Honor 8, p9, Op3t eller XZ??

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av LMSmaster, 2 jan 2017.

  1. LMSmaster

    LMSmaster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjenare!
    Har fått problem med min LG g4 så måste skaffa mig en ny mobil. Vilken mobil är mest värd att köpa av dessa?

    Honor 8, 2490kr
    Huawei P9, 2990kr
    Sony Xperia XZ, 3990kr
    Oneplus 3t, 4295kr

    Det jag söker främst är bra/hyffsad batteritid, bra kamera och ljud med hörlurar inkopplade (AudioTechnica MSR7)
     
  2. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 400
    Mottagna gillanden:
    3 151

    MINA ENHETER

    Huawie p9 har bra batteri tid,bra kamera, ljudet kan jag inte uttala mig om
     
  3. Henkesthlm

    Henkesthlm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2016
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab 4
    Jag lånar tråden lite.

    Min Nexus 5X som jag hittills varit väldigt nöjd med (bortsett från batteritiden), har börjat frysa helt och hållet några dagar i veckan, det går med andra ord inte att göra någonting under ca 20 minuter. Utöver det har den fått ett par sprickor i skärmen.

    Nu vänder jag mig till er för tips gällande en ny telefon. Jag har stora förhoppningar om Galaxy S8 men har på senare tid blivit fundersam på huruvida en telefon är värd 8000+SEK.

    Mina högsta prioriteringar är bra batteritid och skärm. Kameran ska även vara bra - men behöver nödvändigtvis inte vara i toppsegmentet. Jag kan tänka mig att gå upp i skärmstorlek, men inte större än 5.6 tum.

    Telefoner jag självfunderar på är Honor 8, Mate 9, Oneplus 3t och Nexus 6P - men är öppen för förslag.

    Tack på förhand!
     
  4. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Behöver du mobilen akut skulle jag säga Honor 8. Man får väldigt mycket telefon för de pengarna.

    3T Har vad jag förstår bra batteritid och skärmen är det inte heller några fel på så länge man kan leva med att gå från QHD till Full HD. Kameran på baksidan är samma som sitter i den "gamla" OP3, den är bra men inte makalös. Duger om man fotar lite sporadiskt tycker jag. Har inte heller några anmärkningar på ljudet man får via vare sig högtalaren eller hörlurar.

    XZ har jag bara klämt på i butik men den kändes "såddär" överlag, väldigt tilltalande rent estetiskt tycker jag men tror inte jag skulle vilja ha en till vardags, kan inte riktigt sätta fingret på varför.
     
  5. MrLonghair

    MrLonghair Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2016
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P9
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S3
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S1
    ROM:
    CM13
    Platta:
    Acer A3-A20
    Vet inte om Honor 8 har samma DAC som P9 men det är ett sånt som ruinerar musik i P9 iaf, ibland gör det saker olyssningsbart totalt. Lyssnar inte musik mobilt så det är okej personligen, men buyer beware om korrekt ljudåtergivning är viktigt.

    Kameramässigt dumpade jag DSLR i förmån för P9 och förutom videoläge blev jag nöjd fullt ut, till stor del pga den monokroma sensorn och de vackra vyer den magin får fram. Rätt bra överlag att boosta detaljnivåer med också om man ser något skumt och behöver smyga ett foto för evt polisinformerande även i dåligt ljus, har RAW och den är väldigt inne på korrekt återgivning av vad dina ögon ser istället för att behandla hårt som tusan och skapa något overkligt. Kräver stabila händer pga stabiliserings-brist och uppskattar fotokunnigheter för att få det mesta ur den, lite buyer-beware på den med.

    XZ, skåda dess foton i fullskalig grad på allsköns recensioner för att se om du pallar optiken och den besynnerliga bildbehandlingen Sony påtvingar dess JPEG output, ingen RAW support.
     
  6. Si1ver

    Si1ver Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2015
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Huawei mate 20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei mate 20
    Jag ska också byta ut min lg g4. Tänkte också först vänta in s8 men såg att comviq sålde mate 9 pro för ca 4500kr.


    LMSmaster jag hade inte tagit sonyn. Honor 8 är ju riktigt prisvärd.