Från Apple Watch till Gear 3

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Pontzy, 12 mar 2017.

  1. Pontzy

    Pontzy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Hej

    Jag införskaffade mig en Galaxy S7 Edge i fredags och kommer ifrån iPhone 6S med tillhörande Apple Watch (1:a version).

    Upptäckte väldigt snabbt nu med enbart telefon att jag inte kommer klara mig utan klocka för aviseringar. Funderar på en Gear 3 Classic. Men vad jag läst och sett på bild, så verkar den vara sjukt stor? Hur upplever ni det? Är den överdrivet tjock?

    Någon mer som gjort denna övergång ifrån Apple Watch kanske? Bör nämnas att jag har ganska smala handleder.

    Tack på förhand
     
  2. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    "Stor" är ju något som 99% tycker olika på..[emoji16]
    Men har flesta klockorna värt att ha och gillar Classic. Frontier köpte jag först men gillar Classic mer.
    Men är också den som gillar större klockor med lite tyngd i, hade inte gjort något om dom lagt lite mer vikt på den..[emoji16]
    Till min iPhone använder jag AW S2 i stainless Steel men kan inte med hur liten och ful den är, hade även det problemet på första AW . Men är väl bara att gå till en butik och känna på båda så märker du ju rätt snabbt..
     
    Pontzy gillar detta.
  3. Pontzy

    Pontzy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    hehe okej. Är väl kanske en vanesak. men risken är att den ser för stor ut på min handled och därav ser för gimmick'ig ut :/ får kika i butik. tack för info iaf
     
  4. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Sant, man får testa..[emoji16] Här själv rätt tunna handleder, men gillar ändå lite storlek och tyngd på mina klockor.
     
  5. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Skulle också säga S3 Classic. Snygg och lagom stor. Men om den är för dyr så Moto360 46mm gen 2 eller Huawei Watch 2 alternativ som ligger lite billigare.
     
    bernard gillar detta.
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hoppar på Gear S3-tåget här och rekommenderar Classic, men den är som du säger inte särskilt liten, så du gör nog klokt i att prova den först eller inhandla den någonstans där de är snälla med returerna.

    Själv har jag "normalstora" handleder och tycker att klockan gör sig bra. Finns ett stort utbud av band till klockorna på Amazon.

    En bonus med Gear S3-serien är Samsung Pay. Icke att förglömma - verkar redan fungera med Gear S3.

    OBS! Om du använder klockan när du tränar kan jag däremot inte rekommedera Classic. Jag kommer hela tiden åt knapparna vilket pausar loggningen, eller stänger av den. Rätt irriterande. Beror dock lite på träningsform, men allt som involverar att du böjer på handlederna ställer till det :) För endast löpning är det däremot inget problem (så länge det inte är hinderbana).
     
    Pontzy och Gustav Karlsson gillar detta.
  7. Pontzy

    Pontzy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Stort tack för input! Precis såna här vardagliga problem man vill få veta innan :)

    Ja det är Samsung Pay dom lockar till stor del. Har hunnit testa det lite på telefonen och det är ju underbart smidigt. Sen sägs ju batteritiden vara grym på Gear 3?
    Jag tränar egentligen inget speciellt just nu, mer än kanske promenad eller joggning då och då. så just det där med knapparna kommer kanske inte störa speciellt mycket. Eller kommer man lätt åt dom i vanliga vardagen också? Tex om man jobbar framför datorn mycket? (vilket jag gör 90% av arbetstiden).

    Tack för all input!
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, vid datorn eller i vardagen har jag aldrig upplevt att jag kommit åt knapparna. Å andra sidan har jag inte igång S health då heller (det är främst funktionen för att pausa träningen i S-health som ställer till det).

    Batteritiden är mycket bra på Gear S3 i jämförelse med andra klockor med motsvarande funktionalitet, och i kombination med den trådlösa snabbladdningen laddar jag i princip endast klockan så snart jag vaknat (loggar sömnen) och har den fulladdad när det är dags att gå till jobbet. Det är dock en bra bit kvar innan batteritiden är på samma nivå som med en Pebble :) Upp till 3 dagar får man ut om man är sparsam, men jag ligger i regel på två dagar om jag inte laddar emellanåt. Brasklapp dock då användningsmönster skiljer sig så kraftigt åt - använder i princip aldrig klockan för samtal tex.

    En sak som också är värd tänka på är att all information klockan loggar hamnar i Samsungs app/molntjänst S-Health och denna går icke att synka med Google Fit utan en tredjepartsapp som heter Health Sync. Är måttligt förtjust över att Samsung saknar stöd för Google Fit, men det kommer kanske i framtiden.
     
    Last edited: 12 mar 2017