Unroot X10 mini?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av botze, 3 aug 2010.

  1. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Ja som ämnesraden lyder... går det att "unroota" en rootad X10 mini? Jag skulle aldrig roota om det förstörde garantin nämligen så en förutsättning för mig är att det i så fall går att reversera rootningen...
     
  2. DanielMalmgren

    DanielMalmgren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Vet inte exakt vad garantin säger, men rootningen består ju egentligen bara av några filer som man kopierar till telefonen. Om man raderar filerna igen så borde man väl kunna säga att telefonen är "unrootad"? Snarare kanske problemet i så fall skulle kunna vara om man med hjälp av rootningen har pillat på saker som man normalt sett inte kan pilla på. Någon som vet vad som gäller?

    /Daniel
     
  3. SweZor

    SweZor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad jag vet så räcker det med en fabriksåterställning vilken kan göras direkt i telefonen. Allt som exploid rooten gör är ju att utnyttja ett säkerhetshål för att plantera ett shell med rooträttigheter med vilken man sedan flyttar in filerna su och superuser, vilket är själva "rootet". Det ska därmed räcka med att ta bort de två filerna, men jag är inte helt 100 på exakt vad exploid programmet gör, så en fabriksåterställning borde göra det hela helt säkert.