Diskussion: Den stora tråden om Huawei Honor 8/Honor 8 Pro

Diskussion i 'Honor' startad av Oceanic, 12 jul 2016.

  1. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    SM-R380 är Gear 2, inte Gear S2.

    Som jag skrev tidigare är Gear 2 enbart kompatibel med Samsung-telefoner

    Gear S2 däremot, fungerar med de flesta fabrikat. Här är en länk med exempel på kompatibla enheter: http://www.samsung.com/global/galaxy/gear-s2/device-compatibility/
     
    nizzehult gillar detta.
  2. stingfoot

    stingfoot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hur ställer man in volymen för aviseringar på H8? Jag hittar inte det reglaget... Sms etc.. Går det som media?
     
  3. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Jag tror snarare att det går som ringsignal. Det går i alla fall inte att ändra enbart avisering-signal.
     
    Hunter78 gillar detta.
  4. stingfoot

    stingfoot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Okej. Tack för infon. Lite underligt precis som att ljud som spelas upp gör en liten paus när man får någon form av meddelande / avisering. Även på tyst.
     
  5. Psycho Dave

    Psycho Dave Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Går det att ställa in så att det ena SIM kortet bara är aktiverat under arbetstid automatiskt eller måste man manuellt stänga av det?
     
  6. Greenz

    Greenz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1
    Har nu en Honor 8 och jag måste säga att jag är mer än nöjd. Den är stor, lite hal (har inget skal ännu, hehe) men ska fixa ett så snart jag kan. Ljudet är helt okej för det jag använder det för. Vilket är Netflix och kanske lite surfning, youtube etc. Nu spelar jag inga spel på den, då jag har en dator att spela på. Skulle jag installera något spel blir de bara angry birds när man sitter på skithuset xD
     
  7. stingfoot

    stingfoot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tar upp detta igen, lite snabbt - då det verkligen är irriterande:

    När man sitter och lyssnar på musik, en podd, youtube - någonstans där det kommer ljud ifrån, så görs ett kort uppehåll i det man lyssnar på när man får ett sms, mess i hangouts, WhatsApp (el liknande app). Det spelar ingen roll om man har tyst eller vibration på enbart - uppehållet från det spelade mediet gör en kort, kort paus. Kanske en sekund eller en halv.

    Tror det måste vara fler än jag som stör sig på detta. Ibland vill man ju bara sitta i lugn och ro och lyssna utan att bli påmind om att man har fått ett meddelande. Känns lite som overkill att behöva dra till med flightmode.

    Något mer som tänkt kring detta? :)
     
  8. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Jag har stängt av aviseringar på allt utom vanliga sms (förstår inte varför man behöver ljud på så länge telefonen är inom 2m radie, för vibration räcker och utöver det så pillar ju folk på telefonen varannan minut ändå, so what's the point? Hur ofta kommer ett meddelande från whatsapp som är livsviktigt och livsavgörande?). Den enda gången som det blir ett sånt hack i ljuflödet är då jag får ett sms. Annars kan det hagla in meddelanden utan att jag märker det. Mao så går du reglera detta inne i varje programs inställningar, av det jag kommit fram till iaf.
     
  9. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Det är manuellt som gäller här. Man löser det antagligen automatiskt med Tasker, men har inte orkat titta närmare på det än.
     
    Psycho Dave gillar detta.
  10. Psycho Dave

    Psycho Dave Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ajdå, det var ju lite synd för då ska man ju komma att slå på jobb numret varje dag.
     
  11. nizzehult

    nizzehult Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det där stämmer inte riktigt och det är väl det enda jag egentligen har lite problem med men jag vet inte om det beror på 6.0 eller om det är nåt som har med strömsparfunktioner att göra. Det som motsäger detta är dock att det inte verkar spelar nån roll om jag sitter och gör annat på telefonen när nåt händer, jag får oftast ändå ingen avisering om det.

    Exempel: Jag spelar (fortfarande) Wordfeud och Quizkampen. På WF händer det i bästa fall ca 1 gång av 5 att jag får en avisering per ljud om någon har lagt nåt och det är min tur att lägga. På QK händer det aldrig. Never.
    Några ikoner om att nåt har skett syns inte heller - på något av dessa program. Och ja: det är inställt i båda program att det ska komma noteringar både i ljud, LED och som en ikon. Funkade felfritt på min förra Samsungmobil.
     
  12. nizzehult

    nizzehult Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    OK, jag som hade rört ihop det. Tack för klargörandet!
     
  13. Hönör8

    Hönör8 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla! Har precis köpt en Honor 8 men vet tyvärr inte om jag vågar öppna lådan. Detta på grund av att tre olika demomobiler som jag testat i tre olika butiker varit extremt sega med system som kraschar och behöver avslutas utan att man belastat telefonen. Känns alltså inte som en slump när alla tre telefoner som jag testat reagerat på samma sätt. Enligt säljarna beror det på att det är demotelefoner som är igång dygnet runt. Har dock bara märkt av det på Honor 8 demosarna och inte någon annan t.ex. P9 som oxå är igång lika länge.

    Någon som har erfarenhet av detta, har det drabbat er med era Honor 8? Vill så gärna behålla telefonen men kommer inte kunna behandla en seg mobil med respekt.

    Hur är processorn annars rent allmänt, bättre eller sämre än Xperia Z2s som jag kör med nu?

    Tack på förhand
     
  14. MultiMan

    MultiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    893
    Mottagna gillanden:
    1 440
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Kan rekommendera detta skal (skrev om det i en annan tråd): http://www.ebay.com/itm/IPAKY-Hybri...ack-Cover-For-Huawei-Honor-8-V8-/252572295851 Snabb leverans, hög kvalitet, snyggt och lågt pris (under 40kr).

    Edit: Hönör8: Min telefon är lika snabb som när jag fick den (inget lag öht) och har aldrig kraschat.
     
  15. Englund81

    Englund81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    1 133
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

    Min här heller aldrig kraschat. Dock har jag aldrig pressat mobilen.
     
  16. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Någon som kör Google messenger för SMS/MMS med dubbla sim problemfritt?
    Jag får inte MMS att lira på sim 1 hur jag än gör. Det funkar med Huaweis meddelande app märkligt nog. Alla APN är rätt.
     
  17. hawah

    hawah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Hade precis samma problem. Blev tokig varför jag inte fick notifiering om nya inlägg från mina spel-motståndare eftersom det funkade på tidigare telefoner.
    Du måste lägga in de appar du vill ha notifieringar på under Avancerade Inställningar,Batterihanterare,Skyddade appar.
    Nackdelen är dock att det kan dra mer batteri men det kan jag leva med...
     
  18. brynjolf

    brynjolf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2015
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Quickpic (den "låsta" versionen) fungerar inte på Nougat, det är lite segt. Alla andra jag testat har varit sega på att uppdatera eller inte kunnat hantera rotationer rätt (t ex failar Leafpic på båda där). Vad kör ni? Får annars köra standardappen, tycker den är rätt okej, interfacet är ibland lite underligt men den är iaf rätt snabb.
     
  19. nizzehult

    nizzehult Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Japp. När jag petade runt lite så upptäckte jag också detta. Troligen nått nytt med 6.0 som gäller alla mobiler. Men det funkar ändå inte klockrent! Båda dessa är skyddade enligt Avancerat->Batterihanteraren->Skyddade appar. Nu får jag ljudaviseringarna men någon ikon längst upp ser jag bara i Quizkampen, inte i Wordfeud! Och då har jag slagit på samtliga: Statusfält, Informationsrutor och Låsskärm via Appar-><app>->Aviseringar samt Appar->Batteri->Fortsätt att köra efter batteriavstängning. :ehm:
     
  20. Zuljin

    Zuljin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Känns gött att man inte är ensam iaf, nästan inga av mina appar ger mig notifikationer...