Uppdateringstråden S7

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av donuts, 9 apr 2016.

  1. thomasengstrom

    thomasengstrom Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Svep höger så dyker kameranställningarna upp :-)
     
  2. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    176

    MINA ENHETER

    Screenshot_20170310-222429.png
    Någon som får samma fel vid sökning efter uppdatering?
     
  3. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Brukar betyda att man har flashat något som inte är en exakt standardkombination av filerna i Samsungs firmware, custom ROMs, root-flash eller liknande.
    Prova först att bara starta om, annars gör som det står, återställ med SmartSwitch installerat på en dator.
     
  4. agusta44

    agusta44 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2013
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det vet jag. Går inte justera bländare där i från heller..
    Tidigare kunde du trycka på skärmen så kom det upp en "stapel" så man kunde justera ljuset i tex mörka förhållanden.
    Måste man fota i Pro läget för att kunna justera ljuset?
     
  5. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Konstigt, om jag bara startar i standardläge och rör vid skärmen var som helst så ställer skärpan sig där och det kommer fram ett ljusreglage i nederkanten.
     
  6. agusta44

    agusta44 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2013
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Märkligt, ska testa flera ggr. Testat att låsa AF och även "peka" på skärmen men ingen ljus justering kommer upp. Därimot kommer en justering av av hudtonen upp... suck!
     
  7. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    176

    MINA ENHETER

    Hej!

    Tack för att du svarade!

    Ok, men jag har inte gjort något av det. Jag gjorde en fabriksåterställning, installerade 7an, sen fabriksåterställning och sen har jag installerat appar. Provade på kul igår om det fanns en uppdatering och fick då detta.
     
  8. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Installera PhoneINFO *Samsung* och kolla vad det står efter Knox på sidan General. Står det något annat än 0x0 så har systemet blivit ändrat och garantin har upphört.
    Ta sedan gärna en dump av sidan Firmware och skicka hit.
     
  9. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Ikonen för hudtonen finns alltid nere till höger, men den aktiveras inte för mig innan jag rör den. Reglaget som kommer fram när jag har fokuserat på något ställer exponeringen upp eller ner om jag drar i den.
     
  10. agusta44

    agusta44 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2013
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Slog av "Spårnings-AF"under inställningar och nu fungerar det som det ska....
     
  11. davveno1

    davveno1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2016
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    4
    Samtalsvolymen går inte sänka lika mycket som tidigare? Sjukt irriterande. Efter installation av nougat.
     
  12. Bohz

    Bohz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    :mad: Varning för "secure folder" som nämndes tidigare i tråden.
    Allt har gått bra med uppdateringen för mig, tills jag installerade/uppdaterade detta program idag.
    Gick in på Galaxy Apps, sökte upp Secure folder, tryckte på Update to latest version.
    Därefter började olika tjänster krascha direkt.

    Trodde att en omstart skulle hjälpa men icke.
    Ungefär varannan sekunder dyker en popup fram med texten:
    android.process.acore keeps stopping
    Och ibland för variation även t.ex:
    Google Play services has stopped
    och diverse andra tjänster...
    Har även provat att avinstallera uppdateringen av Secure Folder igen, men hjälpte inte.
    Ska se om jag kan hitta någon sorts fix för det men förbereder mig egentligen på en nollställning... :(
     
  13. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    176

    MINA ENHETER

    Hej! Ber om ursäkt för sent svar men knox hade värdet 0x0.
    Skickar med en skärmdump över fliken firmware.
    Screenshot_20170311-225809.png
    Mvh Tobias
     
  14. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Verkar normalt. Då är det att radera cache. Stänga av, starta om med vol up+home+power. Välj "delete cache partition" och när det är färdigt "reboot".
    Passa på att ta dig en funderare på om du verkligen inte har gjort något ovanligt med luren.
    Sista utvägen är "delete data/factory reset" på samma ställe som där du raderade cachen, men då blir du ju av med allt och får börja om så ta backup på det nödvändigaste. Dock inte inställningar eftersom det kan vara sånt som trasslar. Man tar inte backup på appar heller i ett sådant läge utan installerar lite i taget med början av det nödvändigaste för att se om det var appar som trasslade.
     
  15. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 181
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Jag gjort precis nyss exakt samma sak. Allt fungerar dock fint för mig. Inga problem eller krascher alls. Så du hade nog bara otur.
     
  16. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    176

    MINA ENHETER

    Hej!

    Tack! Nu fungerar det att söka efter uppdateringar. Lite skumt dock, när den bootade upp i detta läge så stod det "installing updates", efter ett tag kom en varningstriangel med texten "no command". Men det nån sekund så kom jag in i menyn och kunde välja radera cache.

    Mvh Tobias
     
  17. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det står alltid så, eftersom den söker automatiskt efter uppdateringsfiler som man eventuellt har lagt in.
     
  18. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    176

    MINA ENHETER

    Ah ok :) Tack!

    Mvh Tobias
     
  19. iPoro

    iPoro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2017
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    11
    Hej,

    Nu när samsung pay har släppts har jag stött på ett litet problem. Som många andra uppdaterade jag till den brittiska 7.0 för ett tag sedan och där fick jag inte samsung pay så jag bestämde mig för att gå tillbaka till en svensk 6.0.1. Det är här problemen börjar samsung knox appen säger att my knox inte kan installeras på grund av att obehörig programvara har installerats på enheten. Dessutom säger samsung pay att den inte kan ansluta. Knoxsäkringen har däremot inte gått(https://drive.google.com/open?id=0B79ynVHHOyOHVVd5YUNhdjhxdVE) så jag misstänkte att det var själva operativsystemet som inte var rätt. Installerade då 7.0(fortfarande nordisk) men samma problem uppstår. Någon som kan säga vad jag gör fel eller skicka en guide/rätt android version som kommer att fungera?
    Fler bilder om de är till någon hjälp https://drive.google.com/open?id=0B79ynVHHOyOHMWIyRTRucGw2RTQ, https://drive.google.com/open?id=0B79ynVHHOyOHc3BMZWNVamVjUnc
     
  20. BOZG

    BOZG Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Nova Launcher
    Har du flashat CSC filerna? Du har ingen aktiv CSC enligt bilden vilket kan vara problemet.