Bluetooth.

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Lisa_79, 3 aug 2010.

  1. Lisa_79

    Lisa_79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var inga som helst problem att koppla ihop datorn med telefonen och telefonen med headsetet, allt funkar som det ska och jag kan lyssna på musik o föra över filer.

    Men när jag ska koppla ihop headsetet med min dator så fungerar det inte trots att jag testat hur många varianter som helst och även läst (lusläst) bruksanvisningen mer än en gång.
    Det står att man kan koppla ihop med dator, men de kan inte hitta varandra.

    Jag har testat att ha av BT på mobilen, ha igång det, göra mobilen synlig/osynlig, göra datorn synlig/osynlig men inget fungerar.

    Någon som vet hur jag ska göra? Vore trevligt att kunna använda headsetet med datorn :)
    /Lisa.
     
  2. MrKingLouie

    MrKingLouie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Om det är ett Mw600 headset kan du koppla upp 3 enheter, jag har 2 telefoner inkopplade, för varje enhet du kopplar in:
    Stäng av headsetet, gör pc'n synlig och redo för att söka efter enheter, sätt på headsetet igen och sen håll inne powerknappen i ca. 5 sekunder, då ska headsetet börja leta efter enheter, starta sökning på pc'n, då borde det fungera, kod 0000 fungerar på mitt headset med nya enheter

    Länk till PDF manual:
    http://www.sonyericsson.com/cws/download/1/776/833/1269581794/MW600__UG_SV_1236-6485_1.pdf
     
    Last edited: 3 aug 2010
  3. Lisa_79

    Lisa_79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack.

    Nu fungerade det, jag gjorde misstaget att bara sätta igång headsetet o sen inget mer, missuppfattade bruksanvisningen..
    Sedan satte jag igång headsetet, tryckte igen i 5 sekunder men då stängdes den ju bara av :P Men sen så fattade jag att jag var tvungen att hålla inne konstant.. Och vips så hittade datorn o headsetet varandra :D
    /Lisa.
     
  4. Lisa_79

    Lisa_79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fast nu har jag ett nytt problem, jag får inte ljud i headsetet, allt går fortfarande i datorns högtalare..
     
  5. toffe

    toffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Gå in i ljudinställningarna på datorn och välj att spela upp i bluetooth
     
  6. Lisa_79

    Lisa_79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det fungerar inte ändå, ljudet försvann från datorn och den gröna indikatorn på ljudet visar ju att ljud är igång + att det står att allt fungerar som det ska. Men det verkar som att headsetet ändå inte kan hitta datorn även fast det står att det är den som används.
    När jag ska välja ljudenhet på headsetet så kan jag välja mellan radio och mobilen bara och jag får ljud på bägge..

    /Lisa.
     
  7. toffe

    toffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vilket operativsystem har du?
     
  8. Lisa_79

    Lisa_79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör mest på Firefox, men har även Opera och ibland IE. Är det nått som fungerar bättre än de andra?
     
  9. delofson

    delofson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    det är webbläsare. Operativsystemet är programvaran som styr hela datorn. T.ex Windows vista, Windows 7, Linux, MacOS X.. osv..

    Vad har du?
     
  10. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Om du vill göra det lätt för dig - skaffa en dator med OS X, alltså mac. Då är det bara starta headsetet, söka efter det och sen lägga till det. DONE! :innocent:
     
  11. Lisa_79

    Lisa_79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Ja, hade jag bara haft råd hade jag skaffat en ny dator, men mellan 2 jobb har man det inte direkt bra ekonomiskt.. :money:
    Men det är ju så att jag har lyckats lägga till headsetet, men det går inte att få ljud i det... Men nån dag så :) Ger inte upp i första taget :cool:
     
  12. Lisa_79

    Lisa_79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Jag har Vista.