Fråga: Spela in samtal

Diskussion i 'Applikationer' startad av inact_0025, 19 jan 2017.

  1. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Hej alla! Jag har i ett par år använt a drorec+ och fullkomligt älskar den. Älskade. Nu fungerar den inte. Inte heller fungerar andra liknande. Tips på en fungerande inspelningsapp?
    Har honor 8
     
  2. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    För tillfället kör jag Call Recorder by Skvalex.
    På andra enheter har jag kört Call Recorder | Total Recall

    Båda har prova-på-versioner så det är bara att testa!
     
  3. uddevallare

    uddevallare Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2011
    Inlägg:
    789
    Mottagna gillanden:
    276
    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro
  4. kamilenski

    kamilenski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nu har jag köpt call recorder av skvalex. Tyvärr spelar den inte in något på min LG G3.
    Jag måste ha gjort något fel.
     
  5. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
  6. floordust

    floordust Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    52
    Telefon:
    S24

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24
    Jag kör (och betalar för) Boldbeast. Funkar alldeles ypperligt med orootad Samsung S7E!
     
  7. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

  8. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    ACR här också. S4+
     
  9. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    ACR, Z3 c, Z1, XZ med 7.0. Alltid funkat hur bra som helst ヅ
     
  10. inact_0049

    inact_0049 Guest

    ACR funkar som sagt bra.
     
  11. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Du har missat någon inställning.
    Den spelar in allt på LG G3 utan root
     
    kamilenski gillar detta.
  12. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    ACR fungerar bra, även nu efter Nougat EMUI 5.0.
     
  13. Perl63

    Perl63 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2016
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    20
    Har Honor 8 och använder Drupe från Google Play med Honors standardtelefon. Funkar bra med snygg rec-knapp. Går även att ställa in på automatisk inspelning.
     
  14. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Tips/önskemål: Länka gärna till appen på google play eftersom det ibland finns flera appar med namn som kan vara svåra att skilja på. (Gäller egentligen alla tips om appar, inte bara denna tråden)
     
  15. Perl63

    Perl63 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2016
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    20
  16. kamilenski

    kamilenski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Sen jag skrev använder jag ACR. Fungerar perfekt på G3!
     
    Mikael8.0 gillar detta.
  17. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Jag har nu köpt en ny Honor 8 igen så har senaste versionen med senaste EMUI etc. Men jag tycker inte ACR spelar in så bra. Min röst blir som vanligt när man spelar in med mic. Men den jag pratar med, deras röst blir väldigt svag i jämförelse med min.

    Hur ser era inställningar ut?
     
  18. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 355
    Mottagna gillanden:
    1 716

    MINA ENHETER

    Skvalex verkar ha tagits bort från Play Store men nu är den tillbaka:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=org.skvalex.cr&hl=en
    Det står dock "Trial" och "Unreleased", någon som vet varför? Låter som en beta-variant närmast, men den verkar ju ha funnits i flera år.

    Jag testade ARC och gillade den så jag köpte premium-versionen i Play Store. Men vad händer då? Den laddar ner ytterligare en APK-fil som innehåller premium. Denna lägger sig som en stor ful ikon längst upp i applaunchern, bredvid den riktiga ARC-ikonen. Båda börjar på bokstaven A och sticker ut väldigt mycket. Ser otroligt fult ut. (Har Google Now Launcher som ej kan dölja ikoner, vill inte heller byta launcher pga detta). Det fick helt enkelt bli så att jag återlöste appen. Detta kunde dom ha gjort på ett snyggare sätt, har inte sett någon apputvecklare som kommit på någon lika dum lösning för premium tidigare.

    Kraven jag har:
    -den ska kunna ladda upp automatiskt till Google Drive när man är uppkopplad till Wifi (gör inget om man måste betala för det).
    -den ska automatiskt kunna ta bort inspelningar efter x dagar, både lokalt och från Google Drive.
    -helst någorlunda modernt gränssnitt och inte för mycket bloat och överflödiga inställningsmöjligheter (såklart det minst viktiga kravet).
    -helst att man kan spela in ljud i allmänhet, typ en vanlig ljudinspelare som kan använda Google Drive-funktionen (detta krav kan också tummas på).

    Har fått fram dessa tre kandidater genom att läsa denna tråd och någon mer tråd på forumet:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.boldbeast.recorder&hl=en
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.killermobile.totalrecall&hl=en
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eupheme.callrecorder&hl=en

    Den översta är den som verkar passa bäst, sedan i fallande ordning. Har inte testat dem ännu, återkommer när jag gjort det. Har ni åsikter om dessa, säg gärna till.
     
  19. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Ang Skvalex, använder den själv - funkar bäst, ACR funkar inte på 7.x men det gör Skvalex ヅ

    Svaren på dina frågor ang Skvalex finns här, https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1441643
     
  20. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 355
    Mottagna gillanden:
    1 716

    MINA ENHETER

    Nähä, ingen av de tre jag nämnde passade mig. Slutade med att jag laddade ner och testade ett stort antal appar, typ 10 stycken. Två jag gillade som dock inte räckte hela vägen fram:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.smsrobot.callrecorder (Callx)
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.record.my.call (Record My Call)
    Namnen inom parentes är vad appen heter i applistan på telefonen, tyvärr hänger det inte helt samman med dess namn på Google Play. Jobbig företeelse att utvecklare tycks döpa appar till olika saker.... Kanske för att förbättra sökresultaten eller nått.

    Det var ett svårt arbete att hitta en perfekt app. Alltid nånting som saknades eller kändes fel. Den jag valde till sist:
    All Call Recorder - https://play.google.com/store/apps/details?id=androidlab.allcall
    Betalade 10 kr för att bli av med reklamen i appen. Det är en väldigt lätt app med få inställningsmöjligheter. Kan välja att den ska radera en inspelning automatiskt efter t.ex. en vecka, och kan välja att den ska spara filerna i fillagringen istället för internt i appen. Något annat går typ inte att göra, men det passar mig fint. Då den inte stödjer molntjänster, fick lösningen bli att helt enkelt lägga in den mapp som innehåller inspelningar i en tjänst jag redan använder - Foldersync - som säkerhetskopierar filerna till Google Drive. Så sker varje natt kl 05 (mitt val). Efter en vecka när de tas bort lokalt kommer de tas bort även i Google Drive följande natt, men finnas kvar i Drives papperskorg tills jag tömmer den. Perfekt.
    Eftersom min Nexus 5X inte stödjer inspelning av den andra partens röst i ett samtal, såvida inte högtalaren slås på, så duger detta light-upplägg bra för mig. Förväntar mig inte att vilja spara så speciellt många inspelningar för alltid, de flesta kommer inte innehålla något viktigt eftersom bara jag själv hörs, men nu har jag de kvar under en begränsad period och kan välja att flytta viktiga inspelningar till en annan mapp.

    Allt väl så långt....... men så såg jag att utvecklaren var en rysk utvecklare. Många har som princip att undvika kinesiska appar eftersom de stjäl data och skickar till obskyra kinesiska servrar. Finns det liknande farhågor med ryska appar? Den har goda recensioner och många användare, vilket talar till appens fördel. Till behörigheterna listas:
    ---
    Version 1.49 can access:
    In-app purchases
    Contacts
    • read your contacts

    Location
    • approximate location (network-based)

    Phone
    • reroute outgoing calls
    • read phone status and identity

    Photos/Media/Files
    • read the contents of your USB storage
    • modify or delete the contents of your USB storage

    Storage
    • read the contents of your USB storage
    • modify or delete the contents of your USB storage

    Microphone
    • record audio

    Device ID & call information
    • read phone status and identity

    Other
    • receive data from Internet
    • view network connections
    • full network access
    • prevent device from sleeping
    ---
    Innebär det fetmarkerade att den kan skicka vad den vill till internet? Finns det någon rimlig anledning till att appen har det, med tanke på att den inte laddar upp inspelningarna nånstans? Till exempel finns en knapp för att dölja reklam, då man skickas till Google Play och får betala tio kronor, det kanske kräver att appen har internetåtkomst? (Eller så är det reklamen i sig som kräver internet, kom jag på nu...).

    Utvecklarens blogg, där det sägs att data inte skickas någonstans utan att filerna endast finns lokalt:
    http://v-android.blogspot.se/2010/12/allcallrecorder.html

    Vad tror ni, kan jag känna mig säker?


    Skvalex var dyr, 100 kr, men det kanske den är värd om du har större användning för inspelningarna än vad jag har i realiteten (se ovan, att de flesta inspelningarna bara kommer innehålla min egen röst, vilket dock kan ha ett värde ändå enligt min mening).
    Tråden är över 600 sidor lång, jag läste två av de sista sidorna. Är det något som nämns där om varför appen är benämnd som den är på Play Store, "Unreleased" och så vidare och varför den försvann från Play Store så får du gärna skriva det här. Det vore snällt.