Problem: Tilt to wake

Diskussion i 'LG' startad av Droid_290, 26 okt 2016.

  1. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Hej.

    Tycker att tilt to wake är lite trög på min g watch r. Är det någon annan slm har samma problem. Av 10 försök så kanske den tänd 5 gånger och då måste jag luta handen rätt så mycket
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Har en urbane vilket är samma klocka mer eller mindre men den är likadan. Ibland måste jag vickla lite extra på den för att den ska vakna. Hade en LGR innan och tyckte den var likadan.
     
  3. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Det är väldigt störande faktiskt. Nör det är soligt ute så syns inte ambient mode så bra
     
  4. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Jag hörde att man ska lägga den på tex bordet och starta om den. Sägs att den calibrerar om sensorn. Jag gjorde det nyss.det känns som att den är känsligare. Men det kanske är bara jag som inbillar mig :)
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Tycker jag gör så varje dag när jag stänger av den men ska testa igen [emoji3]. Kanske fungerar det bättre om man tror på det [emoji3]
     
    Droid_290 gillar detta.
  6. AppGlobe

    AppGlobe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6p
    Minns att jag hade samma problem min Lg Watch R vid nåt tillfälle. Har för mig att jag helt enkelt startade om den för att få det att fungera igen.
     
  7. Froyo

    Froyo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Alpha

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Alpha
    Info:
    Ext battery, SlimPWR QI Card
    Telefon 2:
    HTC Legend
    Platta:
    ASUS Transformer Book
    Platta 2:
    CUBE U30GT2
    Info:
    Quad Core, HDMI 10.1" Retina 32GB
    Har ni prövat laborera med hastigheten, har märkt att hur snabbt och långsamt man rör vristen fram och tillbaka är avgörande, eller hur stor vinkel man rör handleden.
    Pröva tex att röra ..låångsamt.. bort och sedan ett snabbt knyck tillbaka, eller om en liten eller stor vinkelförändring fungerar bäst.