Diskussion: Laddningsproblem

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge+ - Allmänt' startad av Janne82, 1 nov 2016.

  1. Janne82

    Janne82 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Tjenare!

    Har en SGS6 Edge+ som är drygt ett år gammal. Plötsligt tar den inte emot laddning via USB och nu laddar den även dåligt via QI laddaren jag har haft kvar sedan min gamla S4. Fick den att ladda via USB idag helt plötsligt när telefonen var avstängd (död) och ibland när jag pluggar i kabeln på måfå så kommer Samsung Gear VR rutan upp från ingenstans och den indikerar laddning i typ en sekund tills appen försvinner och sen laddar den inte längre. Den appen kommer även upp på måfå ibland ändå bara som en svart ruta och ett kryss i ett av hörnen. Väldigt märkligt allting. Har gjort en factory reset och wipat cache partitionen men ändå samma problem. Vet inte vad det är som händer riktigt, om det är mjukvaran eller hårdvaran som spökar? Den funkade fint för två veckor sedan hela telefonen.

    Edit: Hade inte ens Gear VR installerat men lät den ändå installera skiten men kunde ändå inte ladda via USB efter det så jag tog bort den appen igen. Kan fortfarande inte ladda USB. Eller iaf inte för stunden. Trodde först att USB kontakten var död men det funkar ju ibland...
     
    Last edited: 1 nov 2016
  2. TGadde

    TGadde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har haft problem med laddningen i olika omgångar! Runt nyår (telefonen var 1.3 år) slutade laddkontakten funka, så jag köpte en trådlös laddare vilket löste problemet kortsiktigt. Sedan efter några veckor testade jag min gamla "kabel-laddare" igen och det funkade suveränt. Jättemärkligt...

    Kanske varit något glapp, men en trådlös laddare (betalade 250 kr för en begagnad) kan vara ett billigt sätt att hålla telefonen vid liv lite längre om du inte vill köpa en ny :)