Problem: Exchange och Honor 8 = kass, finns det någon lösning?

Diskussion i 'Honor' startad av Ptja76, 24 jan 2017.

  1. Ptja76

    Ptja76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej!

    Varför kan man bara synkronisera en exchange kalender med Honor 8 ?
    På min gamla LG 3G hade jag 2st kalendrar skapade, på samma exchange konto. (en Jobb och en Fruns jobbtider)
    Perfekt när man planera jobb. Men så gick den gamla trotjänaren sönder och jobbet ger mig en Honor 8
    Använder exat samma konfiguration på den, men i listan över kalendrar som skall visas dyker nu bara en av
    de två kalendrarna upp.

    Någon som har råkat ut för detta och vet en lösning?
     
  2. jolerius

    jolerius Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig, på någon telefon jag haft (x antal android), kunnat ha två kalendrar på ett exchange konto i mobilen.. om jag har velat haft flera kalendrar så har jag fått göra de i gmail.. där verkar man kunna ha typ hur många som helst. Har ex en gemensam för mig och min sambo, samtidigt som jag har min egna och även visar hennes kalender i telefonen
     
  3. Ptja76

    Ptja76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ja lösningar finns men ingen är väl direkt bra, fördelen att ha det som jag haft det på mina tidigare telefoner är ju att man kan redigera och lägga till händelser enkelt i ett och samma program (outlook)
    möjligheten försvinner ju på ett smidigt sätt när det fungerar på detta sättet. Speciellt sedan MS låst möjligheten att köra enkel AES sedan de vill ha fler kunder i office365.
     
  4. ralle

    ralle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Har valt att köra så mycket som möjligt via Google, då det fungerar felfritt och smidigt, och man är inte bunden till sin dator med Outlook, utan man kan redigera kalendrarna enkelt från vilken dator som helst.
    Nu har jag en exchange då jobbet kör Outlook, så det blir ju olika i datorn, men i telefon märks det ju inte ens att det är olika.
     
  5. Ptja76

    Ptja76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Problemet är att när jag planerar och lägger in mina saker i outlook är jag helt beroende av att kunna se min frus händelse i samma vy, har med dagis och likande att göra då jag reser mycket i jobbet.
     
  6. ralle

    ralle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Och dessa ligger på samma exchangekonto?
    För annars, om det är olika exchangekonton, eller ett exchange och ett Google är det ju inga problem.
     
    Last edited: 28 jan 2017
  7. Ptja76

    Ptja76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Japp det är samma exchangekonto, förstår inte vad det är som skall vara så svårt att lösa med det. LG kunde ju lösa det. Som det är nu kör jag med en temporärlösning via mitt webhotel och CALdav lösning som inte är 100%ig men då får jag åtminstånde möjligthet att enkelt ändra extra kalendern i outlook.
     
  8. ralle

    ralle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Ok. Jag har använt många olika kalendrar samtidigt, och olika googlekalendrar på samma konto funkar ju. Håller med om att det är obegripligt varför det inte skulle fungera, men har aldrig provat och har inget bra svar.