Groteskt långsam surf

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av fingret, 2 aug 2010.

  1. danne99

    danne99 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har samma problem.. telen typ hänger sig på 3g pil upp..och inget H syns till och detta händer alltid när jag surfar.

    Har 2.2 samt gjort en reset utan framgång.
     
  2. danne99

    danne99 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    får även upp dubbla ikoner till ex switcharna för bt, wlan, flightmode, trycker jag för att flytta någon av dom ligger det en till under?!

    Något står inte rätt till med denna 2.2:a
     
  3. icimasa

    icimasa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör Tre med Desire och FroYo, och har samma problem med speed test, får runt 1,4 Kbit download, upload funkar sällan... och surf är riktigt långsamt, håller med om att reloada sidan hjälper oftast.. Och har pil upp hänging på 3G i bland.. *suck*

    Kör min telefon i WCDMA only och inte i WCDMA preferred, vet ej om det har betydelse!

    Någon som snackat med Tre Support om detta?

    //Martin
     
  4. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 963
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    upptäckte häromdagen att Xtremelabs Speedtest inte fungerar med Froyo på min SGS.

    Speed Test funkar dock.

    Felet var just att upload ej fungerade att mäta
     
  5. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Ja alltså, alla hastighetsangivelser är "upp till" såvida det inte står specifikt
    3-5Mbit/s.. Kan hålla med om att det är lite dåligt och nåt fel är det ju onekligen eftersom folk inte kan surfa alls..

    Neeeh, misstänkte det, jag tror det krävs rätt mycket ljud eller tv streaming
    för att komma upp i dom mängderna.. Ville bara göra folk uppmärksamma på att det finns en spärr...

    Får jag det problemet med min Desire så kommer jag definitivt ringa till 3 och öppna en ticket.. Ju fler som felanmäler desto större risk att dom göra något åt det!
     
  6. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Nåt som slog mig nu..
    Står APN:n rätt?? Tele2 har ju en APN för MMS och en för internet..
    Det borde ju 3 också ha..
    Det kan inte vara så att de har bytt plats eller nåt iom uppgraderingen?
    Det går att surfa på Tele2's MMS APN men fi satan så dåligt det går och ofantligt sakta..
     
  7. zeilon

    zeilon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag upplever samma problem och jag är säker på att det dök upp i samband med Froyouppdateringen.

    Jag har också 3 som operatör och jag bor i Stockholm.

    Ända sen i slutet av april har jag haft helt fenomenal mottagning och hastigheter med min Desire så gott som var jag än varit här. Responsen på dataöverföringen har varit snabb så fort en app krävde det.

    Däremot sen i helgen och Froyo har jag börjat upptäcka en del problem lite varstans. Det började med att jag märkte en rejäl fördröjning (upp till 10s) innan dataöverföringen startade. Oavsett var jag var så visades en 3G med tomma pilar, några pilar började blinka och efter några sekunder kunde H:et komma fram (om jag hade tur). Innan detta så var det ovanligt att inte ha H:et blixtsnabbt i stort sett oavsett var jag var. Förutom det så blir det ofta avbrott mitt i dataöverföringen dvs det går från H, till 3G till 3G med tomma pilar och detta på ställen där jag aldrig någonsin haft minsta problem och avbrotten kan vara ett tag. Till på köpet så händer detta var/varannan gång jag kör Gowalla, surfar eller liknande.

    Jag har även EXAKT samma problem med surfning att sidorna verkar stanna upp och med hjälp av krysset + refresh så laddas sidorna ofta omgående.

    Först så trodde jag att något hade ändrats mjukvarumässigt hur signalen hanteras och att vi bara behövde vänta på att alla appar skulle uppdateras för detta, men i så fall så borde ju Googles egna appar fungera som t.ex. webbläsaren m.fl.

    Till på köpet så har jag också märkt att GPS:en blivit sämre, långsammare på att reagera/uppdatera så kanske är det något som påverkar hur Android tolkar allt från antennen, men det kanske är jag som lurar mig själv. Och om det hade varit så så hade vi ju vetat om det för Desireägare i hela Europa hade börjat skrika.

    Jag testade också Speedtest några gånger nu hemma och jag har alltid fått bra hastigheter här. Nu blev det 3008/556 och senare 2191/242, vilket är sämre än vanligt även om 3+ inte är SÅ mycket sämre än vanligt. Däremot är upphastigheten riktigt usel då den brukar ligga på minst 1.5-2 Mbit. Förutom det så var latencyn helt under isen. Jag glömde kolla vad den låg på, men den tog bra lång tid på sig i alla fall. 3:e gången var upphastigheten 212.

    Det känns som det är något fel hos 3, men det förklarar ju inte allting annat och framför allt inte varför det skedde just i samband med Froyouppdateringen. Fast det kan ju vara en slump och det kanske bara är Murphys lag. De hade ju stora problem med sina datorsystem nu under iFåne-lanseringen så det kanske finns fler system som krånglar bara för att ta all jävelskap på en gång..

    Andra problem som jag upptäckt sen Froyo är en allmän instabilitet hos många appar inkl. webbläsaren. Idag på tunnelbanan medan jag surfade lite så stängde webbläsaren ner helt (den växlade inte bara till homescreen) 3 ggr under 10 minuter utan det vanliga "kraschmeddelandet" och det har hänt åtskilliga gånger med både webbläsaren och andra appar sen helgen.
    Jag tror aldrig någonsin webbläsaren kraschat tidigare och de få gånger några appar gjort det före helgen kan jag nog räkna på ena handen.


    Någonting är utan tvekan konstigt sen jag fick Froyo, åtminstone för mig och min telefon.

    Telefonen är inte rootad och jag har (så vitt jag vet) enbart kända, väletablerade appar som inte borde bete sig så här.
     
  8. Armalite

    Armalite Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmmm... Nu börjar jag nästan ångra min beställning på Desire. Hade Legend innan med liknande problem med 2.1 och 3 som operatör. Men när den gick sönder bestämde jag mig för att satsa på en Desire istället. Är uppbunden till 3 i 22 månader :(. Finns det någon med 3 och Desire 2.2 som inte har dessa problem?
     
  9. zeilon

    zeilon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det verkar onekligen som nånting hänt hos 3 med tanke på att det verkar som samtliga har 3, men seriöst..vad FAN är oddsen för det precis när Froyo släpps?
     
  10. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Som sagt var, ring 3 och prata med dom.. Ringer tillräckligt många så kanske dom börjar undersöka..
     
  11. zeilon

    zeilon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jawohl, men lite sent nu. Får se efter jobbet imorgon.

    Men kundtjänster när det gäller sånt här gör mig bara frustrerad för i 9 av 10 fall så svarar någon ointresserad, uttråkad snorunge som inte kan göra något/inte ger något vettigt svar.
     
  12. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Det har du helt rätt i... Framförallt snoris.. :D
    Har skrikit (inte bokstavligen!) mig blå på snorisar på 3's support
    och kundtjänst ett par gånger och efter mycket tjafsande med just snorisar
    så får man prata med en vettig och vips så hoppar allting igång precis som man vill..
    Fördelen är att de är tvugna att logga en ticket varje gång du ringer och får dom inte tillräckligt många HTC Desire som inte kan surfa så kommer det att komma upp tillräckligt högt på listan för att de ska ta tag i det.. :D
     
  13. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jadu, var inte så säker på det. Till mig har de sagt "Ja det ska va så" typ och nonchalerat bort min fråga helt tvärt. Sen kom en del idiotiska följdfrågor som "Var det nått annat du ville?!!?" och med en riktigt irriterad röst. Och då tänker man: "Eh, jaha?".

    Så ni som är obundna å ligger å fiser hos Tre, jag säger bara en sak: Fly!
     
  14. danne99

    danne99 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Mmm det är riktigt irriterande. Tror dock inte det är en tillfällighet mellan 2.2 och detta problem. Tre är väl inte med på noterna när det kommer något nytt. Min mottagning har blivit avsevärt mycket sämre sen uppdateringen också.

    Men ringer man Supporten så är det första dom frågar om man har startat om telefonen... ungefär där ligger iq:n och intresset.

    Men som sagt är vi många som ringer så borde det ju hända någonting.
     
  15. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 963
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop

    Jag mäter 4.7mbit på jobbet, runt 2.5mbit hemma (minst) och 4.5 hos jobbarkompisen

    Allt detta i Norrköping.

    Jag har t.om 1.2mbit lååååångt ut på landet, där bara en eller om du har tur två staplar uppenbarar sig

    Så jo, det går visst att komma upp i högre
     
  16. danne99

    danne99 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Och du har en Desire?? med FroYo?
     
  17. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 963
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Nej, men jag har två polare med Desire och FroYo som inte har problemet

    Dessutom hade jag nyligen en Hero med Tre med lika bra siffror i mätningarna.

    Dessutom reagerade jag på att Tre anklagas för falsk marknadsföring, inte så mycket Desire i tankarna
     
  18. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Väldigt märkligt, för jag bor i en relativ stor stad. Och ändå kom jag aldrig upp än 3 Mbit/s. Jag läste någonstans på nätet varför, och det är för att Tre delar linan med Telenor och de har 3G bara i vissa städer. Och för att de kör bara mot 3G. När man kollar på Tre:s hemsida står det att både din och min stad ska ha full mörkgrön 3G-täckning oavsett var i stan man befinner sig, men så är det inte IRL. Mobiltäckningen överlag är skräp varpå vissa samtal kan brytas med jämna mellanrum. Tele2 delar linan med Telia, därför blir det lite snabbare surf. Alltså jag har haft både Tele2 och Tre så jag kan jämföra båda. Och visst var det skillnad med Tele2.

    Det märkliga är just att jag var i Grebbestad för några veckor sen, och där hade jag bra operatörtäckning, medan nätet segade ned (of course).
     
  19. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 963
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Då har jag väl tur då :P

    provade nu

    2.695mbit down
    1.656mbit up

    inga toppnoteringar, men inte fasen går det segt att surfa inte
     
  20. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Visst finns det såna där, 3's kundtjänst byter väl personal som en annan byter kallingar.. Men är man bara trevlig och inte ger sig när dom säger att det ska va så och skulle jag få frågan Var det nåt annat du ville eller? så blir det snack med chefen direkt.. Sån't tolereras inte av en kundtjänst..

    Sen är jag rätt van vid att prata med helpdeskar och kundtjänster iom att det är en del av mitt jobb.. (IT slusk) :D