Problem: Okänd klocka i aviseringspanel

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av mjolnir, 26 apr 2017.

  1. mjolnir

    mjolnir Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Lite löjligt detta, men jag har fått en ny telefon i utbyte som följd av ett garantiärende så den har konfigurerats enligt hur den tidigare trasiga individen såg ut på startskärm osv.

    Denna har dock en irriterande klocka i högra delen av aviseringspanelen som jag inte kan lokalisera applikationskällan till. Det finns inga larm konfigurerade i telefonen. Jag har nåt svagt minne av att jag känner igen den klockan från min förra telefon, men kan inte minnas hur jag gjorde för att få bort den. Den är förvillande lik alarmklockan och den ändras inte när jag sätter alarm. Men den försvinner inte heller när jag tar bort alla alarm.

    Den är med andra ord alltid där. Förmodligen är lösningen jätteenkel, men jag kommer inte på hur man gör. Nån som vet?
     
  2. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Skicka en skärmdump.
     
  3. mjolnir

    mjolnir Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Absolut!
     

    Bifogade filer:

  4. almlen

    almlen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2015
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro max
    Övrigt:
    Chromecast gen1, Chromecast audio, Chromecast m Google TV
    Har en likadan som är associerad till mina återkommande alarm i Timely.
     
  5. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Detta är symbolen för att ett alarm är satt. Om du inte har satt ett alarm så gå till inställningar, program, klockan, lagring och rensa data och töm cache.
     
  6. mjolnir

    mjolnir Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för era tips. Dessvärre hjälpte det inte att vare sig tvinga stopp, rensa data eller tömma cache. Symbolen försvann dock en kort stund efter omstart och då trodde jag problemet var löst, men den kom tillbaka. Timely är inte installerat.
     
  7. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Har du någon annan alarm app installerat?
    Detta är en universal alarmsymbol i Android, men vilket program som helst kan ha ställt in det.
     
  8. mjolnir

    mjolnir Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag försöker febrilt komma på nån, men ännu ingen jag har nåt minne av vad jag vet. Finns det nåt sätt att kolla upp appar som satt ett alarm?
     
  9. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Har du så många appar att du inte kan kolla igenom dem en efter en? I så fall har du för många, ta bort dem du använder minst så får du ett bättre system.
     
  10. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Försök använda Google Now, tryck på mikrofonen och säg typ, väck mig klockan åtta, eller liknande, om du har fler än en larm app och ingen är satt som standard får du upp en lista.
    Om inte det funkar så prova gå till inställningar och program, sedan standardprogram och kolla den listan.
    Eller så öppnar du en app i taget tills du hittar rätt :)