Låser sig och startar om sig

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av donuts, 1 apr 2016.

  1. general_z

    general_z Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har återställt på alla vis som jag känner till:

    1. Via bootloader
    2. Via Samsung Smart Switch

    Och detta runt 5 gånger nu, hjälper föga.

    Via Smart Switch installerade den Nougat vilket gjorde att enheten blev väldigt stabil, men redan efter 2 dagar började problem igen. Är ungefär som om enhetens lagring fått något fel vilket gör att mobilen konstant krashar, fryser eller alternativt konverterar sigsjälv till ett värmeelement.

    Det verkar inte direkt få som har liknande problem, det är som om Samsung börjat spara in på sin QC (Quality Control). Det konstiga är att det bara är något som började hända ungefär som om kvalitén på någon del på moderkortet är risigt och slitit ut sigsjälvt.
     
  2. Fear83

    Fear83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Ville kolla om det är fortfarande folk som har samma fel. Det är så min S7 Edge startar om ganska ofta och nä ben hörjar göra de kan den starta om från 5 gånger till 50 gånger innan den kommer igång. Ibland händer det att när den kommer igång så låser telefonen så man måste hårt omstart. Hade återställt telefonen men problemen kvar stog lämnade in den till Samsung föra veckan och de tog bort allt installera om på nytt men nu så startar den om flera gånger en tidigare och att den låser mer och mer plus att telefonen blir jätte varm. Nu efter den har varit i Service så blir telefonen varm då då fast ingen app är igång bakgrunden pratde med min fru för någon minuter sen i en min telefonen blev jätte varm fattar inte varför blir någ att jag får lämna in den i Service igen får se vad de gör denna gång hoppas på en ny telefon men tror inte de man kan alltid hoppas.