Chrome-tillägg. Här tipsar vi.

Diskussion i 'Off Topic' startad av lanatus, 4 aug 2010.

  1. lanatus

    lanatus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Google Chrome Extension - Exfm.

    Måste bara rekommendera detta tillägg för Google Chrome. Är du en av dem som inte lyssnar på Britney Spears, Lady GaGa och alla andra hits-artister?
    Finns inte din musiksmak på spotify?

    Detta är något för dig: ExtensionsFm. Ett tillägg i Google Chrome, som ger dig en musikspelare på browsern. Tar musik från bloggar etc som du väljer.

    Gratis, och antagligen lagligt då Google själva rekommenderade den.

    http://googleblog.blogspot.com/2010/07/use-chrome-like-pro.html

    Iaf, Riktigt bra! :D
     
    Last edited: 4 aug 2010
  2. Kame_boy

    Kame_boy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Om du inte har levt under en sten senaste året har du förmodligen, som jag, insett hur dumt det är att fortsätta att envisas med Firefox. Chrome och dess tillägg är helt enkelt bättre, snabbare och snyggare. För oss android-frälsta finns ju ofta små fördelar också.

    Kan börja med ett tips

    Feedly
    Med så många nyheter som behöver övervakas av en teknik-nörd som en själv blir det snabbt överraskande tidskrävande att hålla reda på alla sina favoritsidor.
    Vissa av oss har försökt förenkla proceduren med genomarbetade rutiner, bokmärken eller helt enkelt gett upp många hemsidor. Andra har börjat använda RSS-bokmärken och läst nyhetsrubriker. Vissa har till och med blivit frälsta med Google Readers RSS-läsar funktioner, vilket följande är baserat på.

    Som ett tillägg till Chrome delar jag nu med mig av Feedly:
    Det här en sida som är uppbyggt som en vanlig nyhetshemsida/tidning, som snabbt ger en överblick om vad som är nytt i världen. Alla nyheter hämtas, formateras och presenteras helt automatiskt, och tas från Google Reader eller egna källor. Den hålls alltid uppdaterad, fräsch och minimalistisk i sann google-anda. Organiserar du dina feeds i mappar känner feedly av det och presenterar dem i respektive ämne.
    Börja alltså med att lägga in dina favorithemsidor som tillhandahåller RSS-feeds, in till Google Reader (gärna i mappar). Logga sedan in i Feedly och bli imponerad.
     
    Last edited: 4 aug 2010
  3. Kame_boy

    Kame_boy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

  4. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Chrome to phone bör ju ligga med här. Sitter på jobbet själv så jag har inte riktigt tid att lägga upp länkar och annat än :)
     
  5. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

  6. Kame_boy

    Kame_boy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Facebook-knapp
    Det finns väldigt många Facebook-tillägg, men efter att ha kollat igenom många är den här bäst i mitt tycke. Stiligast, bäst integrerad och praktisk.
     
  7. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Då får jag dela med mig av ett tillägg.

    Inte använt det så mycket rätt så nytt är det.
    Spotify Om man ser någon artist på någon sida eller så, så markerar man texten och tycker på tillägget.
     
  8. lanatus

    lanatus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerar ej för mig. Kör en 2 års Vista, kan ej logga in och synka med facebook :(
     
  9. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Den fungerar inte med min iheller. win XP
     
  10. Kame_boy

    Kame_boy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    För er som fick problem med Facebook-knappen verkar det som om man måste logga ut ur facebook manuellt först och logga in med knappen. Sen fungerar det som vanligt. Folk med både nya och gamla OS, 32 och 64, win och icke-win har haft samma problem så det verkar vara handhavandefel eller att facebook är kinkig just den dagen. Brukar fixa sig dock.
     
    Last edited: 10 aug 2010
  11. Kame_boy

    Kame_boy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Några grymma tips till då. Dessa har blivit mina favoriter senaste veckan:

    Hover Zoom
    Om bilden är en miniatyr (direktlänk) visas en större version vid mouse-over. Väldigt härligt när man vill slippa surfa iväg till en ny sida eller öppna en ny flik för att se en bild. Det går att ställa in delay så att bilder inte ploppar upp hur som helst.

    Sexy Undo Close Tab
    En knapp som snyggt och effektiv listar de senast stängda tabbarna så att man lätt kan öppna dem igen. En röd liten counter indikerar hur många nyligen stängda fönster man har.

    Stop Autoplay for Youtube
    Hindrar Youtube-klipp från att köra igång men låter dem ladda i bakgrunden. Perfekt när man öppnar många video-flikar samtidigt och inte vill att alla ska sätta igång en kakafoni.

    Auto HD for Youtube
    Väljer automatiskt högsta kvalitén för ett youtube-klipp, så att du slipper.
     
    Last edited: 10 aug 2010