[ROM]FROYO_2.2.1_Final_Android_Stock/Special_Editon_Final [ROM] Uppdaterad 2010-12-13

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 23 jul 2010.

  1. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Jadu med den nuvarande sourcen blir den aldrig riktigt bra,det finns folk som jobbar med att försöka porta till 2.6.32 även han som gör cronos droid tror jag det är han påstår sig ha portat en del från 32 kärnan.

    Men som sagt det måste till en 2.6.32 source för att få det optimalt,har hört ryktesvägen att wildfire får froyo till hösten vilket även innebär en offentlig source som kan användas till heron som har identisk hårdvara förutom skärmen men det är lätt att porta om sourcen om det bara handlar om ett par drivrutiner.
     
  2. daggelitooo

    daggelitooo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ett ganska jobbigt problem, jag använder tele2 (kompis) och får nästan aldrig 3G. jag kan inte heller gå in och manuellt välja Sweden3G. Får bara upp ett fel medelande att ett fel uppstår. Skulle vara jätte tacksam ifall någon har någon lösning till detta!
     
  3. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Vad har du för radio.img ? läs i den klistrade radiouppdateringstråden se om du har rätt.
     
  4. daggelitooo

    daggelitooo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag laddade ner den, är lite osäker på om jag installerade den rätt, sidan där det står hur funkade inte. Men jag flashade radio.zip precis som jag flashade romen.
     
  5. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Har du kollat så att dina APN-inställningar är rätt? Jag kör också Tele2 och har inte haft problem.
     
  6. daggelitooo

    daggelitooo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    internet.tele2.se står det i min apn lista. Något mer som ska dit?
     
  7. luttman

    luttman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Name: Tele2
    APN: internet.tele2.se
    Proxy: <"tomt">
    Port: <"tomt">
    MMSC: http://mmsc.tele2.se
    MMS proxy: 130.244.202.030
    MMS port: 8080
    MCC: 240
    MNC: 07
    APN type: <"tomt"> (galaxy: internet + mms)

    OBS! Viss information gör gällande att man ska skriva Proxy 130.244.196.090 och Port 8080 för internet-delen. Detta är en gammal wap-gateway och flera källor på Tele2 har bekräftat att denna inte ska användas för 3G trafik.

    Tillägg: Det går även att använda mobileinternet.tele2.se som APN. Det kan vara så att detta är en förutsättning för att kunna få Turbo 3G. Kan någon bekräfta.?
     
    Last edited: 6 aug 2010
  8. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Vilket fantastiskt skitbolag Tele2 måste vara.....:mad:


    mobileinternet.tele2.se uppger de som APN för datormodem....:P
     
  9. edge

    edge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER


    Upplever samma problem. När den väl flyter på går det snabbt som f*n. Men rätt som det är laggar hela skiten ihop och man måste vänta minst 5 min eller reboota för att det ska börja fungera igen. Jag upplever det som problemen uppstår när man slår på eller av wifi, eller startar app som börjar använda datatrafik, alltså att det är radio relaterat! Har även problem med att täckningen kommer och försvinner.

    Använder senaste radio och har tele2.

    Jag tror inte det beror på tele2 då det fungerat perfekt på alla tidigare rommar.

    Ska man kanske testa att lägga in en gammal radio version?

    Edit: Såg att det finns en ny radio: 63.18.55.06PU_6.35.15.11 ,ska testa att lägga in den.
     
    Last edited: 7 aug 2010
  10. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ok lite sugen på att testa denna nu... En fråga bara .. Fungerar GPS som den ska på denna.

    Ett Måste för mig
     
  11. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    För mig så funkar gps utan några trubbel.....håller till och med reda på var jag är i huset....;)

    Kört romen under veckan och det har varit några skumma dräneringar av batteriet samt då att kameran är klart spartansk... Camera Magic funkar.

    Kollar man XDA så görs det inga större framsteg förnärvarande, ev ligger Cronos version något före men jag föredrar Elelinux version ;)
     
  12. browneye

    browneye Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Enda är väl att gpsen kan vara lite segare med att hitta fix än vad elelinux officiella 2.1 är. Generellt sett är det en bra ROM men den dras fortfarande med en del barnsjukdomar, som att batteriet laddas ur ojämnt. Mest irriterande är dock plötsliga FC:s av diverse appar, bland annat den inbyggda webbläsaren. Dessa sker helt oannonserade; apparna ststängs helt sonika av.
    Vad kan detta bero på?

    Edit: kom på en sak till och det är att skärmrotationen är lite väl känslig, men det kanske jag kan ändra själv?
     
    Last edited: 7 aug 2010
  13. daggelitooo

    daggelitooo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen som listat ut hur man får 3G med tele2 (comviq)?
     
  14. MiniHD

    MiniHD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det här retade jag mig också på, såpass mycket att jag faktiskt har stängt av skärmrotationen!

    Framför allt roterar den skärmen åt båda håll och det tar tid varje gång den bestämmer sig för att rotera skärmen - irriterande. Så jag slog av den funktionen i huvudmenyn och nu är jag nöjd!

    Skulle vara intressant att veta om det går att ställa känsligheten på rotationen och också om det går att ställa in om den ska rotera åt båda håll eller bara åt ett håll. Nån som vet?


    Som slutsats kan man säga att vissa "barnsjukdomar" finns (skärmrot., kameran) men förutom det så är detta den bästa ROM jag testat överhuvudtaget!!


    /MiniHD
     
  15. Eldis

    Eldis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har tele2 och har 3G igång utan problem... provade till och med anetshare igår med lyckat resultat :-)
     
  16. Quadrox

    Quadrox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har fått allt att flyta bra med denna rom och är väldigt nöjd om man bortser från kamerabuggen. Har en annan fundering dock; appen Bump har slutat fungera för mig efter att jag bytte från original till froyo 2.2. Nån som känner till mer om detta? Vilken teknik använder programmet? Är det blåtand? Nåt tips för att det ska snurra igång? Har provat bumpa med en annan Hero, IPhone och andra men får aldrig någon anslutning. Hilfe bitte!
     
  17. Aniquibobo

    Aniquibobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    947
    Mottagna gillanden:
    91
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    +1

    Ani
     
  18. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Rommen är uppdaterad finns på första posten bla byggt en ny default kernel läs changelog
     
  19. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    w00t, ska läggas in på en gång!

    Har den nya kerneln samma standardklockning som den förra eller är den ändrad till det du rekommenderar att ställa SetCPU på?
     
    Last edited: 8 aug 2010
  20. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Ja det har den ,har försökt bygga en kärna till dig men efter ex antal misslyckanden gav jag upp, kommer fortsätta hitta en väg igenom sourcen så lätt brukar jag inte ge upp men det är en del strul,det skall till lite tweaks att boota upp 2.2 med denna sourcen 2.6.29