Fråga: Min skärm dog

Diskussion i 'Google Pixel Allmänt' startad av _booty, 26 maj 2017.

  1. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    För några dagar sedan började min Google pixel bete sig minst sagt märkligt, telefonen låg i soffan medans jag slängde in tvätten, när jag plockade upp den så noterade jag en listen rosa missfärgning i nedre vänstra hörnet som under dagen bara blev allt värre. https://goo.gl/photos/G3t5zmQbhcnRzPJ9A

    Har tyvärr ingen bild på hur det hela började. Nu är skärmen helt svart och går inte att få liv i som ni säkert förstår :) Min fråga är ifall det är någon idé att skicka in den för att försöka få den lagad, jag vari kontakt med den jag köpte den hos och dom sa att jag kan testa men att Google troligtvis kommer hävds att det är någon slags fallskada pga den mörka fläcken i hörnet. Killen jag mailade med såg dock första bilden endast.

    Är det någon som vet ifall ett fall kan få skärmen att dö långsamt pådetta sätt? Anledningen till att jag frågar är för att jag har barn och är lite orolig att någon av dem kanske gjort det, men glaset är helt och jag vet ej jag inte tappat den i samband med detta.

    Men vill inte skicka den och sedan krävas på massa pengar för undersökning o.s.v

    //Jonathan
     
  2. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Har du något tappmärke på telefonen?
    Om du inte har så bör det väl inte vara några konstigheter att skicka in på garanti tycker man.
     
  3. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    det där ser precis ut som om skärmen separerat. limmet som håller lagren i skärmen på plats har släppt, tillverkningsfel eller värmerelaterat fel. skicka bilderna samtidigt som telefonen och har du intet tappmärke på telefonen borde det inte vara något problem.
     
  4. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Tack för era svar, jag har en spricka i glaset på ovansidan av baksidan som min äldsta grabb lyckades åstadkomma 10 efter att han fick låna den för första gången för att spela Pokemon.

    Det var ju dock när telefonen var sproilans ny, den har alltså fungerar 2-3 månader, felfritt efter den incidenten.

    Och det är ju också i total motsatt riktning från där fläcken uppstod.

    Framsidan visar inga so. Helst tecken på tapp eller dylikt.
     
  5. Englund81

    Englund81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    1 133
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    Finns det märken som visar att du har tappat den så är det garanterat det som är orsaken kommer dom svara dig!