Desire eller Liquid e ?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Anneborn, 7 aug 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Anneborn

    Anneborn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OP 8t 256gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OP 8t 256gb
    Nu är det så att jag har lite panik. Min nuvarande telefon har gått sönder ''w715''
    och jag skulle behöva en ny inom den närmaste veckan.
    Det jag undrar är vilken är mest prisvärd i nu läget av dessa?

    Htc Desire / Acer Liquid E

    Jag har varit och känt o klämt på Desiren och den verkar sjuk mysig.
    Någon som har någon erfarenhet av Desiren eller Liquiden som kan dela med sig av det ? :)
     
  2. dekadans

    dekadans Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har en Liquid så den känner jag väldigt bra. Desire har jag vridit och vänt på, men inte testat mjukvaran.

    Om jag skulle köpa en ny telefon idag, och valet stod mellan dem, så skulle det nog bli en Desire.

    Jag tycker att byggkvaliteten känns bättre på Desire, med riktiga knappar istället för touch och en optisk "mus", och så känns den i allmänhet inte lika plastig som Liquid.
    Dessutom har den en processor som rullar på 1GHz, jämfört med Liquids 768MHz, och en bättre skärm.

    Den mjukvara som kommer från Acer är tyvärr lite buggig, så det kan krävas lite pillande, men med en custom ROM så tycker jag att den funkar riktigt bra. Det finns 2.1 ute till Liquid, och halvbuggiga hemlagade 2.2or. Acer har dock sagt att 2.2 kommer officiellt i november, men 2.1-uppdateringen var 4 månader försenad så vi får väl se^^
    Mjukvaran i Desire kan jag inte säga så mycket om, förutom att den har användargränssnittet Sense (Liquid kör vanilla Android). Dessutom har Desire precis fått en uppdatering till 2.2, och den har ett större community :) fler custom ROMs etc.) än Liquid.

    Däremot kostar Desire minst 1000 kronor mer än Liquid, så där får man ju känna vad man har råd med.
    Båda är bra telefoner, sen är det upp till var och en vilken man väljer. Desire är mer top-end än Liquid, men kostar också mer. Liquid är billigare men saknar byggkvaliteten och kan vara lite buggig.

    Och så vill jag tillägga att jag köpte min Liquid i Januari och är fortfarande jättenöjd, när jag köpte den var den ännu mer prisvärd än nu, plastigheten har jag vant mig med, och att pilla med den så att buggarna försvinner och göra den mer optimerad och snabbare är bara roligt imo. :)
     
  3. Anneborn

    Anneborn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OP 8t 256gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OP 8t 256gb
    Okej. Tror det blir en Desire då :), Orkar inte hålla på och pilla så mycket osv ^^.
     
  4. alexakilles

    alexakilles Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du någon tusenlapp att lägga så tar du defenitivt desire. :)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.