utan lagg och hack.
    Ger mycket bättre signalstyrka både på wifi och 4G/3G än Samsungen hade.
    Har bara ringt några samtal men samma sak där, klart ljud utan störningar.
    Har inte så stora krav på kameran, knäppte några bilder och dom får väl duga. Min Samsung hade stora problem att fokusera om det var närbilder, här gick det felfritt.
    Inte gorillaglas?? Utan Nippon Electric Glass (NEG). Lika bra? Krävs det ändå att man skaffar skärmskydd? Min S4 har en hel del skador i plasten som sitter på nallens skärm från fabrik men den är ju utbytbar, här verkar det inte finnas nåt alls som tar eventuella stötar?

    Min Samsung Gear 2 smartwatch ville tyvärr inte leka med den. Den går att para i Bluetooth men programvaran Samsung Gear ser inga enheter. Surt. Hade nog ändå kanske räknat med detta.

    Sammanfattning:
    - Mycket trevlig lur för pengarna med bra skärm, ljud och prestanda.
    - Tyvärr inbjuder designen att man kommer att tappa ner den så ett skal är ett måste - och kanske även ett skärmskydd.
    - Mycket bra batteritid men batteriet går inte enkelt att skifta.

    Jag känner mig helnöjd. :)
     
  13. ploppen58

    ploppen58 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Använder dubbla SIM-kort i min H8 och undrar om det går att se till vilket SIM-kort/nummer någon ringer inkommande samtal eller finns det någon app? Haft min Honor 8 i 2 månader och är helnöjd!
     
  14. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Har inte själv dubbla SIM-kort så har inte forskat i det, men en enkel sak är att ställa in olika ringsignal så vet man vilket SIM-kort det ringer från och det finns kanske flera sätt.
     
  15. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Det kan du göra under simkort inställning i H8
     
  16. The Duke

    The Duke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Jag verkar inte kunna ta emot SMS på min, det är rätt nummer för sms-centralen. Någon som har en idé?
     
  17. Mr.Tom

    Mr.Tom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2014
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+
    Platta:
    Sony Z3 Compact
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    Dels finns det som tidigare nämnt möjlighet att ha olika ringsignaler på de olika simkorten. Sen vill jag minnas att det även visas en liten simkortssymbol med siffra i när det ringer så man kan se vilket simkort det ringer på.

    Det går även att se i samtalshistoriken vilket simkort samtalet kom in på.
     
    ploppen58 och Hunter78 gillar detta.
  18. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Helt rätt
     
  19. stingfoot

    stingfoot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Klurar vidare här på vad man ska ha för skyddade appar i telefonen. Alla appar där man måste stå "standby", som Whatsapp, meddelandeappar av andra slag, påminnelseappar osv måste ju vara självklara. Men samtidigt verkar det som att kalender, vanliga sms osv verkar funka oavsett om de är skyddade eller ej. Just nu har jag dessa:

    WhatsApp, Hangouts, Keep (påminnelseapp från Google) - men även saker som: com.huawei.logupload (vad tusan är detta och behövs det?), samt Huawei säkerhetskopiering (tror inte jag har aktiverat något sådant, om det inte är på som default).

    Bara för att få en hint om vad ni vill ha igång...vilka appar har ni skyddade? =P

    Sen har jag förresten hittat EN sak som inte är så bra med telefonen, och som jag kanske tycker att tillverkaren snålat lite väl mycket på: Högtalaren. Skorr och distorsion på högre nivåer. Hm. Men annars är det en guld-telefon! :)
     
  20. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Finns ju den funktionen att om man upprepat trycker volym upp går ljudet upp i över maxvolym och då blir det lite skorr i högtalaren, vilket jag normalt inte tycker behövs.
    Står förövrigt beskrivet i HiCare.
     
    Last edited: 3 dec 2016