Varför hittar Legeneden inte mina Facebookkontakter?

Diskussion i 'Legend' startad av Bulban, 23 jul 2010.

  1. Bulban

    Bulban Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft min legend sen i maj och det är den absolut bästa telefon jag haft. En sak jag tycker är irriterande är att när mina Facebookkontakter byter profilbilder på Facebook är det inte alltid legenden gör det på dem också, ibland byts bilden ut efter någon dag men ibland inte alls.

    Jag såg på något forum att man kunde lösa detta genom att ta bort Facebookkontot från "Konto och Synkroniseringar" i "Inställningar" och sedan lägga till det igen. Detta gjorde jag och nu hittar inte telefonen Facebookkontakterna. Det det går hur bra som helst att kolla alla vänners inlägg via Facebookappen och det går att kolla på alla mina vänners bilder i "Foton"-appen. Men de finns inte i "Kontakter"...

    Jag har provat att logga ut ur synkroniseringslistan rätt många gånger och en massa grejer. Jag såg på en annan tråd här på Swedroid att det skulle gå att lösa om man gick in på "Kontakter" och sedan "Onlinekataloger" (jordglobsfliken), gå in på Facebook där och uppdatera. När jag gör det står det "Läser in" på skärmen en stund och sen står det "Anslutningsfel" och inga kontakter har kommit in...

    Är det någon annan som har haft samma eller liknande problem? Riktigt irriterande att det inte funkar nu, när man har haft det förut...
     
    Last edited: 23 jul 2010
  2. anno

    anno Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma bekymmer. Får anslutningsfel i kontakter, men får upp alla Facebook-kontakter i foton.

    Fick min Legend igår så har inte haft det fungerande tidigare. Tänkte att det kanske skulle lösa sig när telia aktiverar mitt sim-kort, kör just nu endast med wifin.

    Du får gärna återkomma om du får igång det.
     
  3. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Samma fel här, köpte en Wildfire igår och trodde bara man inte kunde synca Google-kontakter med Facebook. Importerade alla kontakter via vCard till telefonen själv och samma problem. "Du har inga vänner" står det under online-katalogen.

    Googlade runt och hittade nån sida i USA eller nåt, samma problem med en EVO och tråden var postad typ igår så det måste ju vara något som dykt upp PRECIS när man fått en ny telefon att leka med.
     
  4. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Har samma fel, började i torsdaga efter en reset. Har en desire.
    Drygt men skönt att man inte är själv med problem, så.det jobbas nog på en fix får vi hoppas
     
  5. anno

    anno Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    någon som fått det att fungera än?
     
  6. Bulban

    Bulban Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, inte jag iaf. Har provat ett par gånger sen i fredags, men jag får fortfarande bara "Anslutningsfel" om jag uppdaterar i Onlinekataloger...
    Såg på en annan tråd att det finns en uppdatering av mjukvaran i telefonen. Håller på att installera den nu och håller samtidigt tummarna för att det kan lösa problemet. Återkommer när jag provat
     
  7. anno

    anno Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    funktionen har kickat igång hos mig nu. Har inte gjort något själv så gissar att htc löst anslutningsproblemet.
     
  8. Bulban

    Bulban Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det verkar inte som uppdateringen inte gjorde någon skillnad. Fortfarande samma...

    Aha, va skönt. Det funkar inte för mig ändå. Kan det spela någon roll att vi har olika operatörer?
     
  9. Bulban

    Bulban Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag provade att uppdatera i morse så funkade det. Nu är allt som det var innan plus att bilderna är uppdaterade :)
     
  10. Fredde08

    Fredde08 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte min i söndags. funkade inte för mig heller först.
    provade typ 10 ggr. sen helt plötsligt i typ tisdags så hoppade det igång.. :S
    nu funkar det iaf, vilket är huvudsaken :D
     
  11. Karambamannen

    Karambamannen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kollar man på de andra trådarna verkar det ha varit nått fel hos facebook.

    Jag har dock kvar exakt samma problem som trådskaparen hade från början. Att min HTC Legend inte uppdaterar profilbilderna från facebook i kontaktlistan! Min bror har en Hero och den uppdaterar profilbilderna fint. Min Legend gör dock inte det :-(
    Är det någon mer som har kvar det problemet?

    Känns ju inte helt idealt att göra det varje gång man vill byta en profilbild på en person i kontaktboken. Känns ju inte särskilt automagiskt. Är det någon som har kommit på något bättre sätt?

    Har jag också testat massor av gånger, men fungerar icke.

    Nån som har några bra förslag på hur man kan göra för att få sin HTC Legend att automatiskt uppdatera facebook-profilbilderna i kontaktlistan?