Problem: Kameran har kraschat

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av Collie, 18 mar 2017.

  1. Collie

    Collie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2017
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag har en relativt ny Xperia Z5 Compact som jag gjorde en fabriksåterställning på. Nu upptäckte jag att kameran har kraschat. Annars verkar allt fungera. Har inte en massa appar, bara Wordfeud.
    Har någon något tips på vad att göra?
     
  2. Pliggen76

    Pliggen76 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2014
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag hade provat att rensa data och cache i kamera appen. Men det kanske inte hjälper då du ju har gjort en fabriksåterställning, men prova. Inställningar - Appar - alla appar - kamera - lagring - rensa data, rensa cache.
     

    Bifogade filer:

    bernard gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  4. Collie

    Collie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2017
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack för svaret. Jag testade, men det fungerade tyvärr inte. Det gick inte att rensa cacheminnet.
     
  5. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Collie gillar detta.
  6. Collie

    Collie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2017
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack för hjälpen, men det fungerade tyvärr inte... Supporten på Sony ansåg att det var en servicefråga från återförsäljaren, eftersom den sista fabriksåterställningen inte hjälpte.
     
  7. snozan

    snozan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact
    Visserligen en Z3C men först dog kameran på min, ett år senare på sambons. Hade tänkt skicka in på reparation men efter ha hört mej för på jobbet där många haft Z3C visade sej att kameran slutat fungera även oss dom. Orsaken var enligt nån att de händer om man tappar den. Avstod då att skicka in pga jag inte vill betala ~1500 alternativt 390 för att få tillbaka den. Så jag köpte en Xperia X compact till sambon istället (2990:- på CDON). Själv köpte jag en Z5 Compact men dessa går ju inte att få tag på längre.
     
  8. Collie

    Collie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2017
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack för ditt svar! Jag måste erkänna att jag har tappat den en gång. Den halkade ned från nattduksbordet, men den låg i alla fall skyddad i plånboksfodralet , vilket kanske inte var tillräckligt säkert.
    Till saken hör att kameran började fungera igen efter någon vecka??? Den bara satte i gång när jag knäppte på strömbrytaren. Jag gjorde inte de dubbel-tryck som aktiverar kameran på modellen i fråga.
    Det var ju bra och jag var glad, tills jag upptäckte att det inte gick att ladda ned bilder från internet längre. Det kom inte upp något "spara bild"-alternativ.
    Jag kontaktade återförsäljaren som svor sig fri, men jag fick fraktsedlar så att jag kunde skicka mobilen till Bright Star. Jag har inte hört av dem än, det lär väl ta tid.
    Så du köpte en Z5 Compact? Ja, det var samma modell som min. Jag tror de finns kvar, jag tittade just på Prisjakt. :)
     
  9. snozan

    snozan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact
    Ah jo de finns, men sambon fick nöja sej med en Xperia X Compact. De var när min Z3 Compact gick sönder (kameran) jag köpte min nuvarande Z5 Compact.
    Tyckte bara de kändes som ett vågspel att skicka in trots att mobilen då var 13 månader gammal (har fortfarande garanti till 01 Juli). De är ju enklare för dom att hävda att man åsamkat skadan själv och få betala 1200-1500 för att få den fixad än att de faktiskt ska se de som ett garanti fel.
    Men i ditt fall verkar de ju faktiskt vara nåt knas med telefon. Dessutom såg jag när jag va påväg att skicka in min att displayen hade släppt uppe i högra hörnet. På sambons med kraschad kamera är släden som håller minneskortet trasigt (hon har en gummisnodd runt telefon, annars åker minneskortet ut).

    Känns som för mycket för at de ska fixa gratis på garanti :ehm: