Batteritid för Nexus 6P

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av chraist, 13 nov 2015.

  1. Necko89

    Necko89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Den har fungerat som den ska när jag är ute i kylan. Men det har inte varit så kallt så har inte direkt kunnat testa den fullt ut. Däremot dog telefonen vid 15% häromdagen, då hemma i soffan...

    Skrev i ett tidigare inlägg, de bytte kretskortet :s
     
  2. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Men vad fan, tråkigt att det ska krångla så...
    Min har fått ett kretskort utbytt i november, nu är den iväg igen (Köpt begagnad efter bytet). Löser de inte problemet tappar jag hoppet...

    Har dock en till N6P som jag ska ge ett försök med att byta till ett piratbatteri själv...
     
  3. knussin

    knussin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    98

    MINA ENHETER

    Igår natt höll den till 4 % före den dog. Ska se va den tänker dö på för procent ikväll då [emoji32]
     
  4. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Min extra 6P jag nämnde köptes begagnad med problemet att den stängde sig ibland.
    Fick den igår och det första jag gjorde var en hard reset via recovery. Lustigt nog så höll den sig igång till 3% inatt, sen satte jag i laddaren, vet inte om hard reset kan ha avhjälpt problemet...

    Återkommer om utifall detta håller i sig eller om det bara var en engångsföreteelse. :)
     
    knussin gillar detta.
  5. Necko89

    Necko89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Om du lämnade in den på garanti så får du en ny enhet efter 3ggr (om det hjälper...)

    Han på Elgiganten sa att jag skulle lämna in den på en gång om samma problem uppkom. Men det har endast hänt en gång så väntar på en till innan jag lämnar in den igen.

    Som någon skrev tidigare är det väldigt tråkigt att Google inte kan fixa problemet. Man tänker att Google ska prioritera sina egna, men icke...
     
  6. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Just ja, så är det. Är det om problemet kvarstår efter att man lämnat in luren 3 gånger, eller när man får lämna in den en tredje gång?

    Lustigt att min "nya" som köptes "defekt" verkar klara sig efter en hard reset. Är just nu nere på 13%, 3h35m SOT, 22h sedan jag drog ur laddaren. :)

    Den andra la alltid av precis när varningen för lågt batteri dök upp vid 15%...
     
  7. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Testa lägg in den i kylskåpet och filma samtidigt såsom du skulle filma ute. Klarar den det så är den bra :)
     
  8. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Haha, bara för att jag skrev så där så dog den i handen på mig en minut efter jag skickat inlägget, 11% kvar.
    Dock så bara stendog den, min andra dök i alla fall meddelandet "Power off - Shutting down." upp på, här bara slocknade skärmen... :P

    EDIT: Vid boot visades 2%, den andra kunde lika gärna ligga på mer än 20% direkt efter den kopplats till laddare när den slocknat vid 15%.
     
  9. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Fasiken vad surt. Då är det nog bara att byta batteri... Min RMA från Google har funkat bra i 5 dagar nu :)
     
  10. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Äh, den var billig, och är mest tänkt som reserv, så det duger. :P
    Ingen garanti ändå, och vet inte om jag vill sätta i piratbatteri så länge den håller sig på denna nivån...

    Håller tummarna att min också fungerar bra när den kommer tillbaka, annars vet jag inte vad man ska göra. Vill inte lämna 6P, men det är ju odugligt om de inte får rätt på problemen...

    Förra gången den var inlämnad bytte de bara kretskort, gamla batteriet lämnades. Får hoppas jag får ett nytt nu i alla fall, för det lär ha varit rätt slitet i vilket fall som helst.
     
    DroidJunkie gillar detta.
  11. HazeTaze

    HazeTaze Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2015
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    82
    Sådär, då har jag skickat in min med för reparation. Dog oftast vid 20% men alltid under 30% var riskfyllt område. Köpte min på Halebop, så var tvungen att skicka min till mobylife i Ljungby. Var i kontakt med huawei Sverige. De ljög och sa att man inte kände till problemet. Men lät helt klart på personen som jag pratade med att man gjorde detta. Sen ringde jag mobylife och de sade samma sak. Får se vad som händer nu.
     
  12. hifimarcus

    hifimarcus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2016
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    14
  13. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Jag tror inte det, det verkar vara batteriet som blir dåligt efter tid. Min nya har 98% enligt AccuBattery och har inga problem med avstängning. Men jag hoppas det för er med problem!
     
  14. fransl

    fransl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Hoppas på det! Men det låter som om de skickar updateringen till de andra enheterna före 6P. Vet någon hur det är med 5X? Har den samma batteri-fel?
     
  15. hifimarcus

    hifimarcus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2016
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    14
    Som DroidJunkie skriver så är det förmodligen till större delen batteriet som blivit dåligt. Men känns som att det bör vara något annat som ligger bakom också. Speciellt eftersom problemen uppstått tvärt och drabbat väldigt många på samma gång.
     
  16. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Lämnade in min Nexus den 24e Januari på Netonnet.

    Har nu hämtat ut telefonen
    Nytt batteri
    Ny Skärm
    Nytt chassi!

    Så inte nog med att jag fick ett nytt batteri så fick jag två komponenter jag aldrig felanmälda! :D så har i stort sett en ny telefon :)

    EDIT:
    Chassi ej bytt såg jag nyss , men fortfarande. hade en djup repa som jag drog på mig första veckan med telefonen. It's gone :D
     
    Last edited: 2 feb 2017
    nilledeniro och DroidJunkie gillar detta.
  17. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Okej laddade ner den och ska testa lite. Har du bytt batteri eller fått en helt ny 6P? Eller har du köpt dig en ny?

    Känns ju inte okej att batteriet skulle vara trasigt redan efter 1 år. Många snackar ju om Nougat och att det skulle vara ett mjukvaru fel.
     
  18. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Du hade köpt den där antar jag?
     
  19. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 205
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Jag gick genom Telenors försäkring. Så jag fick en ny-gammal, byggd för längesen, men oanvänd. Dom kunde knappt få tag i telefonen, erbjöd mig massa annat skit istället..

    Men jag fick en ny telefon iallafall.

    Tänk såhär: Nougat kom ut nästan ett år efter att telefonen kom ut, i samma vända som batterierna börja fallera. Folk på 6.0.1 har också samma problem, det är inte mjukvaran som orsakar det, även om "system processer" ligger högt i batteri-användning, så är det inte anledningen till att du har dålig SoT.
     
  20. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Nu hade jag telefonen i Säkert läge när den började närma sig låga procent men ändå så dog den på 10%. Fick detta tips från Google för att se om det var en app som kunde göra det.

    Problemet sitter alltså i systemet eller batteriet men som du säger troligen batteriet. Har läst runt massor och det verkar lösa sig med nya batterier eller ny lur. Så även fast man har samma mjukvara så blir det fel. Får väl lämna in den på service hos Halebop där jag köpte den och verkligen hävda att ett nytt batteri skulle göra susen.