Problem: Endomondo har slutat mäta distans?

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Madick1, 26 apr 2017.

  1. Madick1

    Madick1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Har använd Endomondo i åratal version 17.3.2 just nu. Nyligen har den slutat mäta distansen utan registrera bara tiden? Vet någon vad det kan bero på? Ibland drar den bara ett rakt streck och ibland mäter den inget alls? En dag fick jag den att funka på vägen hem efter att jag pillat lite i röstmenyn i appen? se nedan

    https://www.endomondo.com/users/1844185/workouts/901767294
    https://www.endomondo.com/users/1844185/workouts/905344770
    https://www.endomondo.com/users/1844185/workouts/909584377

    Appen visar att GPS signalen visar ok innan jag starter men när jag stannar säger den bara GPS signal lost WTF liksom sjukt störigt, får förövrigt inte heller automatiska start & stopp funktionen att fungera eller coachningen riktigt? Testade att labba lite med Strava en dag och det funkade inte där riktigt heller så antar det beror på telefonen och kanske inte appen i sig?

    Någon som har tips på hur jag löser detta?
     
    Last edited: 27 apr 2017
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har inga problem med Endomondo. Men om problemet är i andra appar också låter det nästan som ett telefonproblem. Jag skulle prova följande:
    1. Kontrollera att GPS:en funkar stabilt under någon 15-20 min med Google Maps. Prova både med skärmen av och på.
    2. Kontrollera om du har någon energisparfunktion som kan tänkas stänga av positionering.
    3. Installera om Endomondo.
     
  3. Madick1

    Madick1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    GPSn fungera när jag använder mobilen för navigering t.ex i WAZE dagligen, har redan installerad om appen vad och vart stänger jag av ev. energisparfunktion, tror redan det är avstängt iaf i själva appen. Nu har jag även återställd mobilen då den inte funkade igår kväll heller förutom typ några meter?
    https://www.endomondo.com/users/1844185/workouts/912178417

    Blir tokig på detta kommer bara helt plötsligt har ALLTID fungerat innan
     
  4. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Blir det någon skillnad om du har skärmen på under träningspasset? Tänkte om telefonen går in i någon typ av viloläge.
     
  5. Madick1

    Madick1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En kollega hjälpte mig kolla på energisparläge funktionen och vi stängde av den stod tydligen på medel säkert jag själv som pillat på den vid tillfälle:-) Hoppas det löser problemet tack för hjälpen så länge
     
  6. hamroid

    hamroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2011
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21
    ROM:
    Original
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5E
    ROM:
    Original
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4 Classic LTE
    Jag har exakt samma problem. Hade en Samsung S7 tidigare som jag fick returnera pga dåligt batteri och den mätte inte distansen på Endomondo. Nu har jag en ny S7 och det är precis samma fel på den. Jag ska testa att inaktivera energisparläge men jag tror att jag gjorde det på min gamla S7 utan att det blev något bättre.
     
  7. Madick1

    Madick1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mitt problem berodde på energisparläget nu funkar allt som vanligt igen. Cyklade 140km i helgen utan problem