Problem med S7.

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av zlokke, 18 feb 2017.

  1. zlokke

    zlokke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Så nu var det min tur.

    La min mobil på laddning när den hade cirka 15%, när jag kommer tillbaka så har skärmen fryst på 24% och jag stänger av den.
    Nu vill inte mobilen starta igen, prövat alla metoder genom att hålla inne volymknapp, homeknapp m.m.
    Det lyser ingenting från deoderna utan mobilen ser inte ut att ge något tecken på liv, när jag kopplar in mobilen i datorn och trycker på Powerknappen så kan man höra "blipp"-ljudet (som låter när ett USB har anslutits), när jag sedan släpper Powerknappen så låter ljudet då en USB har frånkopplats.

    Finns det några metoder man kan pröva?, vet någon vad som kan ligga bakom problemet?
    Vad bedömer ni isåfall eventuella kostnader skulle vara, då jag inte har garanti kvar.
     
  2. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det blir ganska många kombinationer av knapptryckningar. Har du provat ALLA knappar (vol+, vol-, power och home) samtidigt i minst tio sekunder? Recovery är ju vol+, home och power tillsammans i några sekunder.
    Download mode är vol-, home och power och sedan vol+ för att konfirmera. Detta används när man skall återställa med SmartSwitch eller flasha med Odin. Allt finns på Youtube.
    Varför har du inte garanti kvar? Så gammal kan den ju knappast vara, det är inte fullt ett år sedan den kom ut till försäljning.
    Antingen kontaktar du stället där du köpte den eller så går du direkt till Samsung och uppger serienummer och/eller IMEI.
     
  3. zlokke

    zlokke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Prövat alla kombinationer, den verkar stendöd.
    Jag köpte mobilen på blocket, såg nu att det var en vecka kvar av årsgarantin.

    Så det bara att gå till stället tjejen har köpt mobilen på med andra ord?
     
  4. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Har du köpt privat får du nog gå direkt till Samsung. De tittar bara på serienummer och IMEI för att avgöra garantistatus.
     
  5. zlokke

    zlokke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Okej tackar, det står på kvittot att den är köpt på Elgiganten, men jag får ta kontakt med Samsung istället
     
  6. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Prova du elgiganten. det kan gå snabbare än Samsung om du har hennes kvitto.
     
  7. mOcus

    mOcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag råkade ut för samma sak. Så jag lämnade in den där jag köpt den obde skickar den till samsung så fick jag en lånetelefon. Hämtade ut den idag efter prick en vecka. De bytte "main board" på garantin. Off topic så fick jag en Iphone 6 under tiden vilket var en spännande upplevelse.
     
  8. zlokke

    zlokke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Mobilen är lagad nu, skickade in den på garantin.
    Dom hade bytt ut Moderkort- och Simkortshållare, förstår inte varför dom böt ut Simkortshållaren men huvudsaken är att den fungerar :)

    Varför uppstår detta tro?
    Är det ett produktionsfel eller är det självförvållat?
     
  9. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det lär du aldrig få reda på, men huvudsaken är att man får det fixat inom rimlig tid tycker jag i alla fall!
     
  10. nordqvisttaxi

    nordqvisttaxi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2015
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4
    Är det 1 eller 2 års garanti?
     
  11. inact_0030

    inact_0030 Guest

    24 månader på mobil:
    http://www.samsung.com/se/support/warranty/
    PS
    Jag googlade samsung garanti mobil och fick svar direkt. Du postade en fråga i ett forum så att någon annan googlade detta och postade tillbaks till dig!
     
    Last edited by a moderator: 5 mar 2017