[Tele2] Tråden om Tele2

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Cupcakes, 10 jun 2013.

  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det beror på. Du behöver en inkomst. Sedan påverkar det också om du har något abonnemang hos Tele2 idag, har haft det tidigare osv.

    Delbetalning av telefon har högre krav än vad enbart ett abonnemang har :)
     
    bernard och Bakgrund gillar detta.
  2. osterlindh

    osterlindh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    477
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Ibland blir jag ganska imponerand av er... (not)
    Själv har man varit kund i måånga år som tidigare nämnts här.
    Fick äntligen över sambon från telesnor till Tele2 men smidigt gick det väl inte.

    Tydligen vid beställningen 7dec(vi gjorde allt i god tid!) så glömde operatören att klicka i "flytt av befintligt nummer" vilket vi inte visste om förens idag.
    I lördags skulle flytten skett då gamla abg gick ut men ändå hände inget.
    Ringde på fredagen innan lördag där vi såg till att nummerflytten blir av, allt såg bra ut. "Ja självklart" säger operatören.

    Ringer sedan söndag, samma svar "ja självklart, kan ta 4 dagar totalt".. Okej tänkte vi. Först 1 dag, nu 4.

    4 dagar senare... Alltså idag och jag chattar lite snabbt för att kolla läget idag, "uhm.. Det finns ingen order om flytt av befintligt nummer, ni får ringa in".....

    [emoji35] nu jävlar. Då ringer man in, samma där, ingen order.. Men hur f*n såg övriga operatörer dessa grejer innan?! Eller hittade dom på att det såg bra ut när vi fråga "hur lång tid tar det tills nummerflytten är klar"? Eller "ser allt bra ut, vi får vårt gamla nummer dag x?"

    T.o.m vid beställning av abg poängterade vi att det var mycket viktigt att flytta befintligt nummer.

    Kompensation.. Jag ville ju se då 50kr/mån rabatten men det hade inte operatören behörighet till. Happ.


    @Francis@Francis


    Edit- enligt smset där det står flytten har godkänts så är det nu 6 dagar istället för 4 dagarna som operatören sa. Hahah... Wtf.. hur skall man ha det..
     
    Last edited: 10 jan 2017
  3. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 448
    Mottagna gillanden:
    1 117
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Behöver man inte alls, skuldfri inga bet.anmärkningar och över 18, thats it.
     
  4. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Vi har samma och liknande erfarenheter av Tele2. Inte en enda portering i familjen eller på företaget, där Tele2 varit inblandade, har fungerat!!!

    Man måste ringa VARJE DAG och kolla om de raderat eller tappat bort nåt.

    När det gäller kontantkort verkar de systematiskt radera/tappa registrerade personnummer. Sedan porteringar blev möjliga har Tele2 tappat bort ALLA våra personnummer när det kommer till portering. Det är fullständigt omöjligt att det skulle kunna vara en slump, eller en komplott mot min familj, släkt och firma!
     
  5. Francis

    Francis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    308
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    Märkligt och dåligt! Beställde du i butik eller via telefon? Sist jag kollade så går det inte att lägga en portering på en helg, detta kan ha ändrats men tror inte att så är fallet. Du bör kontakta Tele2 igen och förklara ditt ärende och att du vill få kompensation. Gör de sitt jobb så kommer också feedbacken att föras fram till den som sålt till dig då det förmodligen är där felet började.

    Om du vill undvika telefonkö eller kö till chatt så skicka ett meddelande/skriv ett inlägg till Tele2 på Facebook så får du hjälp därigenom.
     
  6. osterlindh

    osterlindh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    477
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Ännu konstigare.. [emoji23] sanslöst..

    Nu är porteringen igång iallafall.
    Vet ej vad vi får för kompensation, en operatör som vi pratade med när porteringen blev gjord ordentligt sa att han ej kunde lova något men kunde nog dra av 'kanske' en månadsfaktura eller något åt det hållet. Oklart.

    Sambon bryr sig mindre om vad det är, så länge visar på något sätt att man bryr sig. För porteringen var viktigast punkten i hela bytet.

    Nu orkar vi inte direkt lägga mer tid på det, får nog invänta nästa faktura å titta.
     
  7. nyx

    nyx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    600
    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord
    Både Vimla och Hallon har gått upp till 2GB data på sina abonnemang motsvarande Comviqs "Fastpris Mini". Comviq brukar ju vilja vara den som är lite mer prisvärd än sina konkurrenter, så kommer det något svar på det?
     
  8. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Vill ha Tele2 student 20 gb för 239 kr men är inte student. Finns de en chans att jag kan få de priset? Eller är de helt uteslutet? Är inte kund hos Tele2 idag men hade blivit lockad att gå över om jag får något erbjudande.
     
  9. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Hur skall du kunna få studentpris utan att vara student??
    Tar liksom bort hela grejen med studentpris då, eller är du så speciell att bara du förtjänar det?
     
    inact_0025 och jnsson gillar detta.
  10. Francis

    Francis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    308
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    Tele2 har ett studentpris, för studenter på 20% precis som @JohnnyMann@JohnnyMann poängterar. För att ta reda på vilka aktuella kampanjer som gäller bör du kika in hemsidan, ringa till dem eller besöka en butik.

    Generellt sett så ger Tele2 numera oftast rabatter till deras befintliga kunder istället för deras nya (rabatter på mobiler och på abonnemang).
     
  11. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 448
    Mottagna gillanden:
    1 117
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Gå via studentlänken och beställ i 99 fall av 100 kolalr dom inte, kollar dom så kan du ju bara spela dum lixom.
     
    ASR gillar detta.
  12. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Nicole gillar detta.
  13. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Själv har jag inte sett något av denna reklam, men jag är helt övertygad om det är många av Comviqs kunder som inte har något emot den. De hänger dock inte på Flashback. Kommentarerna på Facebook är rätt ensidiga och anti-vänster och luktar rätt mycket massmobilisering.
    För egen del är jag rätt allergisk mot rätt mycket av Comviqs reklam de senare åren, så gissningsvis kommer jag inte att bli överförtjust över denna heller.
     
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det får väl tas för givet att de känner till uppståndelsen i samband med Audi-kampanjen. Att använda personer som i olika sammanhang anses kontroversiella är förmodligen ett medvetet val. Är inget PR-geni, men att det skulle leda till trådar på Flashback och dylikt (som med Audi-kampanjen) var nog inte helt oväntat från deras sida.

    Man blir lite matt av att läsa kommentarerna, visst behöver man inte gilla kampanjen/personerna förknippade med den, men mycket är ju inte särskilt konstruktivt.
     
    Last edited: 31 jan 2017
  15. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Skillnaden mellan Audi och Comviq är att det är väldigt enkelt att bojkotta Comviq, det är väldigt enkelt att säga upp sitt abonnemang om man blir upprörd över deras reklamkampanj. Det är inte alls lika enkelt att sälja bilen, det blir ingen direkt märkbar skillnad för Audi även om flera kunder säljer sin bil. Men förhoppningsvis har Comviq räknat med att den här reklamkampanjen skulle göra folk upprörda och att några skulle säga upp sina abonnemang. Om det blir lite skriverier om detta i medierna så kanske man i förlängningen får mer kunder än man hade innan?
     
    Last edited by a moderator: 31 jan 2017
  16. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  17. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Samma inställning på deras Facebook. Svaren är nästintill vilseledande där man svarar på ett sådant sätt så man kan tro att Tele2 och Comviq är olika mobiloperatörer numera. Det är ju inte sant då Comviq är ett varumärke som ägs av Tele2 Sverige AB.
     
  18. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Gällande kampanjen: http://www.aftonbladet.se/nojesblad...n-i-ny-kampanj--telejatten-forsvarar-sitt-val

    Och om syftet med den :

     
  19. osterlindh

    osterlindh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    477
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Vilken operatör skall man välja nu då, jag som trogen kund i många år vill ju inte va kvar när Tele2/Comviq gör så där.
     
  20. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Vimla och Hallon brukar vara de mest rekommenderade nu, men beror ju på rätt många aspekter.