Alternativ till Themer från MyColorScreen?

Diskussion i 'Teman och grafik' startad av ren_htc, 26 apr 2017.

  1. ren_htc

    ren_htc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2017
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8
    Är det någon som vet hur man kan bära sig åt för att få liknande teman som Themer hade? Vet att appen ej längre fungerar och har läst att det blev en tvist mellan Apple och Google och nu verkar den vara övergiven. Eller hur man gör för att ställa in allt manuellt? Sjukt jobbigt, men drar kanske mindre batteri också (har läst att vissa launchers kan dra en del batteri, dessutom kan vissa vara tvivelaktiga ur säkerhetssynpunkt). Jag vill ha RIKTIGT snygga designteman, åt det rena, minimalistiska hållet, ej de mest vanliga launchers, de är inte på långa vägar tillräckligt snygga för att det ska vara värt att byta. Har HTC och Sense idag. Är väl ok men skulle nog hellre gilla Vanilla Android tror jag (Google). Kan man fixa det annars utan att roota telefonen? Funderar på en Huawei P10. EMUI imponerar inte särskilt mkt på mig...

    themer_city.png themer_glance.png themer_header_2-100262983-primary.idge.jpg themer_horizon.png


    [​IMG]
     
  2. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Allt som visas på dessa bilder kan du ju åstadkomma med hjälp av andra appar. Då måste du dock orka lägga ner lite jobb själv (blir ju lite roligare då också). Zooper widget kan man göra mycket roligt med och även appar från Kustom industries på Playstore. Bara börja ;) Angående "Teman" på din P10 så tycker jag nästan aldrig att det finns något värt där. Jag plockar teman från teman-tråden på XDA. Kör med ett nu som gör att telefonen ser stock ut.
     
    Rosén78 gillar detta.
  3. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Bifogar några bilder. Inget spännande alls, men gillar stock :)[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
  4. ren_htc

    ren_htc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2017
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8
    Ååhh tack för svar på detta! Jag förstår. Gillar också stock. Eller vad är det för skillnad på stock och tex vanilla? Stock det som följer med telefonen? I P10:s fall EMUI? Vanilla finns vad jag förstår i Google Pixel telefonen. Den är snygg för övrigt tycker jag. Snygg hårdvara samt också, antar jag, REN mjukvara? Jag kollade i min Tema-app och det finns inget alternativ att ladda ner nåt där? Ser ut såhär:



    Screenshot_20170426-154931.png
     
  5. ren_htc

    ren_htc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2017
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8
    Jag laddade ner Atmos också. Förstår inte riktigt hur jag ska använda det dock... Men en bild ifrån dem:

    Screenshot_20170426-000022.png
     
  6. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag som är slarvig med ordvalen :) Vanilla är det jag menar. Så nära en Nexus upplevelse som möjligt. Både vad gäller appar och utseende. Konstigt med tema-appen. Har du senaste versionen?
     
  7. ren_htc

    ren_htc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2017
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8
    Ok! :) Ja det tror jag, körde uppdateringen som dök upp efter jag startat telefonen? Eller kan man uppdatera appen på nåt annat sätt? Har inget simkort i dock, men det påverkar väl inte temaappen, eller?
     
  8. ren_htc

    ren_htc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2017
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8
    Såhär ren är min startskärm på P10:an :D : (bara testar den nu och använder ej aktivt dock)

    Screenshot_20170426-155832.png
     
  9. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Ne, det ska inte påverka (simkort). Tror det kan ha o göra med Huawei-ID. Man kanske inte kan nyttja deras onlinetjänst om man inte har reggat sig? Har du gjort det? Ang hemskärmen så var det nog lite väl minimalistiskt för min smak haha
     
  10. ren_htc

    ren_htc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2017
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8
    Så är det säkert! Har ej reggat mig där. Tror det dök upp som alternativ när man startade telefonen, men valde att inte göra det eftersom jag inte är säker på om jag ska behålla. Men klart man borde göra det, så man upptäcker alla funktioner.

    Ang. min hemskärm: haha kan tänka mig det! Smaken är så olika :P
     
    Albin N7 gillar detta.