Officella tråden för Kies

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av borjeboy, 18 jul 2010.

  1. Mindraid

    Mindraid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo jag har testat det:(
    Det konstiga är att Windows tycker att SGS fungerar bra.
    Om jag väljer Masslagring(på telefunken) så kommer båda SD korten upp som "Removable drive" men om jag väljer Samsung Kies(på telefunken) så dyker båda SD korten upp i windows med...MEN de heter nu Card och Phone.
    Samsung Kies fattar inget utan den bara fortsätter i det oändliga att ansluta telefonen medan telefonen är nöjd och säger Ansluten.
     
  2. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har det fungerat "felfritt" med Kies innan? Vilka appar har du installerat efter det i så fall? Om du inte har AppBrain så skulle jag rekommendera att du installerar + ställer in det, och sen börjar avinstallera apps tills det fungerar, alternativt fabriksåterställer telefonen. Jag tror det blir enklare med att avinstallera än att fabriksåterställa.
     
  3. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kom på att jag läste lite i den här tråden också: http://android.modaco.com/content/samsung-galaxy-s-s-modaco-com/311526/samsung-galaxy-s-problems/

    Har du lagt över musik till telefonen? Och då är det inte 10-15 låtar utan betydligt fler... Det är någon som märkt att det kan ge problem.
     
  4. Mindraid

    Mindraid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Spotify finns ju med några hundra filer men ingen riktig mp3 fil vad jag vet i den mappen.
    Jag har fått Samsung Kies at fungera vid 3 tillfällen.
    Första gången var direkt när jag hade köpt den
    Andra gången fick jag köra en fabriksåterställning
    Tredje gången formaterade jag SD kortet(detta tricket fungerade bara en gång)

    Man är ju lite trött på detta!

    Det känns som om det hade varit i bilbranshen så kanske man hade gjort följande:
    Ska du använda bilen? Bra! Då tar du ur Växellådan och skruvar ur motorn sen är det bara att skruva i växelådan och motorn igen. Innan du kan starta bilen så ska du sätta dig i baksätet och ta på dig bältet. Sen ska du gå ur bilen och sätta dig i framsätet. Sen kan du åka till ICA och köpa Oboy:(
     
  5. ralojb

    ralojb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    JAAA - det funkar :)

    Jag har haft precis samma problem som beskrivet här. Med "gamla" KIES gick det utmärkt, sen ville KIES "själv" uppgradera sig - det tog timmar (140 mb), datorn låste sig, jag hittade inget sätt att avinstallera KIES på utan tog bort programmmet manuellt från "program files " och rebootade.
    Tog bort alla SAMSUNG USB mm som jag hittade i enhetshant, samt kontrollpanelen.
    Installerade senaste KIES från SAMSUNG sajten och det funkade inte ..., rebootade PC och telefon.
    Sen som "christerorebro" beskriver och vips - allt funkar :teeth:

    Man blir inte impad när man som jag gått från iPhone till Samsung ... Gillar dock telefonen.
     
  6. Nuukeer

    Nuukeer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vad är det för update ni pratar om? Kies säger att jag har JF3 (original) och inte kan uppgraderas. Jag har dock rootat min telefon, om det har någon inverkan?
     
  7. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det är uppdateringen av själva Kies som det pratas om, någon uppdatering till telefonen har inte dykt upp, åtminstone inte när jag kollade under morgonen.
     
  8. Belse

    Belse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkar fortfarande inte -nån annan som lyckats fixa detta problem?
    Har som sagt funkat perfekt i 1 månad-tills att helt plötsligt inte går att komma in i KIES
    //B
     
  9. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Har gett upp KIES. Det är så genomuselt inkonsekvent och hemskt att jag vill kaskadvomera rakt ut.

    Händer absolut inte någonting när jag ansluter telefonen till datorn i 'Samsung Kies-läge'. Sätter jag däremot telefonen i 'Masslagrings-läge' så dyker den upp men meddelar att GT-i9000 inte kan användas i detta läget... GAH!!! :teeth:
     
  10. svendolph

    svendolph Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan inte gå ifrån datorn för jag får hatfulla dialogrutor med envalsfrågor som fryser program i onödan. Självklart vill man fortsätta era puckon! (Programmerarna få det itutat i högskolan att det alltid ska vara en dialog med användaren vilket i många fall är idiotiskt och saknar funktion).

    Startade uppdateringen 10.00 nu är klockan 14.11 och har fått ner 58% och det är inte acceptabelt på en 8Mb lina där nätverket inte gått ner sedan urminnes tider.

    [​IMG]

    Klart 15.06 = 5 timmar och jag hade inga problem med det uppdaterade programmet på Vista 64 bit.
     
    Last edited: 7 aug 2010
  11. ralojb

    ralojb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det kan hjälpa att läsa posterna ovanför din egen post.
    Uppgradera INTE Kies via Kies.

    Det finns en länk till Samsung i en post ovan, där hittar du Kies version 15110074_2, Den hette inte så (varför då undrar man) utan den hette kies_win.exe. Hämta hem den, det går snabbt installera sen som "christerorebro" beskriver. När du installerar den borde Kies själv avinstallera din gamla Kies, läs min post ovan oxå angående USB MTB.

    Var noga med att reboota både telefon och PC.
    Jag gjorde detta för några dar sen och det funkar fint. Kontakten mellan PC och SGS "bröts" iofs i morse men efter SGS reboot funkade allt igen.
    Good luck!
     
  12. christerorebro

    christerorebro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    93
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8
    Övrigt:
    Chromebook: Lenovo IdeaPad Flex 5
    svendolph, mitt råd är att inte använda Kies Update. Den servern du hämtar ifrån är inte "riktigt frisk". Jag hämtade den senaste version av Kies (på 20 sekunder) på http://www.samsungapps.com/#
     
  13. borjeboy

    borjeboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    problem ansluta mobilen till datorn
    jag har inte haft problem med att ansluta med hjälpa av Kies förens nu ikväll det har alltid funkat men idag funkar det inte längre vet inte varför...

    Försökte ansluta med hjälp av att montera den som masslagringsenhet, det funkar inget vidare eller den ansluts men utforskaren säger att den inte är ansluten (givetvis är minneskorten monterade).när man klickar på den kollade om odin har registrerat den som ansluten och nej det har den inte...

    Har inte installerat något på datorn och eller inte på mobilen idag så finns ingen förklaring alls till varför det inte funkar längre...

    har även testat att starta om både telefon och dator utan att det har hjälpt
    så någon som kan hjälpa till? antar att det på någotvis är relaterat till Kies
     
  14. svendolph

    svendolph Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för det, ralojb och christerorebro!
     
  15. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Jag har inga problem alls med kies så jag kan inte förstå att ni har såna problem, har telefonen i kiesläge och om kies är igång så känner den igen telefonen direkt men om kies inte är igång så kommer telefonens kort upp som externa enheter
     
  16. borjeboy

    borjeboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    så hade jag det med ända tills igår nu står den mest och tuggar när man försöker ansluta den och det går inte speciellt bra den har ståt på Ansluter enheten... i en kvart nu

    och när jag testar masslagring istället för Kies så funkar inte det eller för datorn ser inte det
     
    Last edited: 8 aug 2010
  17. Belse

    Belse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Står mobilen och blinkar mellan MTP Application rutan och home screen?
    Samt att KIES- ansluter enheten- rullar hela tiden?
    //B
     
  18. kaah

    kaah Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade exakt samma problem som dig. Höll på att bli galen! Jag lyckades dock lösa det :D

    Lösning 1: (Snabb men trist)
    1. Avinstallera det interna SD kortet.
    2. Formatera det interna SD kortet.
    3. Installera det interna SD kortet igen.

    Lösning 2: (Seg men du slipper formatera)
    1. Gå in på /sdcard/ via en filhanterare i telefonen ("Mina filer" funkar bra).
    2. Leta efter filer med "konstiga" suffix tex: filnamn.23axya23. Ta bort dessa filer. Du kan behöva rota runt en del i underkataloger med. Ta bort kataloger som gamla applikationer som du tagit bort skapat.
    3. Försök igen när du rensat lite. Funkar det inte? Gör om steg 2 igen.

    Förklaring:
    Av nån anledning crashar MTP applikationen när den upptäcker "konstiga" filer på det interna SD kortet. Anledningen till att det plötsligt blev problem är att någon halvtaskig applikation som du installerat skapat dessa skumma filer. Lösningen är att försöka hitta och ta bort dessa filer. Jag använde mig av lösning 2 och den funkade utmärkt.
     
    Last edited: 8 aug 2010
  19. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Då har du helt enkelt tur med Kies och det ska du vara tacksam för många av oss har tydligen problem med den och nån enhetlig lösning på problemet finns ännu inte.

    Att inte du förstår problemet med Kies är OK bara så länge du förstår att vi andra har problem att använda den.
     
  20. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Ni som har problem, har ni testat ominstallera kies?