Diskussion: Vi som beställt LG G6 - orderstatus, frakt osv

Diskussion i 'G6' startad av Swedroid, 2 mar 2017.

  1. spicata

    spicata Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    95
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S22
    Telefon 2:
    Sony Xperia 5ii
    Telefon 3:
    Lumia 930
    200kr x 24=4800kr
    Första månaden: 299kr plus 250kr i startavgift och 200kr/avbetalning, blir 749kr, sedan uppsägning och "avbetalning" i 23 månader á 200kr.
    Total 5349kr.
    Edit:
    De kanske kör med förskottsbetalning, så det blir 749 plus 299 och 200 ( månad 2 ), första faktura på 1248 kr ?
     
    jakobwango gillar detta.
  2. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Borde man inte kunna ducka för första månaden? Men lär ju ska få hem papper från Tele2 om att aktivera det nya abonnemanget. Ringer man innan det borde de kunna ta bort allt innan det ens börjat tycker man.
    Samma sak gick ju att göra direkt från Tele2. Köpte själv en iPhone och ringde direkt allt kom och sa upp abonnemanget direkt och betalade inte en krona, förutom för mobilen då.
     
    jakobwango gillar detta.
  3. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Tele2 har öppet köp på sina abonnemang så inom 30 dagar kan du ångra dig. http://www.tele2.se/support/mobiltelefoni/bli-kund/oppetkop
    Jag är väldigt sugen på denna deal då det är ett bra pris på telefonen. Tror inte något särskilt kan gå fel så länge du inte glömmer att ångra abonnemanget om du inte vill ha det!
     
  4. jakobwango

    jakobwango Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2017
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    34
    Haha :D Jag avaktar och ser om någon lyckas med det, isåfall vore det värt eftersom det är de bästa priset i Sverige för tillfället.
     
  5. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    PROPPPHAAAAAA!!! Beställde en on a daiillyy bassiiss baby please!
     
    bernard och jakobwango gillar detta.
  6. jakobwango

    jakobwango Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2017
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    34
    Återkom gärna. Tog du leverans eller hämta i butik (förutsatt att det finns ett Netonnet i staden du bor) ?
     
  7. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Tog leverans. De har väl 30 dagar öppet ändå nu när jag tänker på det ifs, men nu får jag väll allt från Tele2 samtidigt antar jag.
     
    bernard, jakobwango och Moby gillar detta.
  8. jakobwango

    jakobwango Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2017
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    34
    Det borde du få. Hoppas på det bästa. Som sagt, man borde ju kunna häva köpet i värsta fall. No harm done haha!!
     
  9. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Nä exakt. Kommer inte öppna telefonen innan jag avstyrt Tele2 100% Har ett obegränsat surf-ab hos Telenor som jag inte har några planer på att ge upp, så är inte så sugen på att fastna hos Tele2 i 2 år.
     
    spicata, Moby och jakobwango gillar detta.
  10. spicata

    spicata Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    95
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S22
    Telefon 2:
    Sony Xperia 5ii
    Telefon 3:
    Lumia 930
  11. jakobwango

    jakobwango Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2017
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    34
    Frågade på Tele2 chatt lite konkret om hur de funkar(inte just netonnet utan allmänt).
    Uppläggningsavgiften på 250kr får man alltid betala, men man kunde säga upp det absolut, dock 1 månads uppsägningstid, så då är vi uppe i 250:- + 249:- sen kunde man antingen fortsätta betala mobilen i 24 månader elelr betala allt i en slutfaktura. Dock känns det som att dessa 250+249kr man betalar är bara för att lyckas få dealen... Känns lite surt men helt klart bästa.
     
    paulreedsmith gillar detta.
  12. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Okej trist. Men har räknat in de kostnaderna så är redo för det. Rätt sunkigt att betala upplägningsavgift och en månadsavgift om man säger upp skiten innan man aktiverat det. JaJa skicka min telefon nu NetonNet innan jag får krupp!!!
     
  13. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Varför skulle man inte kunna använda öppet köp då? På hemsidan står inget om att det skulle vara villkorat och inte gälla återförsäljare. Frågade du specifikt om öppet köp eller bara om uppsägning?
     
  14. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Jag frågade bara om uppsägning av abonnemanget, så inget om öppet köp. Det borde gälla som vanligt. Vet inte hur de funkar eller hur dom klassar månadsbetalningen av telefonen. OM de är i abonnemanget eller inte.
    Har heller inte fattat vem den där månadsbetalningen för telefonen går till. Är det NetOnNet eller Tele2 ?
     
  15. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Det står: Tele2 delbetalning 200kr i 24 månader på min beställning

    Förstår verkligen inte NetonNets del i denna affären... förutom att de måste hantera eventuellt garantiärende!
     
    jabbeboy gillar detta.
  16. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Okej.
    Ja men visst. I detta fallet känns det som Netonnet är en slags mellanhand. Väldigt konstigt men shitsame :)
    Hoppas det går vägen för dig. :)
     
    paulreedsmith gillar detta.
  17. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Netonnet är ju återförsäljare. De får väl några tusen av Tele2 för nytecknade abonnemang som de sedan använder för att sänka priset på telefonen. Det är ju fint, men hur kan de få så mycket på obundna abonnemang och varför har inte fler återförsäljare samma deal? De andra kanske behåller Tele2s pengar själva? Frågade på Phonehouse men där var avbetalningen telefonens ordinarie pris delat med 24.
     
    paulreedsmith och jakobwango gillar detta.
  18. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Nej det funkade inte. Hör och häpna. Ringde Tele2 direkt när telefonen kom, men de hänvisade till Netonnet. Ringde netonnet som sa att det inte gick och att jag då var tvungen att även lämna tillbaka telefonen. Fair enough.
     
  19. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    .........men detta makes no sense. För Tele2 har fortfarande ingen bindningstid, och du kan alltid ändra abonnemang, så hur går detta ihop? Om jag säger upp abonnemanget om 3 månader, ska jag lämna tillbaka en använd telefon då? Detta priset gällde bara 15gb ab hos Tele2. Vad händer om jag ändrar till et billigare 1gb ab? Står i kvalet att åka ut och lämna tillbaka skiten, eller att behålla och se vad som händer.
     
  20. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Som uppgjort för trubbel detta. Pratade med Tele2 nu och han sa att ånger gällde 14 dagar och under den tiden skulle jag vända mig till NetonNet, efter det så ska Tele2 hantera saken. Okej... Enligt Tele2 finns det ingen bindningstid och jag kan säga upp abonnemanget när jag vill. Abonnemanget är inte knutet till telefonen på något vis.

    Från Netonnet:

    "Abonnemanget har ingen bindningstid. Köp en ny telefon precis när du vill oavsett om du har bindningstid, och utan att byta abonnemang."

    Oavsett om du har bindningstid?? Meningen innan säger ju att det inte finns någon bindningstid, så hur kan man då potentiellt ha bindningstid?

    Vidare från Netonnet:

    "För att delbetala sin enhet väljer man bindningstid och sedan en förhöjd avgift. Dock är abonnemanget obundet."

    Okej, ja detta är hur jag uppfattar villkoren med. Frågan är vad jag ska göra. Har verkligen ingen lust att fastna med ett Tele2 abonnemang. Men vill ju ha telefonen. Och ALLT verkar ju visa på att jag borde kunna behålla den och bra säga upp abonnemanget. Kommer kosta mig 250 i startavgift och kanske 299 för första fakturan, men det är det ju värt.
     
    jakobwango och bernard gillar detta.