Officiella tråden för Facebook till Android

Diskussion i 'Applikationer' startad av Lias08, 13 mar 2012.

  1. breaking_paul

    breaking_paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2014
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Messenger drar 20% batteri på 1 h, när telefonen är låst. Detta hade jag definitivt inte innan.
    Appen efter uppdateringar har numera lamslagit min telefon till nästan obrukbar. (ingen möjlighet att ladda på jobb + ska inte behövas!!)
     
  2. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Jag skulle vilja tipsa om "Folio", jag hade STORA problem med appen, den kraschade mer än den funkade, och drar enorma mängder batteri...

    Hittade folio, och man kan ställa in nästan ALLT, haft Folio en månad och Facebookappen eller messenger kommer aldrig in i min telefon igen!

    Istället för messenger kör jag "Disa", fullt kompatibel att skicka röst, bilder, filmer mm [emoji122]

    Bara ett tips ヅ
     
    MatsGF gillar detta.
  3. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Säkert nämnt bak i tråden men är man inte värsta fejanörden kan man spara ett bokmärke och köra sin webläsare. Slå över till desktop när man skall läsa meddelande. Man slipper både fejanappen och Messenger. Kör inte den själv men upptäckte av en slump att via Opera mini kan man läsa pm utan att slå om till desktop och dessutom få aviseringar = två tunga appar kan raderas.
     
    MatsGF gillar detta.
  4. Dego

    Dego Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har sökt på forumet, och även googlat runt, men inte lyckats hitta något svar: Går det att ändra notifieringsljudet på FB Messenger? Jag kunde göra det i en tidigare version och där har ljudet behållits trots att appen uppdaterats, men köpte nyligen en Nexus 6P och installerade Messenger, nu finns det inte, vad jag kan se, någon möjlighet att ändra ljudet för notifieringar.

    Tacksam för hjälp!
     
  5. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 175
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Ja, funkar bra som vanligt för mig alla fall. Senaste Messenger ver, på en S7 Edge (Android 6.0.1).
     
  6. Dego

    Dego Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur/var går du in och ändrar? I appen?
     
  7. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 175
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Klicka bara högst upp till höger på appens vanliga startsida - på lilla ikonen i form av en "gubbe". Då kommer du till inställningarna. Och sen under "aviseringar & ljud" & sen "aviseringsljud".
     
    Dego gillar detta.
  8. Dego

    Dego Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aah, av någon anledning slog det mig inte ens att den lilla ikonen var klickbar.. :D
    Tack för hjälpen!
     
  9. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 175
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    :) vad bra, no problem [emoji106]
     
  10. crapmind

    crapmind Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23plus
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 44mm
    Telefon 3:
    LG Tone Free ftp9w in-ears
    Platta:
    Acer Spin 513 (MT1380)
    Platta 2:
    Trådlös laddare Duo ep 527533
    Är någon mer som har problem med tangentbordet inte laddas när man ska uppdatera sin status? Om ja klickar på andras inlägg å kommentera det så funkar det [emoji22][emoji32]
     
  11. Tobias901222

    Tobias901222 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21Fe

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21Fe
    Platta:
    Samsung S7Fe
    Facebook messenger buggit?

    Asså så fort ja ska scrolla ner sidan till meddelanden längre ner se går de trögt o sen skjuts sidan upp . Ibland hinner ja ej trycka in på en kontakt som ligger långt ner på Messenger listan för den automatiskt går upp till senaste kontakterna. Även listan för aktiva kontakter går sällan läsa då den tänker bara. Messenger till facebook för mig är väldigt struligt. Har en honor 8. Jag vet ej varför Messenger strular så mycket. Ide någon?
     
  12. bitte

    bitte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Sedan ett par månader tillbaka så kan jag inte skriva på mina vänners tidslinje, när jag är inloggad via facebook-appen på mobilen, raden/rutan "Skriv något till....." finns inte där. Numera kan jag heller inte skriva på min egen sida "Vad gör du just nu" den raden/rutan finns inte heller.
    Trodde det var min telefon, samsung s7, som strulade så jag plockade fram min gamla telefon, samsung note 3,likadant där. Loggade in med en annan profil på min gamla telefon och då finns raden/rutan där. Men däremot om jag loggar in med min profil på min samsung surfplatta, som inte har de senaste uppdateringarna av facebook, då finns rutan att skriva i där. Har gått igenom mina inställningar o jämfört, men kan inte hitta vad som kan vara fel o eftersom det fungerar på min surfplatta med en gammal version av facebook så tror jag ju mest på att det har något med facebooks uppdateringar och min profil att göra. Får inga vettiga svar från facebook heller. Finns det någon som kan hjälpa mig. Jag blir snart galen på detta. :( Jag kan väl inte va den enda som har problem med detta?
     
  13. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Hur ser det ut om du loggar in i webbläsaren i mobilen? Om det skulle funka vill jag föreslå denna app, drar betydligt mindre batteri och RAM än facebookappen.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.creativetrends.simple.app

    Spontant känns det som om personen blockerat dig att göra inlägg då det funkar från en annan profil...?
     
    Last edited: 19 feb 2017
  14. bitte

    bitte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Funkar från webbläsaren.. men tycker att fb-appen är enklare att använda.. är väl lite lathet, enklare att trycka på genvägen på skärmen än att gå in via webbläsaren.
    Nej, inte blockerad. Då skulle alla mina vänner blockerat mig, , men så är det inte, samt att då skulle jag blockerat mig själv eftersom jag inte kan skriva på min egen tidslinje heller. Det funkar från min profil om jag loggar in via dator och via surfplatta... Surfplattan, mobilerna är alla samsung.. s7, note 3 o så samsung tab 4, men där funkar det, men fb är ej uppdaterad där sedan långt innan jul. Båda mobilerna har senaste uppdateringarna. Fram tills jag uppdaterade note 3:an så fungerade det ganska bra på den också. Fick logga ut o så in igen så funkade det ett par timmar.

    Ps:
    Har nu installerat appen nu som du föreslog o där fungerar det perfekt.. tusen tack.. kommer att hålla mig till den tills det att fb fixat till alla buggarna i deras app.. el så kanske jag fortsätter använda denna.. ser ut som fb-appen gjorde förr på den gamla goda tiden :)
    Tack för tipset.
     
    Last edited: 19 feb 2017
    Nicole gillar detta.
  15. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Jag älskar Simple For Facebook, tycker allt funkar bättre överlag i den, gillar inte alls den officiella facebookappen...

    Hoppas allt löser sig när det lider, läste nyligen att Facebook gör "tester" med sina appar, för att se hur vårat tålamod är... Jag, och många med mig, tex blev utsatt för att appen kraschade KONSTANT och enligt någon tekniktidning, nyligen, är det medvetet från Facebook, så vad vet man...

    Lycka till ヅ
     
  16. bitte

    bitte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack :)
    Ja det lilla jag sett hittills så verkar den kanon. Tar liten stund att lära sig var man har allt.. haha.. Ja det förvånar mig inte ett dugg att de gör. Ja min har också börjat krascha.. De har ju ändrat om den nu igen så att ikonerna med vänner o inställningar mm ligger längst ner, igår loggade jag ut o in igen, då hade ikonerna lagt sig uppe igen som det var innan, tills i morse då det kom upp att Facebook har stoppats o när ja kom in igen så låg ikonerna längst ner igen, efter det så har appen stoppats ett par gånger.. så trött på deras skit nu.. Gör allt bara sämre hela tiden. Men denna Simple, verkar kanon. Än en gång, tusen tack för tipset, hade aldrig hittat den själv.
     
    Nicole gillar detta.
  17. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Utvecklarens forum på Google Plus om du vill fråga eller har förslag, han svarar på så gott som allt och har lagt till två saker i appen som jag bad om ヅ

    https://plus.google.com/communities/100742350714968811564
     
  18. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    HÄR!

    Min facebookapp har kraschat KONSTANT i över ett år, jag har provat beta, alpha, men INGEN version har funkat för mig och när jag läste detta fick jag nog och sökte alternativa appar.

    Det blir väldigt störande i längden att, när man ska dela något tex, att delningen ALDRIG går iväg och man istället får starta om appen... Jag förstår inte syftet faktiskt... [emoji53]

    https://www.google.se/amp/www.theve...08590/facebook-google-android-app-crash-tests

    Jag har även tagit bort Messenger och använder "Disa" istället, bara ett tips ヅ
     
    bitte gillar detta.
  19. bitte

    bitte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen.. :) funkar "Disa" likadant som messenger??
     
  20. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Ja, i princip, lite enklare, MEN facebook börjar ju att bloata sina appar och Disa gör inte det, man kan det viktigaste, skicka text, bild, video, ljud, man kan ställa in specifikt ljud för olika kontakter, vilket jag gillar, då hör man vem som skickat något, du får prova dig fram ヅ Vissa saker, som dekaler har de inte, tror inte att de får tillgång till Facebooks API där... Men just såna saker är inte nödvändiga, inte för mig iaf, jag vill att det ska fungera, hellre än att det finns dekaler... typ... är du med eller svamlar jag? [emoji1] [emoji85]

    Du såg även länken jag skickade till Google Plus? ヅ

    *edit* Dekaler finns ju i Simple, aktivera genvägen "messages" till din hemskärm så går du in där om du vill skicka en dekal [emoji122]
     
    Last edited: 19 feb 2017