Använda OnePlus 3 i Usa

Diskussion i 'OnePlus 3 - Allmänt' startad av Tom Hardy, 5 nov 2016.

  1. Tom Hardy

    Tom Hardy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Jag funderar på att införskaffa mig en OnePlus 3 och givetvis vill min flickvän som bor i USA ha samma telefon. Men jag har läst någonstans att OnePlus 3 inte stödjer alla operatörer. Det var något med att den inte stödde CDMA, är det samma sak som 4G?

    Om den nu inte stödjer CDMA så kan man väl köra på 3G istället, eller har jag fått allt om bakfoten?

    Min flickvän använder nu Verizon men kan även tänka sig byta operatör om så krävs.

    Någon som kan bena ut det här med CDMA och allt? Jag har googlat men blir bara mer förvirrad.

    Sen tänker jag också på framtiden, när jag ska åka till USA med min europeiska OnePlus 3, är det helt kört att använda den där?
     
    Keelhauled gillar detta.
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    En snabb check via Willmyphonework.net

    Sub-model nedan syftar till dom olika regionmodellerna som Oneplus 3 har. Så inte ens den amerikanska modellen verkar ha fullt stöd för Verizons 4G nät medans europeiska inte fungerar överhuvudtaget:
    screenshot-willmyphonework.net-2016-11-05-21-53-40.png

    Om man jämnför mot AT&T så ser det aningen annorlunda ut med en Europeisk modell:
    screenshot-willmyphonework.net-2016-11-05-22-01-25.png

    Och T-Mobile:
    screenshot-willmyphonework.net-2016-11-05-22-03-51.png

    Så en europeisk Oneplus 3 bör fungera bäst med AT&T i framtiden när du åker dit då 2G och 3G ska fungera fullt ut enligt ovan. Ska tjejen din ha full funktionalitet så är det klokast att köpa en amerikansk modell och byta till antingen T-Mobile eller AT&T eller nån av dom mindre operatörerna som använder deras nät. Eller byta till AT&T och köra en europeisk modell med enbart 2/3G.

    Sen har ju USA en hel uppsjö av mindre operatörer och dom flesta går säkerligen i antingen T-Mobiles, Verizon eller AT&T:s nät men vilka det är och vad dom heter har jag ingen aning om.
     
    rimsa80 och bernard gillar detta.
  3. Tom Hardy

    Tom Hardy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Ok, tusen tack för svaret då då blev jag lite klokare. :-)
     
    bernard och iterva gillar detta.
  4. snörök

    snörök Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag var över nyss och använde båda T-mobile och AT&T och det fungerade bra i PA, NJ, NYC och FL