Fråga: Svart skärm efter senaste uppdatering av mjukvara

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge+ - Allmänt' startad av docky34, 1 feb 2017.

  1. docky34

    docky34 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej på er!

    Under e.m idag poppade det upp infon om att ny mjukvara finns för nedladning. Jag laddade ned den och valde att uppdatera. Efter uppdateringen så har jag bara svartskärm . Edge fungerar som det skall men när jag t.ex.. klickar på meddelande så öppnas det troligen i bakgrunden men jag ser det inte utan skärmen förblir svart.

    JAg försökte ladda ned smartswitch för att föra över mina filer och bilder som jag har på telefonen men kan inte aktivera usb filöverföring på telefonen då jag inte ser någonting. Vill helst inte återställa telefonen innan jag hunnit spara mina filer.

    Finns det något man kan göra?
    Hur tror ni att Samsung svarar på frågan om man ställer den snällt till de. (Såg att en annan person har samma problem) KAn det vara problem med själva mjukvaran i sig som ställde till det och vilka krav kan vi då ställa på samsung om det visar sig att det är deras fel?

    MVH
     
  2. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Prova att starta den i felsäkert läge:
    http://gadgetguideonline.com/galaxy...uides/how-to-use-samsung-galaxy-s6-safe-mode/
     
  3. docky34

    docky34 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej igen !

    Tack för återkoppling.
    Det som gjordes hittills är:
    • Hardreset
    • Testade precis med Säker läge
    • Testade att "wipe-a cache"
    Ingenting hjälpte tyvärr.
    När telefonen startar så ser jag att kapacitiva knappar lyser, Telefonen försöker ansluta till Wi-Fi hela tiden (meddelande om detta dyker upp varannan sekund (ansluten till (namn på wifin))
    Jag lämnade telefonen på med 98 % batteri igår kväll (vid 11 tiden) och vid 06:00 var det helt tomt! En annan grej som jag märke var att telefonen vibrerade varje sekund
    Har kontaktat Samsung så får vi se vad de säger. Telefonen var inte rootad eller något annat gjort med den.

    Testade att starta Nödläge och fick upp hela meddelande (villkor) men har inte möjlighet att bocka i "Jag har läst..."

    Förutom Edge delen så svarar inte skärmen på några tryckningar alls.
     
  4. Dyngo

    Dyngo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag råkade ut för exakt samma sak imorse och jag har testat allt, förutom att göra en fabriksåterställning.
    Det ska bli spännande att höra vad Samsung svarar. Och fabriksåterställning är inte alltid så roligt.

    Att vara utan mobil är inte kul alls :) *data addict*
    (tur jag har min jobbmobil så länge)
     
  5. pennan_2

    pennan_2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Samma problem här, fick igång den i säkert läge, kopplade till datan och gick in vanliga vägen den här datorn och kunde kopiera åtminstone mina bilder från DCIM-mappen, tar bara lite tid. Den får jobba på med det först innan jag fortsätter och mickla mig vidare.
    Efter kopieringen så startade jag om telefon och nu fungerar den hur bra som helst, ikonerna ser inte riktigt ut som vanligt (temat ändrat) men annars så har jag inte tappat något alls.
     
    Last edited: 2 feb 2017
  6. SkooB_E

    SkooB_E Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2013
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Google Pixel 7
    ROM:
    Original
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8
    ROM:
    Original
    Min sambo har samma problem med sin och ahr en massa saker som hon inte hunnit göra backup på som hon inte vill förlora.

    Nu använder jag själv inte Samsung telefoner och är inte så insatt i hur dom fungerar skulle kunna förklara hur du gjorde för att komma i säkert läge?
     
  7. docky34

    docky34 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Fick svar från Ssamsung. Måste erkänna att de är rätt så snabba att ge återkoppling!
    Det första mailet handlade om vilken telefon, operatör etc jag har. Det andra kopierar jag direkt här


    Så klart mot avgift. Jag kom på att jag hade alla mina bilder på 2 olika ställen (synkar de till Onedrive och Google drive ) så jag gjorde helt enkelt total återställning och nu funkar det som det skall.

    Känns som att Samsung är medvetna om problemet och att flera har hört av sig. Undrar om rättningen kommer snart
     
  8. pennan_2

    pennan_2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tror jag höll in volymknapp ner + strömknappen samtidigt ett litet tag några sekunder tills jag såg att nått började hända, eller så var det volym ner + hemknapp samtidigt.
     
  9. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Man kan ju titta 6 inlägg bakåt i denna tråd, där finns en guide länkad:P
     
  10. WorteX

    WorteX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fruns edge+ har också råkat ut för detta fel och hon är panik att den måste återställas, hon har massor som hon inte kan förlora. Nått jag kan göra hemma eller måste jag skicka in den?
     
  11. Daniel5678

    Daniel5678 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Fick exakt samma problem.
    Fast för mig är det samma svarta skärm även i felsäkert läge :(. (skärmen tänds om jag försöker aktivera nödläge, men det går inte att göra något när den texten kommer upp)
    Någon som vet mer om detta? Vill verkligen ha ut bilder innan det blir fabriksåterställning...

    Har också testat:
    • Hardreset
    • Testade precis med Säker läge
    • Testade att "wipe-a cache"
     
  12. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Man kan koppla en vanlig datormus via en usb-OTG adapter, då kanske man kan klicka på meddelandet och få igång nödläget.
     
  13. Daniel5678

    Daniel5678 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för tipset! Det kan vara värt att testa.
     
  14. Xerfas

    Xerfas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8+ 256GB
    Platta:
    Apple iPad Pro 256GB
    Kanske tur i oturen att jag inte får upp den senaste uppdateringen. Jag har G928FXXS3BPJ7. Andra som heller inte kan ladda ner den senaste OTA?
     
  15. Daniel5678

    Daniel5678 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    För mig blev lösningen att skicka in telefonen till Samsung. Detta gjordes väldigt smidigt och jag blev förvånad över hur smidigt och fort det gick att lösa. Verkligen tummen upp till Samsungs support i detta fallet!