Batteritid nya froyo

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Nilssonnet, 1 aug 2010.

  1. lp75

    lp75 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  2. kmadh

    kmadh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag upplever att dom har balanserat flera program. Jag har haft min igång på wifi hela dagen samt gps på 1 timme. Spelat lite spel, surfat lite. Messat och ringt lite kort. Har 78% kvar sen 15.00. Helt okey på 5 timmar.
     
  3. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    För mig drog telefonen en del mer de första två dagarna, men nu verkar det ha stabiliserat sig och idag har jag riktigt mycket kräm kvar i batteriet trots normal användning. Troligen mer än innan 2.2.
    Känns lite som när telefonen var ny och det krävdes ett par laddningar innan det fungerade som det skulle.
     
  4. Fizzy

    Fizzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    sj har jag gjort en ny hard reset (andra sedan 2.2) och min mobil drar 1% var 10e min. De känns verkligen inte okej ,var dubbelt så bra tidigare iaf. Och då har jag ändå inte gjort nått annat än vadjag brukar...
     
  5. sunkas

    sunkas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har samma problem. Sjönk från 95% till 55% över natten, hade endast 3g igång. Normalt drar den kanske max 10%. Antar att det är något program som ligger och drar.

    Har nämligen varit med om att telefonen dragit extremt lite efter uppdateringen, omkring 2% på en timme. Men sen när jag började öppna fler program ökade den och drog slut på batteriet på några timmar.

    Efter detta gjorde jag en hard reset (tror jag det heter), men verkar inte ha löst problemet, nu drar den mycket hela tiden.

    Under Batterihistorik (Övrig användning, Senaste bortkoppling) har jag Kör 23% och Skärm på 21%.

    What to do?
     
  6. Brix

    Brix Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    En fråga till er som har fått sämre batteritid; kör ni med eller utan nån Task Killer? Funderar på om detta kan vara problemet då jag kör med det. Kör med Apollo Task Manager som jag iaf innan uppdateringen upplevde gav mig bättre batteritid, dock vet jag inte hur det är nu med 2.2 Ska nog ta och testa att köra utan och se vad som händer.
     
  7. Fizzy

    Fizzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    jag kör helt utan sådant då jag alltid haft problem och fått sämre batteritid med sådana, dock inte testat i 2.2 ens...
     
  8. Bulldog76

    Bulldog76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Ni som har fått sämre batteritid, har ni precis isntallerat facebook 1,3 appen? den har en bugg som drar batteri snabbt
     
  9. Oscardroid

    Oscardroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tänkte på en sak. OK att telefonen "visar" en låg batteriindikator och "säger" att den snart skall dö. Men dör den verkligen? Det kan inte vara en bugg i hur FroYo visar batetristatusen?
     
  10. sunkas

    sunkas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Den dör. Kvällen efter jag uppdaterat till 2.2 dog telefonen. Senast jag kollade batteristatusen låg dne på 40% nått. Nån timme senare var telefonen stendöd.
     
  11. totte123

    totte123 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade precis samma problem. Skiten laddade ur sig på ett par timmar och Androidsystem drog merparten (50%) av batteriet. Igår plockade jag ur batteriet, satte in det igen, startade om en gång "for good measure" och nu har batteriet stått på nära 100% i en halv dag och Androidsystem drar ca 2 % av den totala förbrukningen och allt är frid och fröjd.
     
  12. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Efter fyra dagars testande så märkte jag följande saker:

    1) Mobil-widgeten (Internet) tar mest batteri

    2) Wi-Fi näst mest

    Vid normalanvändning, dvs. om man bara sms:ar och ringer någon samtal någon gång - förutsatt att man inte tjatar flera timmar i luren och att man stängt av Wi-Fi och Mobil-widgeten när de inte används, så kan du ha din lur i fyra dagar vid en enda laddning. Sen kan man sätta på Wi-Fi och läsa sina mail, eller Mobil-widgeten, men bara då man ska synka luren då det behövs för att sedan stänga av dessa strömslukande widgets. Möjligt om man stänger av allting och isolerar sig från både synk, Internet och allt annat kul så kan man kanske (med lite flax) para batteritid i någon dag mer. Men det får någon annan testa nu, jag har testat klart. Nu kommer jag använda den 100% igen.:P Ni kan läsa hur jag gick till väga på min blogg.

    Apropå FB å deras nya app så kommer jag inte installera den såvida FB själva inte kör en autouppdatering. Den som jag har nu funkar finfint. :)
     
  13. Beta

    Beta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Själva widgeten för att aktivera mobil datatrafik som wifi drar väl ingen ström, du menar att om man har mobil datatrafik eller wifi på som det drar ström? Isåfall är ju det självklart...

    Fick även svar från HTC idag, skickade mail om att telefonen drog mkt ström efter uppdateringen till 2.2, svaret:

    Jag gjorde en hard reset igår, verkar ha funkat. Drar mycket mindre ström än innan reseten iaf, men om den drar mindre ström än innan 2.1 vet jag inte än. Lite tveksamt...
     
  14. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Precis. Prova å stänga av det manuellt. Jag har skapat egna genvägar på dessa widgets på en tom sida. "Inställningar" > "Lägg till inställningswidget" å så väljer du vilken du vill ha som genväg.
     
  15. Fizzy

    Fizzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER


    Kanske ska testa dra ur batteriet ett tag då. För mitt androidsystem drar ca 50% av de totala.
     
  16. RedMarathon

    RedMarathon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Batteritiden så som förut ingen skillnad efter uppdateringen men det kan ju bero på att jag inte lever i symbios med telefonen utan att den får oftast vara ifred.

    Kan ju tänka mig att "fjortisar" bränner ut batteriet på nolltid ingen konstigt med det för mobilen verkar ju vara inopererad i handen på dom!
     
  17. Omitron

    Omitron Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Intressant, jag har gjort 2 hardresets sen 2.2 men inte märkt någon förbättring. Ska dock testa en total urladdning ikväll då enligt ovanstående.

    Jag har annars mer eller mindre accepterat att jag nu måste ladda fullt varje kväll då inget tycks hjälpa.
     
  18. Hickin

    Hickin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Väldigt underligt att vissa drar ut på ett fulladdat batteri på en dag. Som sagt drog min nästan 3 dygn med normal användning (1 - 2 timmars samtal, 1 timmes surfning, några sms och hämta e-post lite var annan timme)

    Har svårt att tänka mig att så många telefoner är skadade eller liknande, måste vara något som drar ut strömmen såklart.

    Stänga av allt ifrån wifi, gps och autosync när telefonen inte används?
    Sen ändra skärmbelysningen som jag trodde innan till något lägre. Jag har själv 15% och duger väldigt bra när man är inomhus. Finns en genväg att ladda hem ifrån market som är snygg, heter Brightness ifrån CurveFish.

    Hoppas dessa tips hjälper någon för att ha en Desire utan att kunna vara ifrån en laddare hela tiden är ju ohållbart :(
     
  19. FeRRUM

    FeRRUM Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag råkade också ut för 5 timmars-batteritid i stand-by. Jag kände inte för att göra en hard-reset, så jag har avvaktat och googlat efter en lösning. Men jag har inte hittat någon som hjälpte. Kom på en egen lösning som funkade för mig:

    Spara skrivbordet genom Meny -> Tema (För framtida återställning om man kan identifiera den felaktiga widgeten eller om den uppdateras till en bättre version)
    Välj ett nytt tema (HTC t ex)

    Starta om telefonen.

    Nu har jag efter 5 timmar helt grön status, och jag har till och med lekt runt ganska bra!

    Det räcker säkert bara att plocka bort några misstänkta widgetar från skrivbordet också, men det kan man ju exprimentera med efter man har testat det här.

    EDIT: Kan tillägga att jag kastade alla widgetar som finns i Standard-temat så att jag bara har startskärmen kvar.
     
    Last edited: 6 aug 2010
  20. 42Hz

    42Hz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har kört en vecka nu och kan konstatera att jag fått betydligt bättre batteritid!