Batteriet laddas ur när mobilen är AVSTÄNGD???

Diskussion i 'Desire HD' startad av Jossie, 28 jan 2011.

  1. Jossie

    Jossie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, nu är jag riktigt förvirrad.

    Visste såklart om att denna mobilen inte hade världens bästa batteritid, men första dagen höll den ett helt dygn utan att jag behövde ladda den. Nu igårkväll var den färdigladdad vid kl 18.00 och hade endast 50% kvar vid 00.00. Men iallafall, så stängde jag av mobilen jag ville spara på batteriet tills nästa dag. Men till min förvåning så var batteriet på 15 procent när jag startade den nu för en kvart sedan, WTF??? Hjälp??? :neutral: så ska de väl ändå inte vara? Grrr så arg man blir :mad:
     
  2. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    917

    MINA ENHETER

    Tanka hem spare parts och se va det är som ligger och drar.Gå in vid battery history,klicka på övriga användig ocg sist användig av delaktivering,nå ser du vilken app som ligger och drar
     
  3. Forsstroem

    Forsstroem Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Samsung galaxy 6 edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy 6 edge
    Har du slagit av snabbstart? som gör att mobilen inte stänger av helt, om jag förstått saken rätt, Det kanske gör att den ligger och suger stret.
     
  4. maxa

    maxa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ta det lugnt. Min var lika dan i början. 100% på kvällen 0% på morgonen.
    Efter två veckor så var han 100% på kvällen och 80% på morgonen i viloläge (bara skärmen avstängd). Så det blir bättre :)

    Som ovan säger så även om du trycker på stäng av så är det bara en mini-sömn för att den skall kunna starta fort.
    Om du vill kunna stänga av den helt i gammal hederlig bemärkelse så måste du gå in i meny > inställningar > program > bocka ur snabbstart

    mvh
    /Max
     
  5. mrphille

    mrphille Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag måste hålla med! Har haft min HD sedan veckan innan jul. Första 3 veckorna var batteritiden under all kritik. Nu är det grym. Spar inte på krutet när det gäller syncar heller. Använder den i jobbet så jag pratar säkerligen två timmar och surfar, mailar i den... har med råge 30 % kvar på kvällen efter den nattliga laddningen.
     
  6. Jossie

    Jossie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, tack ska ni ha allihopa! Gäller bara att ha is i magen och vänta på att batteritiden ska bli bättre då antar jag :D sen så stängde jag av snabbstart nu, så vi får se hur det blir imon bitti :) tack återigen!
     
  7. maxa

    maxa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    tips: slå på usb-debugging om du inte redan gjort det. Gör under för batteritiden.
    Meny > inställningar > Program > Utveckling > bocka för "USB-felsökningsläge"

    mvh
    /Max
     
  8. Moonlightguy

    Moonlightguy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    har en galaxy A5 2017. hade skit bra batteri tid och helt plötsligt började dumma sig % bara flög iväg, under 1 natt tappade jag 5%.
    innan allt började kunna ha 1% i ganska länge, började gå igenom mina appar kolla, testade även vad folk skrev här och testade apparna men inget så jag tog bort maps el avinstallerade den, efter jag gjorde de kan jag nu 1% i nästan 1 timma riktigt stor skillnad.
    maps är en riktig batteri tjuv, behöver du inte maps avinstallera skiten de gjorde under för mig.
    behöver du inte den så kanske du kan få längre batteri tid som jag iaf värt ett försök.

    mvh