Problem: Iphone 6 skärm död efter Lightningkontakt byte

Diskussion i 'iPhone 6-serien' startad av jimhag84, 2 nov 2016.

  1. jimhag84

    jimhag84 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Hej.
    Skulle byta Lightningkontakt samt headphones uttaget på en kompis iphone 6. Så beställde hela kabelmattan till denna. Bytte och satte ihop allt efter konstens regler, startade upp och inga problem. Dock hade vi inte skruvat ihop allt ännu, så det var bara att sätta dit skyddsplåtarna till kontakterna. Höll koll på alla skruvarna med olika längder, sen när vi klickade ihop och satte dit de sista 2 skruvarna i botten så är skärmen svart. Googlade en bra stund innan jag läste att mn kunde sätta ihop telefonen med datorn och se om datorn hittade enheten och det gjorde den, dock var skärmen fortfarande svart. Stod att det med största möjlighet var att skärmkablen fått stryk och gått av så beställde en ny komplett lcd. Öppnade, bytte och provade men samma sak fortfarande.

    Någon som har en bra ide vad som kan ha hänt?
    Lönt att laga?

    Mvh Jimmy
     
    AnnaMariaZ gillar detta.
  2. Haag

    Haag Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2016
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Nokia

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia
    Tror att det har med kabeln att göra som det stod när du sökte på Google, prova ta den till en mobilaffär och se om de kan lösa problemet, annars är det bara att beställa ny skärm..
     
  3. TGadde

    TGadde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
  4. Stanem

    Stanem Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    Om skärmkabeln skadats så brukar det kännas kännas mellan fingrarna men det var mest vanligt med iPhone 4, har inte skadat en kabel sedan dess. Det var inte så att du råkade lossa skärmkabeln efter test/innan ihopskruvning som du sen tryckte dit utan ny test? Att jag frågar är för att jag själv råkat ut för det... var lite slarvig när jag satt dit kontakten till LCDn och lyckades trycka fast kontakten efter ha jazzat runt med den en stund med resultatet att kontakten i moderkortet såg ut som "bad hairday"... sålde den som skrot efter det... för att se om det hänt så kolla på kontakten med lupp. Det finns i så fall reparatörer som byter men till vilken kostnad vet jag inte.