Samsung Galaxy S Ägare - Första Intrycket !!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Androido, 17 jun 2010.

  1. strangnet

    strangnet Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det har väl inget med Galaxy S som telefon att göra... o_O
     
  2. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Idag fick jag tillfälle när Telenor hade en Drive på köpcentret och hade en iP4 fastkedjad som man kunde pilla på lite. Det första som slog mig var, fan vad liten skärm, men den var ljusstark och klar och tydlig med skarpa ikoner.
    Det flöt bra när jag sidoscrolade i appdrawer eller vad det nu heter där det är en massa ikoner men har inte startat någon app.
    Till sist, av bara ren kuriositet, tog jag det berömda "dödsgreppet" och kollade 3G signalen som faktiskt har gått från full signalstyrka till ett eller ingen signalstyrkan och frågade Telenor killen om dem säljer "bumpers" för att förhindra detta men han, lite generad, sa att Apple skulle åtgärda detta med nästa firmwareuppdatering.
    Det fanns där den ville-ha känslan men när killen frågade vad var det för nalle jag hade och tog fram min SGS och visade hemskärmen så sa han bara " A-Haaaa..... den var najs "
     
    Last edited: 30 jul 2010
  3. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det är en tråd om första intrycket av Galaxy S, inte om huruvida nån köpte en iPhone4 eller något annat. Tack för att ni bidrar till att hålla forumet städat och andra besökare på gott humör.
     
  4. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag vet inte säkert vilken tråd jag ska skriva i, och vill inte skapa en ny så jag frågar här.
    Vad jag har hört så kan man på vissa samsungmobiler inte byta sms-ljud till något man väljer helt själv, alltså något från t ex ett soundboard eller liknande. Detta går på Galaxyn va? Må jag se dum ut men det skiter jag i.
     
  5. Zentric

    Zentric Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det kan du slå dig i backen på grabben ;)
     
  6. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ja där släppte en sten. hehe.
    Beställde nämligen mobilen från 3 innan idag. känner mig nästan lyckligt lottad att min Legend blev stulen.
     
  7. Waiter

    Waiter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Men va fan, en hel sida dravel om iPhone. Lägg ner, snälla.
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tråd rensad och off topic-inlägg borttagna. Denna tråd handlar om Galaxy S och inget annat.
     
  9. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Beställde idag, får den på tisdag, sa dem. Om jag får samma problem som du och en av mina vänner så lackar jag. Orkar inte sitta utan mobil så mycket längre.
     
  10. Cippi

    Cippi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag har haft min i tre veckor nu och kan bara säga att I'm loving it. Hade en Nokia 5800 innan så skillnaden är enorm. När nästa uppdatering kommer så kommer den att vara ännu bättre. Denna ska jag behålla länge tror jag.
     
  11. evisu

    evisu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag fick äntligen min galaxy s efter 2v väntan, det var värt det! Skärmen är fan underbar igår låg jag och såg top gear och entourage det var en fröjd. Gick från en SE W880i, så det är en enorm skillnad. Har inte märkt av någon lagg och gpsen verkar fungera helt ok. Nu blir det att lära sig telefonen och lägga in alla roliga program, har lagt in en del roligt redan. :)

    Jag testade tapatalk och skrev här men när jag skulle lägga inlägget kom det upp en ruta om man ville ha proversionen, fungerar det endast att skriva inlägg med pro? Kommer nog roota allt eftersom. Jag är helnöjd iaf! Hoppas den inte gör mig besviken i framtiden.
     
  12. Waiter

    Waiter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Förutom lite barnsjukdomar som vi alla hoppas på ska lösas (utom möjligtvis de som vill skryta med orimligt långa joggingturer...) så älskar jag luren.

    Jag har bara ett litet problem som jag verkar vara lite ensam om och funderar på att lämna in telefonen på lagning. Det handlar om att ljudet vid samtal är dåligt och ibland rent katastrofalt burkigt. Gäller oavsett om jag använder headsetet eller håller luren till örat. Lär alltså inte vara så enkelt att högtalaren för samtal är kass.
     
  13. cap380

    cap380 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Nexus 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 4
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S 10,5
    efter en månad är jag nu ganska missnöjd med telefonen, hoppas på en uppdatering riktigt snart för den segar ihop sig och måste startas om etc minst varannan dag nu, som en gammal pc på win3.1 tiden... detta kommer säkert lösas men fruktansvärt irriterande att behöva vänta 5-10 sekunder på att en app ska startas etc.... för att inte nämna KIES som är rent skit helt enkelt.

    litar på att samsung löser detta dock för den har potential att bli hur grym som helst

    och nej jag är inte intresserad av att flasha inofficiella firmwares.
     
  14. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 029
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Nej, men att du behöver starta om din lur till och från tillhör livet.
    Det gäller faktiskt alla operativ som finns ute

    Men att du är missnöjd med prestandan med nuvarande FW, det kan jag dock förstå
     
  15. Sveakungen

    Sveakungen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Fick min Galaxy S äntligen efter att ha väntat nästan 2 veckor på leverans från 3. Är grymt nöjd med den såfar, har en 3GS sedan innan men denna piskar den redigt i allt. Den är förresten helt olåst även med abb. från 3. Nu är den flashad med JG5 och root och den är så jäkla schysst, snabb som en iller och android systemet är grymt, man kan ju göra allt...på iphone var ju allt så j-kla låst och styrt. Men GPS funkar riktigt bra, låser på 1 sec. typ utomhus och på 3-4 sec. inne. Androidmarket med Marketaccess är redigt bra. Det här är kul. Jämnförde förresten en iphone 4 med min Galaxy S igår länge och väl brevid varandra och Galaxyn piskar iphone i allt utom skärpa, men det märks bara om man har telefonen "slick nära" ;). Hoppas jag får mycket skoj med min android.
     
  16. phhasek

    phhasek Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft samma problem.


    Ett annat problem jag har är att väckarklockan verkar få min telefon att hänga sig på något sätt. Om jag ställer två larm ett på 07.00 och ett på 07.30 så ringer inte det 07.30 av någon anledning. Inte ens om jag ställer in snooze på 30 minuter ringer det. När jag startade om telefonen i morse så hade jag fått två nya SMS dessutom som jag inte såg innan jag startade om den och de var skickade långt tidigare.

    I övrigt

    +

    Skärmen får alla andra telefoner att se ut som om de hade gråskala och inte färg

    Låg friktion på skärmen. Dvs man fastnar inte när man drar fingret på skärmen som på desire iphone nexus 1 (dessa har jag jämfört med)

    -

    seg som sirap vissa stunder

    ljudet vid samtal (ibland)

    har hängt sig några gånger
     
    Last edited: 4 aug 2010
  17. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det här med att nästa alarm inte går igång har jag också problem med, men på min gamla Galaxy i7500. Jag har inte testat på Galaxy S ännu, så vet inte om det är borta för mig. Kom inte på någon bra lösning, utan fick ta en högljud väckningssignal och se till att vakna direkt.
     
  18. Nuukeer

    Nuukeer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Okej några frågor:
    Hur ändrar man storlek på partitionen på det inbyggda minnet? Tycker 2 GB är lite i överkant för OS+apps. Jag läste någon gång hur man kunde göra det, men jag kan inte finna inlägget (förmodligen här på swedroid).
    Sedan, när jag ansluter enheten till datorn så säger kies att enheten inte stöds (kommer ihåg att jag hade USB-problem förut, och då gick jag in i någon servicemeny och ändrade, kan dock inte denna mer, det är någon kod man skriver in i alla fall).
    Och sedan, hur får man ikoner att försvinna i notifications-baren? När jag kollat ett meddelande vill jag inte att ikonen för nytt meddelande ska vara kvar uppe i vänstra hörnet, samma sak när man installerat någon app el.dyl..
     
  19. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 029
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    vad gäller meddelande så ska du backa ur ditt sms när du läst så försvinner det
     
  20. Nuukeer

    Nuukeer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ok, någon som har svar på mina andra frågor? Tacksam för svar!