En uppskattning, om möjligt

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av VeZ, 5 mar 2017.

  1. VeZ

    VeZ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag är lite nyfiken, hur lång tid (realistiskt) skulle det ta att göra en minimal app, inge wifi/internet/koppling till andra appar, där man i princip tar tid på en massa olika "aktiviteter", där de sedan summeras ihop. Men det ska vara att man tar tid på en ca 20 olika "ting" som kan utföra en 5-8 olika "aktiviteter".

    Den grafiska biten är inget man fokuserar så mycket, utan bara att få fram en app som kan fungera som demo exemplar?

    Vad skulle det kosta och hur lång tid skulle det ta att göra?
     
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Torde gå ganska snabbt (1-2 dagar) om du vet vilka scener och funktionalitet som ska finnas etc. Vill du ha det kostnadseffektivt så kan du nog ta en student som vill tjäna lite pengar och samtidigt lära sig/få erfarenhet.
     
    VeZ gillar detta.
  3. VeZ

    VeZ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jaja, allt är färdigskissat o klart, behöver "bara" någon att koda. Men vad ska man erbjuda en student då? O hir kommer man i kontakt med dom, ska jag bara klampa in på första bästa universitet o be om programmerare? [emoji1]

    Är lite lost på det här området som de kanske märks...
     
  4. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Linköpings Universitet har en "marknad" där man kan erbjuda jobb, https://www.student.liu.se/studenttjanster/anslagstavlan?l=sv . Vet inte hur andra universitet har? Du kan ju alltid erbjuda här på forumet också. Klampa in på närmsta universitet och sätta upp en lapp fungerar säkert det med ;)

    Pris, ja du runt 1-2000:- tycker jag hade låtit lockande som student. Går ju att prata om när man diskuterar omfattningen och vad som behöver göras, samt hur erfaren personen är.
     
    bernard och VeZ gillar detta.
  5. VeZ

    VeZ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tusen tack för alla tips! Ska testa o se hur de går! :D
     
    bernard gillar detta.