Fråga: SD-kort. Överföra mediefiler

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av hans peter, 8 feb 2017.

  1. hans peter

    hans peter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har nyss uppdaterat systemet på min Galaxy S5 Neo till G903FXXU1BPK2. Såvitt jag kan se fungerar allt fortfarande som det skall. Jag får dock följande meddelande på skrivbordet:
    Screenshot_20170208-134154.png
    När jag följer uppmaningen öppnas innehållet på SD-kortet i form av alla mappar som finns där. Vad gör jag sedan, alt. hur blir jag av med uppmaningen?
    /hans peter
     
  2. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Normalt är det där en notifiering men om den öppnas som en dialogruta kan du ju testa att trycka på backknappen.

    Normalt får man endast upp en ruta när man stoppar i ett nytt kort (eller ansluter en USB-disk) men då får man valet att hantera enheten (använd som externt lagringsmedia eller adoptera den som internlagring).

    I övriga fall får man upp en notifiering (men ingen ruta) när man redan valt hur man vill hantera enheten (som får ett ID-nummer av Android). Detta gäller då i Marshmallow och Nougat i Googles version s.a.s - jag kan inte riktigt uttala mig om vad Samsung modifierat.

    Edit: När kortet monterats är det bara att använda det som vanligt, via t.ex filhanteraren.
     
  3. hans peter

    hans peter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Efter att ha gått omvägen över att laborera med att ta-ur/sätta-i SD kortet i enheten o_O och att återställa enheten till fabriksnivå :mad: upptäckte jag nederst på aviseringspanelen (under meddelandet) att det stod Radera. Trots att jag är livrädd för att trycka på knappar som det står Radera på, (när jag inte vet vad som raderas), gjorde jag det. Och vips var mitt problem löst och skylten försvann. Man lär så länge man lever...:)
    /hans peter
     
  4. Eekamouse

    Eekamouse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yeij! Äntligen Marshmallow :D