Fråga: Spotify med flera konton och flera Chromecast Audio

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av willpower, 1 jun 2017.

  1. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Jag äger fyra Chromecast Audio (gen 2) som alla är aktiva på samma WiFi nät i hemmet. Jag, sambon och barnen har vart sitt personliga Spotify-konto (förvisso betalade genom ett familjeabonnemang).

    Nu har jag lite knepigt att få till musiken hemma - om en dotter spelar musik från sin mobil på sitt Spotify-konto så verkar Chromecastfunktionen i hela hemmet bli låst och ingen kan spela något på andra Chromecastenheter. Gör jag något fel eller ska det vara såhär? Kan man gå runt problemet?
     
  2. Aengeln

    Aengeln Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Låter konstigt. Jag har liknande setup, och det är inga problem att flera personer använder sig av olika Chromecast samtidigt för att spela musik via Spotify. Också familjeabonnemang.

    Hur menar du att det låser sig?
     
    willpower gillar detta.
  3. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Kan det ha nåt att göra med att flera enheter kan styra samma Chromecastning? Den där kontrollen som dyker upp bland aviseringarna. Den kan man stänga av enhet för enhet när den dyker upp.
    Väl medveten om att jag uttrycker mig VÄLDIGT luddigt, men minns inte precis hur detta funkade. Kanske nån kan förklara bättre om det är så att detta kan vara boven?
     
  4. Aengeln

    Aengeln Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Funktionen du talar om visar vad som castas på respektive Chromecast på nätverket så att man kan pausa eller stänga av den från en annan enhet än den man startade från. Det ska däremot inte hindra att en annan användare kör på en annan chromecast.
     
    Asawi gillar detta.
  5. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Provade precis med en kompis telefon att han spelade musik på min högtalare i hallen samtidigt som jag spelade med mitt konto i vardagsrummet. Fungerade utan problem!
     
    willpower gillar detta.
  6. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Då är det bara vanligt "skit bakom spakarna" som är problemet i mitt fall. :)
    Jag gör nytt försök senare, nu när jag vet att det ska kunna fungera. Tack för hjälpen allihop!