Glatt överaskad av Huaweis (honor 8) skärmgaranti

Diskussion i 'Honor' startad av BlackSheep, 28 jan 2017.

  1. BlackSheep

    BlackSheep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2015
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    41
    Telefon:
    Kinesiska

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Kinesiska
    Tänkte bara skriva om en positiv överraskning jag fick då jag nyligen köpt en Honor 8.
    Hade hunnit hämta ut den på posten lägga in och uppdatera alla mina appar, tagit med den till jobbet o lagt den på den plats jag alltid lagt min andra telefon, uppe på en liten trave papper!!

    >Telefonen utan skal är ju som ni alla vet hal som en ål (jag hade beställt SlickWraps till den, men de skulle först komma om ett par dagar) så där ligger den, och jag går iväg en liten stund. När jag kommer tillbaka ser jag inte telefonen där den skall ligga, utan istället nere på betonggolvet, kantstött och sprickor både i glaset fram och på baksidan. så hal att när den hade ringt och vibrerat hade den glidit ner iväg från platsen den låg på.

    Ledsen kan man bli för mindre, och tänkte, där rök det sjyssta priset på telefonen, jag får väl ringa försäkringsbolaget o nyttja min drulle försäkring (1500:- självrisk)

    Ringde först Telenor för att se vart jag skulle sända den, och fick direkt förklarat av supporten, att jag skulle först ta det direkt via Huawei, för de flesta av deras telefoner har minst en 3 månaders glas försäkring, även om du orsakat det med en olycka.

    Mycket riktigt så var fallet, ringde det svenska huawei support numret från deras hemsida, fick en adress och en fraktsedel mailad till mig, packade in den och drog iväg den samma dag, till en firma Mobylife i skåne. 4 dagar senare har jag fått tillbaka den, både framglas och bakglas, och även de kantstötta sidorna var helt utbytta, (det hade jag inte väntat mig), och den såg helt ny ut igen.

    hade jag aldrig trott om det inte hade hänt!!!

    Jag är självklart både glad och tacksam att denna garanti fanns på telefonen, men det var inget jag hade en aning om då jag köpte den, så en stor tumme upp till Huawei, för denna garanti och till Mobylife för snabb service
    En sådan här sak kan ju faktiskt få en att bli stamkund.
     
    Finskpinne, dropdead, MatsGF och 11 andra gillar detta.
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    En vän med Honor 8 gjorde samma sak. Tappade den så både fram och baksida sprack. Han skickade in den men fick en helt ny telefon tillbaka istället på skärmgarantin.
     
    dropdead gillar detta.
  3. LINJEinc

    LINJEinc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Telia FI
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia FI
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G
    Tappade min så glaset spack och ena kanten fick ett redigt jack. Lämnade in den på Gigantti (Finska El-Giganten). Efter 5 dgr fick jag tebax den med ny skärm och ny ram. Kostnad: 0€ då Huawei bjöd på första glasbytet, annars skulle det kostat 175€.
     
    dropdead gillar detta.
  4. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Det är riktigt generöst av Huawei. Men Honor 8 är ju inte enda enheten som har denna garanti, utan gäller även P9(Kanske även andra?) Lär ändå vara en rätt omfattande kostnad för Huawei men ack så smart av dom, speciellt med tanke på deras planerade tillväxt vad gäller marknadsandelar.

    Hoppas fler tillverkare tar efter!
     
    MatsGF och bernard gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det gäller även Mate 9 Pro också. Riktigt bra. Gillar också att de utökar garantin till 3 år - finns det någon annan som erbjuder det? Tror de flesta andra ligger på 24 eller 12 mån.
     
    iterva gillar detta.
  6. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Enda andra jag vet är ZTE på sin Axon 7 + 1 år garanti på fuktskada, vet inte om det bara kommer gälla på deras "flaggskepp" eller om flera modeller kommer täckas?

    Riktigt najs med 1 år mot fuktskada
    :)
     
    bernard gillar detta.
  7. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Det är synd man väljer att bygga mobiler idag som är så ömtåliga,, hur tänker dom ? Det är en intressant mobil helt klart men den verkar som sagt inte tåla speciellt mycket, vet då jag själv har en S5 som jag genom åren tappat på gatan och fått som mest bara lite repor o kanter som blivit repade lite men thats it, displayen o baksidan har inga repor..
     
    Englund81 gillar detta.
  8. BlackSheep

    BlackSheep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2015
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    41
    Telefon:
    Kinesiska

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Kinesiska
    Det är väl lite sanning i det du säger. Dock har jag aldrig förut under alla mina telefon år, tappat eller haft sönder en telefon (det var lite av en grej jag alltid sa till mina barn som alltid repar o har sönder sina) Titta på Pappa, hans telefon är fortfarande repfri efter 2 år :::: och då har i alla fall 3 st av dem varit dubbelglas sidiga sköra telefoner som alla varit ömtåliga
    Nu funkar inte den att säga till dem längre :) :( då detta hända första dagen jag hade fått den...

    Jag menade bara att det var sjysst av Huawei att överhuvudtaget ha en helt GRATIS skärmgaranti på sina telefoner, hade det varit vilket annat märke som helst hade man själv fått stå för reparationen eller självrisken, och jag vart bara glatt överraskad...
     
    Finskpinne och iterva gillar detta.