Comviq med Lenovo K5 Vibe, APN, 4g, mms.. strul

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Orfeous, 14 dec 2016.

  1. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hej!
    En vän har en Lenovo K5 Vibe och har problem med MMS och mobilt data/internet.
    De inställningarna hon har inlagt är för 4G's APN. 4g.tele2.se.
    När hon tappat täckningen på 4g så slutar mms och mobilt internet att fungera.
    Min fråga är om man även måste lägga in Comviq's APN för 3g? internet.tele2.se? samt den för mms?
    Nätverksläget har jag ställt in på LTE och WCDMA.

    Inställningarna går inte att att hämta varken automatiskt eller att använda sig av att skicka sms till 123.
    Det är att lägga in manuellt som gäller.
    Inställningarna som finns på Comviqs hemsida verkar endast gälla för 4g som jag kan förstå?
    De fungerar iaf inte. De som fungerar har jag fått av en kompis som även han kör Comviq och de skiljer sig litegrann åt.

    Tips?
     
  2. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Vi har en sån på firman och den trasslade också på liknande sätt. Den lämnades in på garantin och kom tillbaka fungerande. På arbetsordern stod bara att de flashat om programvaran.
     
  3. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Vilken skittelefon!
    Den är ju visserligen väldigt "billig" så man kanske får vad man betalar för när det gäller telefoner.
    Min vän/bekanta hade blivit tillsagd att det var en jättebra kamera men hon tycker själv att det blir värdelösa bilder. Själva kvaliteten. Jag har inte sett bilderna själv och jag vet inte om det är handhavande eller.. Kan ju vara fingeravtryck på linsen det vet jag inget om.

    Är tydligen bunden med Comviq i två år så hon tänker väl att nära tiden är ute så är byte av telefon och operatör ett faktum. Här uppe i norr är det Telia/Halebop som fungerar bäst.

    Är tveksam hon hon har gjort några programvaruuppdateringar och sånt där jag tror inte det.
    Hon säger själv att hon är väldigt oteknisk och kan inte sånt där.
    Tänker att det kanske finns någon androiduppdatering före telefonen eller fixar.