Problem: Sporadisk reboot och fryslagg

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av Snelhest, 9 sept 2016.

  1. Snelhest

    Snelhest Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    19
    Telefon:
    Huawei P10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10
    Plöstligt, två dagar sedan, började telefonen få fryslagg sporadiskt och sedan random reboota efter ett par eller flera minuters mellanrum. Gjorde factory reset och har nu blivit av med rebootsen men fryslaggen är likförbannat kvar. Är det någon annan som upplever fryslagg sedan uppdateringen till 6.0.1?

    Inte rootat, inte custom rom, standard batteri. 20 GB ledigt lagringsminne. Har börjat mecka med appar och ta bort nexus launcher etc men inget verkar påverka problemet på något sätt. Samma sporadiska fryslagg, oavsett om det handlar om att navigera i en app, menyer eller bara bläddra i app-listan.

    Bara att lämna in på service kvar eller?
     
  2. Snelhest

    Snelhest Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    19
    Telefon:
    Huawei P10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10
    Ingen av er 54 som haft samma problem?
     
  3. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Du kan göra så att du försöker återskapa problemet och samtidigt kika i loggen. Alternativt låta den ligga och logga över natten och hoppas att något kraschar.

    Dra ned abd binären och tillhörande dllfiler och sedan kopplar du telefonen via usb till datorn och kör ADB med följande parametrar : adb logcat *:E

    På det sättet filtreras loggen på Error så du ser vad som slänger ett exception.
     
  4. Snelhest

    Snelhest Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    19
    Telefon:
    Huawei P10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10
    Gick till Samsung Service Center här i Göteborg, de sneglade på usage-loggen i två sekunder och byter nu mainboard.
     
    indika gillar detta.
  5. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Sade dem vad som var fel eller fick du bara ett generellt svar?
     
  6. Snelhest

    Snelhest Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    19
    Telefon:
    Huawei P10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10
    Inget svar alls egentligen, tror inte de visste vad det var men med cpu-stuttering i loggen drog de slutsatsen att det var hårdvarurelaterat och valde då att byta ut hårdvaran.

    Som jag förstod det.

    Mindre än två veckor efter utbytt mainboard (och bonuskärm, de hade visst pajat skärmen när de öppnade enheten) har jag nu fått två bootloops och senaste OTA-uppdateringen ger felmeddelande om att den inte kan installeras och råder mig att besöka service center. Ska göra ett försök med KIES3 för uppdateringen ikväll, annars får jag väl gå dit igen. Suck.

    Edit: Ursäkta sent svar, jag frekventerar inte forumet speciellt aktivt numera, Note4-communityt känns lite halvdött :(
     
  7. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 975
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Jag har ett jobbigt lagg i min telefon.

    När den tar emot SMS så laggar den, om jag då samtidigt skriver med autokorrektion aktivt (Samsungs standardtangentbord) så blir det väldigt konstiga effekter i texten, ord kan dubbleras (beroende på hur många mellanslag jag hunnit skriva) och jag måste radera en hel del för att texten ska bli rätt.

    @Snelhest@Snelhest , finns det bättre forum för Note 4?Jag tänker inte överge min telefon (tyvärr har garantin gått ut nu) så länge den fungerar och inget bättre till överkomligt pris dyker upp.
     
  8. Arseface

    Arseface Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag har också spontana reboots, ca 1-2 ggr per dag, men det hade jag med Lollipop också. Har inte orkat göra en fabrikåterställning men känner att jag kanske blir tvungen snart, för det största problemet för mig är den extrema, olidliga laggen i meddelande-appen. Att öppna eller skriva ett sms är en mardröm. I övrigt känns det som att det rullar på bra. Är inte redo att pensionera min Note, är ju jättenöjd med den i övrigt (bortsett från batteritiden kom jag på).