Google Assistant på svensk S7 Edge

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av Zimmerman, 12 maj 2017.

  1. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Igår uppdaterades min Huawei Watch till Android Wear 2.0. I samband med det fick den även Google Assistant, och efter att jag bytte systemspråk på min S7 Edge till US English dök det även upp där!

    Än så länge måste jag dock säga att det fungerar betydligt sämre än vanliga Google-appens röstfunktioner och "assistentfunktioner". Bland annat tror den jag är i London eller Detroit när jag frågar om det ska bli regn idag. Vanliga appen hittar mig direkt. Kanske kan bero på att den inte släppts har officiellt än? Frågar jag om vädret på min specifika position funkar det dock klockrent.

    Nån mer som fått igång det och testat?

    Skönt att kunna styra Philips Hue-belysningen med röstkommandon direkt i klockan dock :)
     
  2. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Inte relaterat till din fråga, men hur kan man styra Philips Hue med Google överhuvudtaget?
    Från en s7 edge då, inte klockan.
     
  3. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Det funkar bara genom Google Assistants Home Control. Så inte i vanliga Google-appen tyvärr.
    Går säkert få till genom exempelvis appen IFTTT dock men jag har inte testat
     
  4. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Inte för att jag tycker illa om eller har det mista svårt med engelska, men det känns lite 1995 att man skall behöva gå tillbaks till ett ickesvenskt gränssnitt för att få tillgång till röststyrningsfinesser.
    När man köpte sin första dator i början av 90-talet var man närmast stolt över att använda engelska som systemspråk, men jag trodde vi skulle ha kommit lite längre vid det här laget! :)