Mina första intryck av Mate 8

Diskussion i 'Mate 8' startad av Oceanic, 11 aug 2016.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 413
    Mottagna gillanden:
    4 158
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Som ni kanske vet så var jag inne på att köpa Mate 8 i november förra året, det blev aldrig av, beslutet baserades på intryck jag läste från andra online, där skärmen och kameran inte övertygade så mkt.
    Inte många elektronik affärer IRL har Mate 8 men idag var jag på siba där hade dom den till min förvåning.

    Jag stod vid telefonen ca 20 minuter, kan inte säga annat än att det blev kärlek vid första ögonkastet, skärmen såg mkt bra bra ut, och de svarta listerna som jag sett online var inget jag märkte av alls faktiskt till min förvåning det kan hända att det skiljer sig lite i den första kinesiska versionen kanske ? Framsidan känns till skillnad från samsung mkt stilren och mogen. Även baksidan såg väldigt elegant ut, kamerabumpen är faktiskt riktigt snygg.

    Det första jag gjorde var att aktivera developer options och ändra till snabbaste animations hastigheten. Jag hade P9 sida vid sida, och det är ingen tvekan, jag är oc förblir en phablet person, skärmen på mate 8 känns mer maffig och man får en helt annan användupplevelse, jag var mkt imponerad av Mate 8 snabbhet, såg inte ett enda mikrolagg under de 20 minuterna jag stod där, allt öppnades mycket snabb, enormt bra flyt i alla animationerna, multi taskingen funkade mkt snabbt nu, kameran öppnar mkt snabbt, för mig som är en mate 7 användare så känns skillnaden minst sagt extrem när det kommer till flyt och prestanda. Skärmen upplevdes mkt mer ljusstark än mate 7 upplevde som ganska bra tryck i skärmen, jag tyckte skärmen överlag såg mkt bra ut och imponerande i kontrast, betrakningsvinklar och svartnivå.

    Så för att summera kan jag säga, jag ångrar mig riktigt djupt och mycket att jag inte köpte Mate 8 i november, dettta var ren kärlek och jag ångrar nu att jag inte köpte den istället för att lida igenom ytterligare ett år med mate 7. Förvisso har mate 7 resa vara intressant den med från kitkat till lollipop till marshmallow och snart nougat på gång den har hela tiden blivit snabbare, men mate 8 är i en annan liga.

    Jag hade gärna velat köpa en Mate 8 idag men det känns omöjligt att göra det när mate 9 ligger 3 månader borta och förmodligen kommer få mate 8 att blekna på de flesta punkter.

    ska hålla utskik på tradera se om nån säljer billigt med spruken skärm som man kan skicka in och laga , det är det billigaste sättet att få en ny telefon billigt efter reperation brukar den bli som ny.
     
    bernard gillar detta.
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 442
    Mottagna gillanden:
    8 373
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Om du vill ha en stor phablet som är snabb, snygg och har bra batteritid kan Xiaomi Mi Max vara ett alternativ. Går att importera för 1500 kr - 2500 kr beroende på modell.
     
    bernard gillar detta.
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 413
    Mottagna gillanden:
    4 158
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    jag kunde inte hejda mig så blev en Mate 8 idag, kommer nog på måndag. Nu överlever jag absolut till Mate 9 :)
     
    Ompan, gooner, moto moto och 1 annan gillar detta.
  4. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 308
    Mottagna gillanden:
    482
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
    3990 kr på Cdon. Rätt så sugen.
     
    R3b0rn och Oceanic gillar detta.
  5. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Har haft min ett tag nu (slog till på cdon för 3999).

    Då mina senaste telefoner varit Nexus 6 och Nexus 5X så saknar jag den rena android upplevelsen. EMUI eller vad dom kallar det är dock inte så bloatat som många andra tillverkare. Designen kunde varit roligare dock.

    Batteritiden är fantastisk och skärmen är överraskande bra trots sin 1080x1920 upplösning. Den känns lite tung viktmässigt men är annars skön att hålla i handen.

    Stort plus till Huawei som skickade med ett fodral/skal till den i lådan!
     
    R3b0rn, bernard och Oceanic gillar detta.