[Fello] Tråden om Fello (Telias nät)

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av Cupcakes, 17 dec 2014.

  1. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Utbyggnaden längs spåren släpar ju generellt efter, pga gamla begränsningar för SJs skull.

    Lycka till med Fello.
     
    induktion och bernard gillar detta.
  2. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 253
    Mottagna gillanden:
    8 100
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Undrar om hastigheten som Fello ger är precis som Telias?

    anledningen till min fråga att jag har ett företagsabonnemang med 20GB internet per månad från Telia och jag får MAX hastighet 100mbit/sek! Testade med brorsans Telia privatabonnemang så var hastigheten på exakt samma adress 190mbit/sek !! Jävligt trist att Telia gör så ... samtidigt så blir misstänksam att Halebop och Fello gör samma sak när det gäller hastigheten, annars köper jag inte så mycket argumentet att stora operatörer har större utgifter medan de virtuella har mindre och därför är kostnaderna olika .. det måste finnas nån prioritering och favorisering av näten till fördel av huvudoperatörer!
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det beror på hur avtalen ser ut. Gällande ditt företagsabonnemang handlar det om att företaget ditt har valt ett abonnemang med hastighetsbegränsning - till skillnad från privatabonnemanget som inte har någon begränsning. Telia har sålt ett abonnemang som din arbetsgivare valt, skyll då inte på Telia.

    Vad jag vet har Fello samma prioritet i nätet som Telia-kunder oavsett om de har ett Telia- eller Halebop-abonnemang.
     
    induktion, 6150, night77 och 1 annan gillar detta.
  4. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 253
    Mottagna gillanden:
    8 100
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Det är Telia jag skyller på såklart, titta här: https://www.telia.se/foretag/losnin...nnemang?intcmp=mf_pt_telefoni_mobilabonnemang

    Abonnemang mellan 1GB - 20 GB har max hastighet 100Mbit/sek. Resten som har större datamängd står det upp till 300mbit/sek!
     
  5. thehero

    thehero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    924
    Mottagna gillanden:
    657
    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    LG V30. LG G4, S20 FE 5G
    Liten rapport efter nu 4 månader hos Fello. Hade tidigare Halebop, d.v.s. telia.
    Funkar kanon. Över förväntan faktiskt. Jag har inte märkt någon förändring alls vare sig på samtalskvalitet eller datahastighet. Tvärtemot mina tidigare farhågor så verkar Fello på något sätt vara stabilare än halebop/telia, Med halebop/telia kunde ibland samtalen plötsligt bara bryta, synnerligen irriterande efter att t.ex. ha suttit i en 40 min telefonkö någonstans, har inte hänt en enda gång med Fello. Samt att Fello har en kundtjänst som svarar snabbt vid eventuella frågor.
    Faktum är att jag tycker Fello fungerar bättre som helhetslösning än Halebop.
    Ett tips kan jag dock ge till abonnenter, far man mycket utomlands så ska man kolla roamingpriserna noga till det land man ska till, då Fello inte verkar ligga på samma tariffer som telia till alla länder.
    Gäller även samtal till utlandet.
     
    night77 gillar detta.
  6. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 253
    Mottagna gillanden:
    8 100
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Enligt Fello på Facebook så kommer de att införa "Spar datapott" i sina abonnemang inom kort.

    "Fello, Vad kul att höra att du gillar vårt koncept [​IMG]:D Vi jobbar för fullt för att kunna erbjuda att spara surf med våra abonnemang i framtiden då det är väldigt många som efterfrågar detta. Dessvärre kräver det ett par uppdateringar i nätet som gör att det tar lite längre tid [​IMG]:) Ha en fin dag! /Sofie"

    Det kan vara så att de lanserar det samtidigt som Roamingfri i EU möjligheten .. hoppas bara att villkoren i helhet inte blir sämre..
     
    6150 gillar detta.
  7. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 253
    Mottagna gillanden:
    8 100
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Flera som vill gärna berätta om deras upplevelse med Fello? Det är bra om det finns folk som skriver om hur nätet är egentligen jämfört med andra operatörer, eller om nån haft Telia/Halebop tidgare och bytt till Fello som upplever nätet fungera minst likadant? Jag vet att "thehero"har skrivit om det, men vill gärna ha flera som skriver, jag funderar faktiskt på att byta till Fello kanske efter sommaren!
     
  8. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 157
    Mottagna gillanden:
    787
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Jag hade Telia fram till februari i år, bytte till Fello av kostnadsskäl, fungerar ypperligt - precis som Telia gjorde... eller bättre om man jämför supporten.
    Telia support innebär alltid telefonkö i evigheter, sen ska man ha lite tur om man träffar rätt. Fello har klarat av mina två supportärenden på bästa sätt.
     
    induktion och night77 gillar detta.
  9. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Hittade denna operatör via Google. Eftersom jag med nöd och näppe accepterade Telenors höjning för ett år sedan har jag inte vidare lust med en 100 kronors höjning till.

    Jag surfar inte vidare mycket. 0,5 GB/mån klarar jag mig bra med. Blir nog bra med 95 kr/mån. Övervägde Hallon men de hade, så vitt jag kunde se, inte e-faktura som betalningsalternativ.

    Herregud. Vad Telenor (och andra operatörer) skjuter sig själva i foten.
     
    bernard gillar detta.
  10. Clumber

    Clumber Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1
    Jag har haft Fello ett tag och jag är helnöjd med dom ,supporten/kundtjänsten är snabba att svara och är väldigt trevliga jag byter inte tillbaks till Vimla eller 3 .
     
    ViLANDER gillar detta.
  11. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Kul att höra! Jag tycker om att man kan köpa till mer surf, 1GB för 45 kronor extra, så då kan jag bara köpa det om min surf skulle ta slut.

    Men hur är det om man glömmer bort att man överskridit sin gräns, exempelvis 0,5 GB/mån? Går det inte att surfa då eller börjar någon annan kostnad skena iväg? För jag ser gärna att det inte går att surfa så att jag själv, aktivt, behöver gå in och köpa till surf, och inte att de tar 15 kr/dag eller vad det nu kan tänkas vara.
     
    bernard gillar detta.
  12. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Om man betalar Fello med kort stänger de av roamingen!

    De påstår att "vi har ju inte gjort nån kreditvärdering då". Det klingar väldigt tomt. De har ju banken redan gjort när man fick kreditkortet. Dessuton klarar ju Vimla och Hallon av det.

    Konstigt och kundfientligt. Ett tydligt avsteg från deras tidigare mycket goda kundhantering.
     
    induktion gillar detta.
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Är det med anledning av de nya EU-reglerna, eller har det alltid varit så vad gäller roamingen?

    Hur debiteras roamingen med Fello? Man köper väl datapaket som med alla andra operatörer, eller?
     
  14. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Det är så jag hoppas det är. Jag har inte beställt än, men jag kommer ha mitt ordinarie abonnemang på e-faktura och om surfmängden ta slut vill jag att det ska sluta fungera att surfa (alternativt ett SMS om vad surf hädanefter kostar) så att jag själv kan gå in och välja att köpa till ett datapaket.
     
  15. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Det införs i samband med de nya reglerna 15/6. Hittills har det fungerat som hos alla andra operatörer med liknande kreditkortsbetalningar. Man har ju redan genomgått en kreditkontroll när man fick sitt kreditkort. Helt onödigt med en extra kontroll.

    Inga extra EU-paket eller liknande finns eller har funnits.
     
    induktion gillar detta.
  16. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Beställt Fello nu. 30:e maj sker nummerflytten och abonnemanget börjar då. Hej då, Telenor!
     
    inact_0025 och night77 gillar detta.
  17. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 253
    Mottagna gillanden:
    8 100
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    induktion och Moby gillar detta.
  18. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Imponerande av Fello. Tidigare har jag alltid hört att virtuella operatörer som Fello skulle få svårt att erbjuda fri roaming inom EU, men i slutändan är det alltså Fello som har bäst erbjudande av Vimla, Hallon och Comviq? Hur kan Fello ha råd med detta när inte dom andra har det? (Dom andra har spärrat minsta abonnemanget för fri roaming inom EU)
     
    Last edited by a moderator: 29 maj 2017
    night77 gillar detta.
  19. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Fello behöver ju inte betala roamingavgifterna alls. De är inkuderade i deras grossitpris från Telia, enligt deras avtal. Det återstår att se om Telia kommer att ändra grossistpriserna.
     
    induktion gillar detta.
  20. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 253
    Mottagna gillanden:
    8 100
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    varför ska de ändra grossistpriserna? det är väl något de har redan kommit överens om och hade Telia något emot prissättningen som Fello kör så hade säkert priset förändrats eller datamängd man får använda i utlandet!